2014-09-25, 16:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det sista, även inkluderat en lögn.
Den dömde: Ja, det måste... jag... jag ville ju inte radera allt.

Svaret grundar sig på att han helt enkelt ljuger, för att dölja något. Alltid svårt att tro på dömda GM som "råkar" radera massa sms. Ganska standard att skylla på det. Sen att han gav tre olika alternativ i inledande förhör, gör inte saken bättre. Vem vet, kanske något sms från en ytterligare gm försvunnit också.
Han svävar inte på målet i ditt citat, han stakar sig. Vari ligger lögnen?

Du förbiser att SMS gick att återställa och att KJ talade om det när mobilen beslagtogs första gången.
Citera
2014-09-25, 16:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han svävar inte på målet i ditt citat, han stakar sig. Vari ligger lögnen?

Du förbiser att SMS gick att återställa och att KJ talade om det när mobilen beslagtogs första gången.

Han stakar sig igenom alla förhör om du inte märkt det.

- Jag pratar inte om sms från vb, utan ifrån andra som också försvann i samma veva.
Senast redigerad av henkess 2014-09-25 kl. 16:41.
Citera
2014-09-25, 16:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han stakar sig igenom alla förhör om du inte märkt det.
Ja, jag har märkt att han har svårt att uttrycka sig.
Citera
2014-09-25, 16:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ja, jag har märkt att han har svårt att uttrycka sig.

Precis som han dragit till med viktiga lögner i förhör. Det tillsammans med väldigt osäkert intryck på alla frågor. Är inte den bästa kombinationen för att verka oskyldig. Jag vet att dom är återskapade från VB, men att han gjort av det av misstag är en lögn tror jag. Om han "råkat" radera massa sms, så kan han ha "råkat" radera från andra personer också. Och som jag sa tidigare, vilka sms har då försvunnit. Kanske är det spår av en ytterligare gm.
Citera
2014-09-25, 16:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis som han dragit till med viktiga lögner i förhör. Det tillsammans med väldigt osäkert intryck på alla frågor. Är inte den bästa kombinationen för att verka oskyldig. Jag vet att dom är återskapade från VB, men att han gjort av det av misstag är en lögn tror jag. Om han "råkat" radera massa sms, så kan han ha "råkat" radera från andra personer också. Och som jag sa tidigare, vilka sms har då försvunnit. Kanske är det spår av en ytterligare gm.
Du påstod att han svävade på målet i EMF:s förhör. Det var inte sant. Du har inget belägg för att raderade SMS skulle vara annat än misstag.

Som jag sa, SMS gick att återställa, även de från annan GM. Peka på ett sådant SMS i FUP.
Citera
2014-09-25, 17:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Du påstod att han svävade på målet i EMF:s förhör. Det var inte sant. Du har inget belägg för att raderade SMS skulle vara annat än misstag.

Som jag sa, SMS gick att återställa, även de från annan GM. Peka på ett sådant SMS i FUP.

Har du belägg för att KJ har svårt att uttrycka sig? Eftersom du sa han stakar pga av det. Lögner och många alternativ att skylla på, bara välja och vraka. "råkat radera sms" "Sparar bara viktiga sms" etc. Precis som dömda GM väljer att vilja ha. Hur långt bak i tiden gick det att återskapa sms som KJ fått då?
Citera
2014-09-25, 17:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har du belägg för att KJ har svårt att uttrycka sig? Eftersom du sa han stakar pga av det. Lögner och många alternativ att skylla på, bara välja och vraka. "råkat radera sms" "Sparar bara viktiga sms" etc. Precis som dömda GM väljer att vilja ha. Hur långt bak i tiden gick det att återskapa sms som KJ fått då?
Det är bara att lyssna på förhören. Och att läsa FUP, där framgår hur långt tillbaka det gick att återskapa SMS.
Citera
2014-09-25, 17:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
De här kroppsdelarna var i det skicket att de kan inte ha legat lång tid i Gula huset.
VB hade den 22/5 varit död i mer än 6 dagar; således har hon avlidit 4-15 maj. Var hon kan ha förvarats som död vet vi inte.
Citat:
Vad som är utgått ifrån i fallet är att VB:s kropp legat i KJ:s bil som han transporterat, men till det påståendet finns det inga bevis eller indicier.
Att hunden markerat är inget bevis och kan inte användas mot en människa, det finns inte heller någon som vet vad den markerat för, och hur det ämnet kommit dit.
Det fanns både blod och likmolekyler från människa i KJ:s bil. Blodet tillhörde bevisligen VB. Sedan om detta blod kom från en levande eller död VB - eller både ock - vet vi inte säkert. Hon kan ha transporterats i omgångar; dels som skadad och dels som död.

