CHL berör helt klart. Vissa verkar ha ett extremt behov att pissa på turneringen andra att försvara den med näbbar och klor.
Rörande KHL s status ser jag en klar möjlighet att fler svenskar kommer drömma om den ligan med tiden. Det krävs förstås att ligan utvecklas och att saker utanför hockeyn blir bättre(alla spelare som vittnar om hotelldöden och jobbiga flygningar)
Nu ser vi rekordmånga unga spelare som prövar lyckan i NHL. Men hur många kommer ta en plats i ett NHL lag?? 10-15%??(ser ut som Melker kan ha en chans

)
Visst har vissa mentaliteten att kriga i AHL nån säsong för att sen studsa tillbaka. Men dom allra flesta kommer komma hem relativt snabbt(tyvärr ofta via en annan liga där mer pengar finns)
Om KHL öppnar för spel(mer istid),bra pengar och rena kontrakt kommer ligan bli intressant även för unga svenska spelare. Problemet är väl NHL draftens överdrivna status bland unga spelare

Personligen tycker jag inte heller KHL lyckas sälja sin liga särskilt väl.(tror inte CHL är lösningen även om det definitivt inte hade skadat att medverka) Är nyfiken hur agenterna jobbar för att sälja KHL jämfört med NHL??Kanske någon som har läst/sett något om detta.
Men om ligan utvecklas så tror jag många svenska spelare kan dra nytta av den både sportsligt och ekonomiskt över tid.Visst kommer alltid givna top-6 spelare försvinna till NHL under överskådlig tid och iåmd kommer förstås statusen förbli högre,men för alla spelare just bakom vore ett stark KHL suveränt.
Ett ännu starkare SHL förstås idealiskt