Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-22, 16:30
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
För att man kan inte extrapolera ökning på det viset så att man förutsätter att vi ökar 7 ggr nästa gång också. Vi fick ung. lika mycket röster som partier som "Djurens parti" och "Enhet", som förmodligen har ungefär noll kronor i valbudget. Det krävs att man lyckas nå ut till allmänheten på ett mycket bättre vis om ökningstakten ska hålla i sig till nästa val.
Man kan absolut extrapolera, men det är en annan sak om det ger en rimlig prognos eller inte.
Jag kan faktiskt inte se varför ytterligare 7x till nästa val skulle vara orimligt.

Oavsett vad, är det ju svårt att se senaste 7x ökning som ett så stort misslyckande, att stora förändringar behöver göras.
Citera
2014-09-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Det faktum att han drev en personvalskampanj till riksdagsvalet men vad jag kan minnas inte uppoffrade sig med att ställa upp i något lokalval visar ju på en ganska självisk attityd av ett slag som inte stärker partiet som helhet.
Fast nu i efterhand heter det ju från många håll att kommunmandat är oviktigt och att det viktiga är att man fick mer riksdagsröster (något Hennix säkert bidragit till genom sitt kampanjande på olika nationella sidor och inringning till radio osv). Jag vet inte varför Hennix inte ställde upp i kommunvalet, men OM han kände att det saknades förutsättningar för att komma in i kommunen så var det ju rätt beslut (till skillnad från alla de som ställde upp men bara gjorde halvhjärtade insatser och var väldigt långt ifrån att komma in i sina kommuner).
Citat:
Faktum är att ingen annan bedrev så mycket personvalskampanj som han... Om han åtminstone hade varit slug nog att dölja denna personliga önskan till kryss genom att enbart bedriva en generell kampanj för partiet där folk emellertid kunde se att han var aktiv för partiets bästa utan själviska anspråk och gjorde ett bra jobb med att argumentera, ja då hade det kanske varit en annan sak, men nu framstod han ju bara som självisk och villig att ha en fet riksdagslön.
Där säger du ju att han både är girig och en stor idiot eftersom inte ens de största idiot-optimisterna trodde att SvP skulle komma in i riksdagen i det här valet. Jag tvivlar i alla fall på att Hennix bedrev personvalskampanj för att han hoppades på en fet riksdagslön. Han verkar ju dock störa sig på sin placering på riksdagslistan, så antagligen personkampanjade han för att visa att hans placering var felaktig.
Citat:
Även om han kan tillföra en del så vill jag påstå att vikten av osjälviska kandidater som sätter partiet och ideologin före sig själva är större än vad en enskild medlem kan tillföra. Saken är den att framgång och befordring för själviska individer tenderar att istället få osjälviska att hoppa av, så nu kanske en del osjälviska som blivit skeptiska av Hennix personvalskampanj åter öppnar ögonen för att gå med i partiet.
En nykter analys som vanligt. Att Hennix lämnar kommer förmodligen locka mängder med nya medlemmar till partiet och riskerar inte alls att få andra att lämna...
Citera
2014-09-22, 17:58
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag tycker det är mycket tjafs om ledningen hit och ledningen dit. Försök att se lite realistiskt på det hela, de har troligen jobbat som oxar i flera månader fram till valnatten.

Jag vill inte röja min egen identitet då det redan försigkommer en del interna tjafsanden i Göteborgsområdet, men jag har varit ute och jobbat mycket aktivt med att marknadsföra SvP i valrörelsen och jag kan säga att det är rätt mycket jobb med allt som behöver göras. Detta och de ständiga hoten från AFA som vi tyvärr saknar automatvapen att bekämpa i dagsläget, gjorde att vi fick arbeta på sätt som tog mycket tid och kraft. Mer än så vill jag som sagt inte säga av säkerhetsskäl, men ni som verkligen vet hur verkligheten ser ut för partiets kamrater behöver inte tvivla på sanningshalten.

Jag tror jag talar för mig själv när jag säger att det var rätt skönt att få varva ner efter att valet var över.

Ni som kritiserar ledningen för att inte "göra" tillräckligt, vad gör ni själva för insatser i partiets tjänst?

Hell seger, och de som slåss för den!
Senast redigerad av HugoStieglitz 2014-09-22 kl. 18:02.
Citera
2014-09-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Tungt avhopp inom SvP.
www.nationell.nu/2014/09/22/hennix-lamnar-svenskarnas-parti/

Väldigt bra att den fånen lämnar partiet.
Citera
2014-09-22, 18:18
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Väldigt bra att den fånen lämnar partiet.
Varför anser du att han är en fåne? Jag frågar då det verkar som att det finns vitt skilda uppfattningar om Hennix inom partiet.
Citera
2014-09-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Och Dan Eriksson verkar hålla med, eller åtminstone uppskatta inputen:

https://twitter.com/erikssondan/status/512930135444819968

Det är ju helt uppenbart att Motgift inte bryr sig ett skit om SvP. Varför har SvP egentligen inte hakat av dem för länge sedan?

Dan Eriksson säger ju inte ett dugg om att han håller med Forsén. Och i Motgifts radio var tongångarna "nu tar vi nya tag, grabbar". Ohederlig och missvisande kommentar från din sida.
Citera
2014-09-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Varför anser du att han är en fåne? Jag frågar då det verkar som att det finns vitt skilda uppfattningar om Hennix inom partiet.

