2014-09-21, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Resning är inte bortom verklighet, men chanserna som du nämner ofta existerar inte. Forssberg tog inte vara på dom få chanserna, som "kanske" fanns. Om det nu fanns någon chans överhuvudtaget. Hovrätten klargjorde dessutom att det inte anses som några tvivel, som föreligger om KJs skuld. Dömd i TR och HR, och du tror på större chans i ny rättegång? Har Kjs oskuld visat sig mer sista tiden än tidigare?
Bevisningen på hans skuld har naggats i kanten rejält av bloggen. Om han får resning så har han definitivt större chans i en ny rättegång, eftersom resning inte beviljas utan orsak.
Citera
2014-09-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bevisningen på hans skuld har naggats i kanten rejält av bloggen. Om han får resning så har han definitivt större chans i en ny rättegång, eftersom resning inte beviljas utan orsak.

njä, bloggen kommer inte att förändra styckmördaren KJs möjligheter resning. Tycker nog att den inte tillfört något egentligen.
Citera
2014-09-21, 22:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Så de nya bevisen är alltså en anonym blogg? Det krävs ju nya saker?
Ska dom använda en blogg då som underlag i en resningsansökan? På allvar??
Citera
2014-09-21, 22:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
njä, bloggen kommer inte att förändra styckmördaren KJs möjligheter resning. Tycker nog att den inte tillfört något egentligen.
Nu har du lyckligtvis inget att säga till om saken. Bloggen för fram nya fakta i en icke sinande ström. Det finns redan två skäl för resning. Jämför resningsansökan mot mannen som dömdes för mordet på Marina i Spekeröd. Där fanns också resningsgrundande skäl, tillsammans med många fakta och indicier som var för sig inte var skäl för resning, men sammantaget bedömdes alltihop tillräckliga.
Citera
2014-09-21, 23:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Naggats rejält i en blogg På vilka punkter då? För vi som inte läser bloggen. Tänkte precis, jag ska väl inte behöva redigera mitt inlägg. Och skriva dit "nämn inte bloggen". Men tydligen behövde jag det. Får hoppas att Forssberg också läser bloggen då.
Citera
2014-09-21, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så de nya bevisen är alltså en anonym blogg? Det krävs ju nya saker?
Ska dom använda en blogg då som underlag i en resningsansökan? På allvar??
Nej, men bloggaren kan förse den som ansöker med underlag, såvida inte bloggaren är KJ:s ombud (vilket jag inte tror) och ansöka själv.
Citera
2014-09-21, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Naggats rejält i en blogg På vilka punkter då? För vi som inte läser bloggen. Tänkte precis, jag ska väl inte behöva redigera mitt inlägg. Och skriva dit "nämn inte bloggen". Men tydligen behövde jag det. Får hoppas att Forssberg också läser bloggen då.
Forumets regler förbjuder att jag återger bloggen i sin helhet. BF har fått sparken.
Citera
2014-09-21, 23:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, men bloggaren kan förse den som ansöker med underlag, såvida inte bloggaren är KJ:s ombud (vilket jag inte tror) och ansöka själv.

Borde inte bloggaren hållt inne sånt här från allmänheten om syftet är att förse den som skulle vilja ansöka om resning? Det är inget nytt sensationellt som pekar åt annan riktning eller pekar på att KJ är oskyldig.
Citera
2014-09-21, 23:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Forumets regler förbjuder att jag återger bloggen i sin helhet. BF har fått sparken.

Eftersom det är dina tunga kort, till att KJ ska bli en fri man. Så borde du väl citera lite av dom tunga korten för oss i tråden också?

-Ja thomas Olsson ber om ursäkt, det är inte speciellt intressant. Så lätt att glömma bort. Hur ofta KJ än vill byta advokater, så blir resultatet likadant.
Senast redigerad av henkess 2014-09-21 kl. 23:16.
Citera
2014-09-21, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Borde inte bloggaren hållt inne sånt här från allmänheten om syftet är att förse den som skulle vilja ansöka om resning? Det är inget nytt sensationellt som pekar åt annan riktning eller pekar på att KJ är oskyldig.
Jag ser inte varför bloggaren skulle hålla det inne. Och det kan tänkas att bloggaren håller inne det sensationella.
Citera
2014-09-21, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom det är dina tunga kort, till att KJ ska bli en fri man. Så borde du väl citera lite av dom tunga korten för oss i tråden också?
Mycket av bloggens innehåll har diskuterats i tråden. Häng med.
Citera
2014-09-21, 23:16
Medlem
Citat:

Varför blir det mer sant för att du skriver det på bloggen istället för här? Eller har jag missat något här? Vem som helst från detta forum som läst FUP kan slänga upp en blogg och peka på alla gånger KJ gör bort sig i förhör. Skulle det påverka dig mer om någon gör det för att det står på en blogg än att folk försökt få dig att förstå detta här i forumet? Vad är skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in