2014-08-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Haha vi ska nog kunna få igång det, startar eventuellt en ny tråd om det behövs.. 3k hade varit kul dock tror jag inte många kommer vara intresserade med så mycket på spel..

~500 låter rimligt eller 300-800. Då bör vi i alla fall kunna få med 10-15 stycken.

Jag är sugen på att vara med denna säsongen Kör ni via espn elr?
Citera
2014-09-23, 16:08
Medlem
DropoutBears avatar
bump
Citera
2014-09-23, 16:20
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
bump

ok, jag föreslår förra årets regler med viss ändring av hur många trades/waiverpickups man kan göra per match. Antalet spelare att startas kan också ändras, jag bryr mig inte nämnvärt.

Vi hade tio spelare förra året; jag hoppas de flesta kommer tillbaka och siktar gärna på 12 eller 14 lag.

Nedan är listan på möjliga scoring cats. Förra året körde vi PTS, REBS, ASTS, STLS, BLKS, 3PM, FG%, FT% samt TOs. Dessa är standard och i min mening räcker de; många andra är väldigt random (disqualifications, triple-doubles..)
Citera
2014-09-23, 16:50
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
ok, jag föreslår förra årets regler med viss ändring av hur många trades/waiverpickups man kan göra per match. Antalet spelare att startas kan också ändras, jag bryr mig inte nämnvärt.

Vi hade tio spelare förra året; jag hoppas de flesta kommer tillbaka och siktar gärna på 12 eller 14 lag.

Nedan är listan på möjliga scoring cats. Förra året körde vi PTS, REBS, ASTS, STLS, BLKS, 3PM, FG%, FT% samt TOs. Dessa är standard och i min mening räcker de; många andra är väldigt random (disqualifications, triple-doubles..)
Håller med, tyckte att det var en bra balans på catsen. Hur vill du justera waivern?
Citera
2014-09-23, 17:01
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Håller med, tyckte att det var en bra balans på catsen. Hur vill du justera waivern?

Måste tänka på exakt siffra. Med obegränsat antal transactions leder det till för mycket "streaming", alltså försöka få in så många spelade matcher som möjligt snarare än att ersätta skadade spelare eller leta "rätt" matchups. Det är inte fel i sig eftersom det är möjligt för alla, men det ger en fördel till de som orkar lägga mest tid snarare än "bäst" tid; man kan naturligtvis argumentera för att man bör premieras för att lägga mer tid, men jag tycker en viss begränsning är skälig.
Citera
2014-09-24, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Låter bra, kan du vara våran commissioner i år?
Citera
2014-09-24, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barry92
Jag är sugen på att vara med denna säsongen Kör ni via espn elr?

Det gjorde vi förra säsongen, ser ingen anledning att byta till Yahoo.
Citera
2014-09-24, 08:33
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Låter bra, kan du vara våran commissioner i år?

Jepp.
Citera
2014-09-24, 14:40
Medlem
DropoutBears avatar
Håller med att volym inte ska vara den avgörande faktorn, nämnda adjustments känns mycket rimliga sobo (och självklart kör vi kvar på espn).

Gogogo!
Citera
2014-09-24, 22:48
Medlem
Hur kommer det se ut truppmässigt?
Citera
2014-09-25, 00:37
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Hur kommer det se ut truppmässigt?

Återkommer, sätter mig ner imorgon.
Citera
2014-09-26, 18:58
Medlem
Sobofieds avatar
Behöver ett dygn till. Under tiden kan alla intresserade PM:a mig sin mail.

Preliminär insats: 300 kr.
Senast redigerad av Sobofied 2014-09-26 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in