Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-23, 15:55
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Har Jack bytt namn till Carolus?

På facebook heter heter Jack Motander just Carolus Motander. Så det kan mycket väl stämma.
Citera
2014-09-23, 16:03
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
På facebook heter heter Jack Motander just Carolus Motander. Så det kan mycket väl stämma.

Såg nu att det är samma person.
Citera
2014-09-23, 16:09
Medlem
baggebo1s avatar
Motander är bekräftad nu på val.se:

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/K/kommun/19/07/valda.html
Citera
2014-09-23, 17:13
Medlem
gavlips avatar
Är denna Motander partimedlem?
Citera
2014-09-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det är väl helt naturligt att först och främst tänka på sina egna landsmän, som man delar sin historia med? Hur många araber, judar, kurder, tibetaner, indianer, aboriginer, samer och afrikaner tror du skulle bedriva någon större omsorg för andra folk än deras egna?

Sedan så har jag ingenting emot att hjälpa andra folk, men jag är inte beredd att uppoffra allt jag identifierar mig med för detta. Om afrikaner skulle växa sig till en majoritet i Sverige skulle vi präglas av afikanska intressen, och vi skulle inte längre ha något att säga till om med denna "majoriteten-har-alltid-rätt"–demokratur. Detta är vår plats på jorden, och vi anser att vi bör slå vakt om den så den inte går förlorad. Var ska vi ta vägen då?
Jag förstår ditt resonemang, men, inser du hur pass många afrikaner vi måste ta in till Sverige för att de ska kunna styra och bestämma? Dessutom krävs ofta utbildning/intelligens för att utgöra makten i samhället, vilket då en mycket stor skara afrikaner måste uppnå för att kunna styra Sverige.

Däremot, om vi tar in afrikaner till Sverige, så hjälper vi utsatta människor i nöd, men också kan vi tillgodose de svenska behoven. T.ex. kommer en stor mängd invandring resultera lönedumpning i Sverige. Då kan ju en vanlig svensk medelklass ha råd med hembiträde/trädgårdsmästare. Samtidigt som man avlastar svenskar, hjälper man och ger jobb och ett bättre liv till en afrikan. Jag tycker det resonemanget är betydligt bättre för svenskarna, än att stänga gränserna.
Citera
2014-09-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Inte enligt han själv:

https://www.nordfront.se/oberoende-nationalister-invalda-surahammar.smr

Men han är nog på många sätt "mer SvP:are" än många som tecknat medlemskap skulle jag kunna tänka mig.
Citera
2014-09-23, 18:01
Medlem
För den som inte vet vem Jack Motander är:

http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.2118174-kand-hogerextremist-domd-for-utpressning
Citera
2014-09-23, 18:12
Medlem
fyra nationalister invalda en så länge, hur många kommuner är det kvar som ska redovisa?
Citera
2014-09-23, 18:18
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakeus
Jag förstår ditt resonemang, men, inser du hur pass många afrikaner vi måste ta in till Sverige för att de ska kunna styra och bestämma? Dessutom krävs ofta utbildning/intelligens för att utgöra makten i samhället, vilket då en mycket stor skara afrikaner måste uppnå för att kunna styra Sverige.

Däremot, om vi tar in afrikaner till Sverige, så hjälper vi utsatta människor i nöd, men också kan vi tillgodose de svenska behoven. T.ex. kommer en stor mängd invandring resultera lönedumpning i Sverige. Då kan ju en vanlig svensk medelklass ha råd med hembiträde/trädgårdsmästare. Samtidigt som man avlastar svenskar, hjälper man och ger jobb och ett bättre liv till en afrikan. Jag tycker det resonemanget är betydligt bättre för svenskarna, än att stänga gränserna.
Endast 3,6% utav alla invandrare var år 2009 flyktingar enligt FN, endast 1804 personer. Sveriges bidrag till världens nödställda kan alltså summeras till en droppe i havet. Pengarna som dessa en utav dessa flyktingar får av staten räcker till mat och vatten till hundratals svältande människor i deras egna länder. Hur kommer det sig att endast någon promille utav världens behövande människor får denna lyx medans miljontals lider? Vart är medmänskligheten där? Ett stopp av utomeuropeisk invandring och ökade hjälpinsatser runtom i världen räddar liv medans invandringen suger åt sig dessa resurser.
Citera
2014-09-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip

Han har blivit utesluten.
Citera
2014-09-23, 18:42
Medlem
Svenska motståndsrörelsen med 0 kr i valbudget lyckades där Dressmankostymerna i SvP med 1.5 miljoner i valbudget misslyckades.

Citera
2014-09-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
För den som inte vet vem Jack Motander är:

http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.2118174-kand-hogerextremist-domd-for-utpressning

Carolus

Tror han att han är en ny Karl XII eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in