Haha vi ska nog kunna få igång det, startar eventuellt en ny tråd om det behövs.. 3k hade varit kul dock tror jag inte många kommer vara intresserade med så mycket på spel..
~500 låter rimligt eller 300-800. Då bör vi i alla fall kunna få med 10-15 stycken.
Jag är sugen på att vara med denna säsongen Kör ni via espn elr?
ok, jag föreslår förra årets regler med viss ändring av hur många trades/waiverpickups man kan göra per match. Antalet spelare att startas kan också ändras, jag bryr mig inte nämnvärt.
Vi hade tio spelare förra året; jag hoppas de flesta kommer tillbaka och siktar gärna på 12 eller 14 lag.
Nedan är listan på möjliga scoring cats. Förra året körde vi PTS, REBS, ASTS, STLS, BLKS, 3PM, FG%, FT% samt TOs. Dessa är standard och i min mening räcker de; många andra är väldigt random (disqualifications, triple-doubles..)
Citat:
PTS Points
BLK Blocks
STL Steals
AST Assists
OREB Offensive Rebounds
DREB Defensive Rebounds
REB Rebounds
EJ Ejections*
FF Flagrant Fouls*
PF Personal Fouls*
TF Technical Fouls*
TO Turnovers*
DQ Disqualifications*
FGM Field Goals Made
FGA Field Goals Attempted
FTM Free Throws Made
FTA Free Throws Attempted
3PM Three Pointers Made
3PA Three Pointers Attempted
FG% Field Goal Percentage
FT% Free Throw Percentage
TP% Three Point Percentage
AFG% Adjusted Field Goal Percentage
FGMI Field Goals Missed*
FTMI Free Throws Missed*
3PMI Three Pointers Missed*
PPM Points Per Minute
A/TO Assists To Turnover Ratio
STR Steals To Turnover Ratio
DD Double Doubles
TD Triple Doubles
QD Quadruple Doubles
MIN Minutes
GS Games Started
GP Games Played
TW Team Wins
ok, jag föreslår förra årets regler med viss ändring av hur många trades/waiverpickups man kan göra per match. Antalet spelare att startas kan också ändras, jag bryr mig inte nämnvärt.
Vi hade tio spelare förra året; jag hoppas de flesta kommer tillbaka och siktar gärna på 12 eller 14 lag.
Nedan är listan på möjliga scoring cats. Förra året körde vi PTS, REBS, ASTS, STLS, BLKS, 3PM, FG%, FT% samt TOs. Dessa är standard och i min mening räcker de; många andra är väldigt random (disqualifications, triple-doubles..)
Håller med, tyckte att det var en bra balans på catsen. Hur vill du justera waivern?
Håller med, tyckte att det var en bra balans på catsen. Hur vill du justera waivern?
Måste tänka på exakt siffra. Med obegränsat antal transactions leder det till för mycket "streaming", alltså försöka få in så många spelade matcher som möjligt snarare än att ersätta skadade spelare eller leta "rätt" matchups. Det är inte fel i sig eftersom det är möjligt för alla, men det ger en fördel till de som orkar lägga mest tid snarare än "bäst" tid; man kan naturligtvis argumentera för att man bör premieras för att lägga mer tid, men jag tycker en viss begränsning är skälig.