Citat:
Ursprungligen postat av
Siliconmessiah
Japp, jag ska göra detta vid tillfälle! Men återkom gärna om dina upptåg också!
Jag har inga besvär med vänster kula alls, men EXAKT som du, så sitter den högrakulan avsevärt högre upp vid erektion (och när påsen är allmänt ihopdragen). Då skapas viss irritation och man kan också se en viss svullnad typ när jag sitter ner och ser pungen ovanifrån. Jag tycker mig också känna en sorts "spänd" åder, som en liten vajer.
I övrigt inga besvär när jag kissar, kommer eller så. Jag minns däremot att min högra kula en gång förra året åkte "upp i magen" när jag sexade med min dåvarande flickvän. Jag märkte inget först, utan fick liksom trycka ner den. Det gjorde inte ont och jag vet inte om det är alls relaterat till detta.
Det låter precis som med mig.. Det är intressant för jag har inte läst eller hört någon annan ha likadant problem.
Mitt besvär uppstod på likadant sätt som för dig (tror jag). Tränade väldigt intensivt en dag för ca 1 år sen och sparrades mot 2 personer. Det var en övning där man skulle träna sig helt slutkörd och jag ansträngde mig så mycket att den högra kulan åkte upp i ljumsken/magen, gjorde inte ont men jävligt obehagligt. Har hänt innan att min högra kula åkt upp i ljumsken men aldrig så obehagligt som denna gången. Efter det kom mina problem misstänker jag och det var det första jag tänkte på när jag väl upptäckte att jag hade besvär och att något förändrats på den högra sidan.
Det måste vara något slags bråck, antingen varicocele eller något annat ljumskbråck då våra testiklar har lyckats vandra upp i buken ganska intensivt och när man tryckt ner den har något hänt. Någon slags överbelastning liksom. Det är svårt att sätta fingret på det..
Ca 6-8 läkare har känt på mina kulor nu, i början var det en jobbig grej att göra men nu har jag vant mig, vilket är skönt för annars hade jag aldrig gått vidare så långt som jag gjort. De flesta har sagt olika saker, en kirurg gav mig t.o.m fel diagnos och sa att jag kommer ha ont/obehag hela mitt liv. Det var en kirurg på min vårdcentral och han tänkte inte ens tanken på att remittera mig till en urulog. Då sökte jag upp en urulog med bra rykte och det är han jag går till nu.
Det är bra om du också undersöker dig för om dom lyckas hitta svaren hos dig så kan det hjälpa mig och kanske någon annan som också läser tråden
Givetvis kommer jag uppdatera men det gäller att ha tålamod för vården i Sverige har blivit sjukt seg och allt tar sån tid.. Eftersom man inte är akut sjuk så blir man inte prioriterad, tyvärr. Tålamod är vad som gäller!