Citat:
Ursprungligen postat av
Anders-Lundgren
Det är väl helt naturligt att först och främst tänka på sina egna landsmän, som man delar sin historia med? Hur många araber, judar, kurder, tibetaner, indianer, aboriginer, samer och afrikaner tror du skulle bedriva någon större omsorg för andra folk än deras egna?
Sedan så har jag ingenting emot att hjälpa andra folk, men jag är inte beredd att uppoffra allt jag identifierar mig med för detta. Om afrikaner skulle växa sig till en majoritet i Sverige skulle vi präglas av afikanska intressen, och vi skulle inte längre ha något att säga till om med denna "majoriteten-har-alltid-rätt"–demokratur. Detta är vår plats på jorden, och vi anser att vi bör slå vakt om den så den inte går förlorad. Var ska vi ta vägen då?
Jag förstår ditt resonemang, men, inser du hur pass många afrikaner vi måste ta in till Sverige för att de ska kunna styra och bestämma? Dessutom krävs ofta utbildning/intelligens för att utgöra makten i samhället, vilket då en mycket stor skara afrikaner måste uppnå för att kunna styra Sverige.
Däremot, om vi tar in afrikaner till Sverige, så hjälper vi utsatta människor i nöd, men också kan vi tillgodose de svenska behoven. T.ex. kommer en stor mängd invandring resultera lönedumpning i Sverige. Då kan ju en vanlig svensk medelklass ha råd med hembiträde/trädgårdsmästare. Samtidigt som man avlastar svenskar, hjälper man och ger jobb och ett bättre liv till en afrikan. Jag tycker det resonemanget är betydligt bättre för svenskarna, än att stänga gränserna.