Hur vill du förklara blodet i KJ:s bagageutrymme?
Citera
2014-09-25, 17:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är bara att lyssna på förhören. Och att läsa FUP, där framgår hur långt tillbaka det gick att återskapa SMS.

Jag vet redan svaret. Jag frågade dig. Och det betyder att KJ kan ha haft ytterligare sms kontakt, med någon ytterligare GM tidigare. Då är det bra KJ kan skylla på sen, att han råkar radera sms av misstag. Men det är inget vi vet något om nu. Nu är det fakta att han raderat smsen från vb. Dom flesta skulle säga, att det rimligaste är att han mördade VB och i panik raderade smsen. Ville inte att det skulle komma fram att VB var hos han på kvällen. Och du väljer att säga till 100 att KJ inte ljuger.
Citera
2014-09-25, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet redan svaret. Jag frågade dig. Och det betyder att KJ kan ha haft ytterligare sms kontakt, med någon ytterligare GM tidigare. Då är det bra KJ kan skylla på sen, att han råkar radera sms av misstag. Men det är inget vi vet något om nu. Nu är det fakta att han raderat smsen från vb. Dom flesta skulle säga, att det rimligaste är att han mördade VB och i panik raderade smsen. Ville inte att det skulle komma fram att VB var hos han på kvällen. Och du väljer att säga till 100 att KJ inte ljuger.
Nej, jag väljer att säga att det inte finns belägg för att KJ ljuger. Du förbiser gång på gång att han talade om för polisen när mobilen beslagtogs att det gick att återskapa SMS, så det kan inte ha varit något han gjorde för att dölja brottet. Du väljer vad du vill tro för att misstänkliggöra KJ.

Hur lång tid tillbaka gick det att återskapa SMS? Finns det anledning att tro att han hade kontakt med en medhjälpare innan dess, men inte senare? Eller är det också något du väljer att tro?
Citera
2014-09-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
VB hade den 22/5 varit död i mer än 6 dagar; således har hon avlidit 4-15 maj. Var hon kan ha förvarats som död vet vi inte.Det fanns både blod och likmolekyler från människa i KJ:s bil. Blodet tillhörde bevisligen VB. Sedan om detta blod kom från en levande eller död VB - eller både ock - vet vi inte säkert. Hon kan ha transporterats i omgångar; dels som skadad och dels som död.

Hur vill du förklara blodet i KJ:s bagageutrymme?
Blodfläckarna som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde och mängden blod var mycket lite, det är okänt hur de kommit dit men ser man till blodet har det gått uppifrån och ned.
Jag ser det som blodstänk som kommit över bagageutrymmet. Blodet kan inte gå uppåt därför är det ingenting som kan ha legat på golvet i bagageutrymmet, det kan ses som omöjlighett.
Citera
2014-09-25, 17:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Blodfläckarna som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde och mängden blod var mycket lite, det är okänt hur de kommit dit men ser man till blodet har det gått uppifrån och ned.
Jag ser det som blodstänk som kommit över bagageutrymmet. Blodet kan inte gå uppåt därför är det ingenting som kan ha legat på golvet i bagageutrymmet, det kan ses som omöjlighett.
Det är ingen stänkbild, och det går inte att se någon riktning på blodet. 28-30 cm av den räfflade plastlisten var blodbesudlad (toppar och dalar fyllda). Hypotesen är en emballerad kropp där emballaget läckt. På plastpåsen i bagaget fanns det blod, som om någon med blodiga handskar tagit i den, alt. att påsen kommit i kontakt med blodigt föremål eller kropp. - Det ser helt enkelt ut som att någon dragit ut ett blodläckande emballage över bagageutrymmets kant/räfflade list t.v., smällt igen luckan, för att blodet sedan också ska avsättas på bagageluckans insida.

Hur ser din hypotes ut för avsättning av blodet med ovan beskrivna utseende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in