Han är obegåvad och säger och skriver ständigt pinsamma och korkade saker. På en hemsida som jag just nu inte hittar poserade han med hängande ölmage sittande på en motorcykel. I fotografiets ena hörn stod det "Meine Ehre heisst Treue", eller något i den stilen.

Om Hennix ville göra någon nytta hade han kunnat utföra enklare arbetsuppgifter för partiet, som att dela ut flygblad och motsvarande, men absurt nog har man istället lyft fram den här fånen som någon slags intellektuell tungviktare och låtit honom lägga ut texten om det ena och det andra på Realisten.
Citera
2014-09-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag tycker det är mycket tjafs om ledningen hit och ledningen dit. Försök att se lite realistiskt på det hela, de har troligen jobbat som oxar i flera månader fram till valnatten.

Problemet är inte ledningen, utan att SD helt och hållet har mutat in den invandringskritiska nischen i svensk politik. De allra flesta ser SD som den enda chansen till förändring och betraktar det som meningslöst att rösta på ett promilleparti som SvP. Det är helt enkelt väldigt, väldigt svårt att komma framåt i det läge som råder just nu.
Senast redigerad av Dulcian 2014-09-22 kl. 19:17.
Citera
2014-09-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Problemet är inte ledningen, utan att SD helt och hållet har mutat in den invandringskritiska nischen i svensk politik. De allra flesta ser SD som den enda chansen till förändring och betraktar det som meningslöst att rösta på ett promilleparti som SvP. Det är helt enkelt väldigt, väldigt svårt att komma framåt i det läge som råder just nu.

Så lät det inte innan för ett par år sedan, då tycks många ha trott att SD skulle "väcka" människor som sedan kunde radikaliseras.
Citera
2014-09-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Fast nu i efterhand heter det ju från många håll att kommunmandat är oviktigt och att det viktiga är att man fick mer riksdagsröster (något Hennix säkert bidragit till genom sitt kampanjande på olika nationella sidor och inringning till radio osv). Jag vet inte varför Hennix inte ställde upp i kommunvalet, men OM han kände att det saknades förutsättningar för att komma in i kommunen så var det ju rätt beslut (till skillnad från alla de som ställde upp men bara gjorde halvhjärtade insatser och var väldigt långt ifrån att komma in i sina kommuner).

Där säger du ju att han både är girig och en stor idiot eftersom inte ens de största idiot-optimisterna trodde att SvP skulle komma in i riksdagen i det här valet. Jag tvivlar i alla fall på att Hennix bedrev personvalskampanj för att han hoppades på en fet riksdagslön. Han verkar ju dock störa sig på sin placering på riksdagslistan, så antagligen personkampanjade han för att visa att hans placering var felaktig.

En nykter analys som vanligt. Att Hennix lämnar kommer förmodligen locka mängder med nya medlemmar till partiet och riskerar inte alls att få andra att lämna...
Jämför med Kromann och Burgemeister som också kom från ND. Kromann är ett verkligt föredöme i att jobba för laget så att säga. Hennix har varit aningen mer inriktad på att lyfta sig själv, inte extremt, men han vinner faktiskt priset för att ha lagt mest energi av samtliga kandidater på personlig kampanj. Han röstade också på djurens parti (ett judisk-skapat splittrar-parti för att ta röster från SvP) istället för SvP i EU-valet. Där blev mitt förtroende för honom något sargat. Att han sedan dagarna efter valet säger att han numera tänker sluta rösta för att det inte gick bättre, är ungefär som att i krig säga att man ska sluta skjuta för att man förlorade ett slag. Borde en person som inte tänker rösta styra ett parti?
Senast redigerad av truth1337 2014-09-22 kl. 21:01.
Citera
2014-09-22, 21:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jämför med Kromann och Burgemeister som också kom från ND. Kromann är ett verkligt föredöme i att jobba för laget så att säga. Hennix har varit aningen mer inriktad på att lyfta sig själv, inte extremt, men han vinner faktiskt priset för att ha lagt mest energi av samtliga kandidater på personlig kampanj. Han röstade också på djurens parti (ett judisk-skapat splittrar-parti för att ta röster från SvP) istället för SvP i EU-valet. Där blev mitt förtroende för honom något sargat. Att han sedan dagarna efter valet säger att han numera tänker sluta rösta för att det inte gick bättre, är ungefär som att i krig säga att man ska sluta skjuta för att man förlorade ett slag. Borde en person som inte tänker rösta styra ett parti?
Intressant, var kan man läsa om detta?
Citera
2014-09-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Intressant, var kan man läsa om detta?
Jag får erkänna att jag inte har utrett det hela tillräckligt för att kunna kalla det fakta, men jag fick onekligen en hel del sådana vibbar. Timingen för startandet, foton på deras företrädare/medlemmar (rolig näsform), och hur lanseringsmönstret var lite likt "piratpartiet" - ett centralt konstruerat koncept applicerat i flera europeiska länder ungefär samtidigt - för att splittra bort viktiga oppositionella (i PPs fall anhängare av personlig integritet, i DjPs fall anhängare av djurrätt) från den nationella rörelsen för att sedan skapa ett parti som troligen på sikt kommer börja yla "HBTQ" och allt det andra såsom PP nu börjat göra. Som sagt, inga bevis, men alltför många likheter i modus operandi med hur PP lanserades. Den som vill får gärna undersöka detta mer. Botemedlet mot sådana är att bojkotta dem och samtidigt bygga ett eget mycket skarpt och radikalt sakpolitiskt program inom den fråga de driver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in