Citat:
Ursprungligen postat av
truth1337
Det faktum att han drev en personvalskampanj till riksdagsvalet men vad jag kan minnas inte uppoffrade sig med att ställa upp i något lokalval visar ju på en ganska självisk attityd av ett slag som inte stärker partiet som helhet.
Fast nu i efterhand heter det ju från många håll att kommunmandat är oviktigt och att det viktiga är att man fick mer riksdagsröster (något Hennix säkert bidragit till genom sitt kampanjande på olika nationella sidor och inringning till radio osv). Jag vet inte varför Hennix inte ställde upp i kommunvalet, men OM han kände att det saknades förutsättningar för att komma in i kommunen så var det ju rätt beslut (till skillnad från alla de som ställde upp men bara gjorde halvhjärtade insatser och var väldigt långt ifrån att komma in i sina kommuner).
Citat:
Ursprungligen postat av
truth1337
Faktum är att ingen annan bedrev så mycket personvalskampanj som han... Om han åtminstone hade varit slug nog att dölja denna personliga önskan till kryss genom att enbart bedriva en generell kampanj för partiet där folk emellertid kunde se att han var aktiv för partiets bästa utan själviska anspråk och gjorde ett bra jobb med att argumentera, ja då hade det kanske varit en annan sak, men nu framstod han ju bara som självisk och villig att ha en fet riksdagslön.
Där säger du ju att han både är girig och
en stor idiot eftersom inte ens de största idiot-optimisterna trodde att SvP skulle komma in i riksdagen i det här valet. Jag tvivlar i alla fall på att Hennix bedrev personvalskampanj för att han hoppades på en fet riksdagslön. Han verkar ju dock störa sig på sin placering på riksdagslistan, så antagligen personkampanjade han för att visa att hans placering var felaktig.
Citat:
Ursprungligen postat av
truth1337
Även om han kan tillföra en del så vill jag påstå att vikten av osjälviska kandidater som sätter partiet och ideologin före sig själva är större än vad en enskild medlem kan tillföra. Saken är den att framgång och befordring för själviska individer tenderar att istället få osjälviska att hoppa av, så nu kanske en del osjälviska som blivit skeptiska av Hennix personvalskampanj åter öppnar ögonen för att gå med i partiet.
En nykter analys som vanligt. Att Hennix lämnar kommer förmodligen locka mängder med nya medlemmar till partiet och riskerar inte alls att få andra att lämna...