Chaves blir offerlamm vilket är synd då han förmodligen kunnat ge oss mer underhållning än att först beräknas torska emot Rios och nu emot Bradley. Han är inte utan förmåga men han har klivit upp för högt och alla inblandade är medvetna om detta. Bradley kommer mala ned honom med bättre boxning, överhandshögern och hans skallningar i clinchen. Chaves kom inte förbi Rios och Bradley är väldigt mycket bättre än Rios i WW. Och överlag.
Jag tror inte Donaire har hjärtat kvar i boxningen efter hans undermåliga prestationer emot Vic och Vetyeka. Walters är oprövad på högre nivåer men har en bra amatör-bakgrund och slår hårt, blir inte stressad av sin framgång när han träffar sina kombinationer och jag tror att han har mer än nog för att slå Donaire. Donaire kan alltid knocka honom men hans slagkraft räddade honom emot Vic i en match han höll på att bli utboxad i; emot en boxare som aldrig varit en boxare och som är långt förbi toppen av sin förmåga. Jag tror att Donaire hamnar i "survival-mode" emot Walters och att vi inte kommer se särskilt mycket mer av honom. Hade Vetyeka fått den rematch han förtjänat hade jag tagit honom för vinsten och då håller jag inte afrikan högt alls. Donaire har gjort sitt och sina intervjuer där han talar om att "älska boxning MEN det är mitt jobb" låter inte som någon har hjärtat i spelet för att det ska hålla.
Wilder och Stiverne ryktas om att hända.
https://twitter.com/RickGlaser1/status/522178448933265408
Don King håller såklart hårt i Stiverne eftersom det är hans enda livlina kvar i boxningen sen Cloud blev sönderslagen av Bietertiev. Det är ändå rykten än så länge men jag tror matchen kommer hända och jag tror nog att Wilder klarar av det här. Stiverne är en bättre boxare men främst på insidan och som kontrare. Wilder slår stenhårt från utsidan och Stiverne har aldrig visat initiativ till att ta det till insidan konsekvent och han har aldrig varit svår att träffa. Hur rå Wilder än må vara så slår han väldigt hårt och har stor räckvidd. Klubbande högerslag vinner fighten för Wilder är min preliminära gissning. Var noga med att trycka på mute på när Wilder har sin intervju efteråt om så blir fallet. Mannen är olidlig att lyssna på. "I'm the answer to the solution!" Uuuuh.
EDIT
Som tillägg, då jag sällan skriver i tråden; Jag hade Abraham som vinnare emot Smith ganska stort. Han lät flera ronder vara närmare än vad som behövdes men han var i kontroll hela tiden. Folk trodde att Smith skulle bli knockad och hyllar honom i onödan; Abraham har inte behållit sin slagstyrka i 76-kg klassen. Däremot är han en veteran som vet hur man vinner bekvämt på poäng. Spelar ingen roll att det var i Tyskland, jag hade honom som vinnare 116-112. Ryktas om Abraham emot vinnaren av Stieglitz - Sturm. Kan bli en bra match att se. Abraham var väl förberedd på Stieglitz i deras tredje match och boxade ut honom efter att ha blivit "bullrushed" i andra matchen. En av hans bättre matcher, faktiskt. Har inga problem med en fjärde match eller att se honom emot Sturm i detta stadie av deras karriärer.