Citat:
Ursprungligen postat av
Jakeus
Nu när massa "bröder och systrar" på vår jord far väldigt illa pga krig och elände vill fly till frihet, varför kan inte vi som goda medmänniskor visa medmänsklighet? Varför kan vi inte göra allt för att hjälpa många flyktingar att få ett drägligt liv? Om det så innebär att alla svenskar måste jobba 10 minuter extra per dag. Alla människoliv är värda exakt lika mycket. Det är bara en slump vart i världen man är född, det kunde lika gärna varit någon i denna tråd som behövt fly från krigets Mellanöstern. Hade då vi inte velat ha en hjälpande hand? Jag hade känt enorm tacksamhet om någon hjälp mig, och gjort allt för att ge tillbaka.
Fly till Malmö, Stockholm m.fl. och där skapa förorter där svenskar flyr ifrån. White flight flyktingar skapade av gruppvåldtäkter och rånmord är helt okej, allt medan media och politiker hetsar mot oss vita som "ett problem" (för att citera Sahlin, Romson m.fl. i systemeliten)?
(Dessutom visar sig många s.k. "flyktingar" åka på semester i hemlandet och utnyttja bidragssystemet enormt).
Citat:
Många rika och framgångsrika människor är ofta väldigt generösa och hjälpsamma mot sämre ställda, och det har ju gått bra för dem? Oftast vanlig arbetarklass som känner avsky för att hjälpa andra. Vad beror detta på? Kan det vara så att det är just denna egoism som gör man aldrig blir framgångsrik?
Jag har svårt att få ett seriöst och värdigt argument emot att inte hjälpa folk i nöd, som förmodligen skulle dött om vi svenskar inte tagit hand om dem.
Alla ska hjälpas förutom de svenskar och vita folk som ska offras för detta dyrkande av den "bruna übermensch"? Systemets elit blinkar inte ens när vi vita håller på att försvinna genom en medveten folkmordsprocess i ALLA och BARA Vita länder världen över?
Citat:
Vart är medmänskligheten i denna tråd? Eller är Ni mer djur? Vi människor är byggda på solidaritet, vilket jag tror gjort mänskligheten till den dominanta rasen. Låt oss även i framtiden vara framgångsrika och hjälpa varandra.
Vart var mänskligheten för Europa och oss Vita folk när araberna, mongolerna och turkarna invaderade och slaktade? När svarta bölden från asiatisk handel utrotade 2/3 av Europas folk? När (oftast judiskt dominerade) kommunister folkmördade miljontals Vita i "jämställdhetens" namn låångt innan Hitler ens blev vald?
"Medmänsklighet" är bara ett kodord för antivitism och vitt folkmord.