2014-09-20, 20:28
Medlem
Är det någon som vet hur det går med buffertzonen som ska inrättas, enligt det nya avtalet mellan parterna?

Buffer zone agreed on in Ukrainian peace talks

"Participants in Ukrainian peace talks agreed early Saturday to create a buffer zone to separate government troops and pro-Russian militants and withdraw foreign fighters and heavy weapons from the area of conflict in eastern Ukraine"
http://www.bostonglobe.com/news/world/2014/09/19/buffer-zone-agreed-ukrainian-peace-talks/9D79jadvtuUyKFydNp0ZiO/story.html
2014-09-20, 20:30
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Uppror på Krim mot de nationalfascistiska ryska invasionstrupperna, tusentals människor protesterar!

http://www.liveleak.com/view?i=dcb_1411205950

Polisen grovt underbemannad, ser bra ut!

Även om videoklippet som sagt är gammalt så är det en påminnelse om de våldsamma protester som fanns på Krim, inte bara från tatarer utan även andra folkgrupper, innan ryska stöveltramp började eka på gatorna i Simferopol, Jalta, m.fl.
2014-09-20, 20:34
Medlem
Behringo-starrs avatar
Kiev påstår att ryssarna har nyttjat taktiska kärnvapen enligt zerohedge.

Låter smått orealistiskt om du frågar mig. Borde inte geigerräknare världen över få spel ?
Senast redigerad av Behringo-starr 2014-09-20 kl. 20:37.
2014-09-20, 20:35
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Även om videoklippet som sagt är gammalt så är det en påminnelse om de våldsamma protester som fanns på Krim, inte bara från tatarer utan även andra folkgrupper, innan ryska stöveltramp började eka på gatorna i Simferopol, Jalta, m.fl.

Alla på krim ville ju tillhöra Ryssland. Det fanns ju tom val om det!
2014-09-20, 20:39
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behringo-starr
Kiev påstår att ryssarna har nyttjat taktiska kärnvapen enligt zerohedge.

Låter smått orealistiskt om du frågar mig. Borde inte geigerräknare världen över få spel ?

Helt klart börjar man använda kraftiga vapen nu!
2014-09-20, 20:40
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid

Wow... Alla på Krim? Alltså även tatarerna i videoklippet.
Val? Du menar den riggade ryskkontrollerade blixt-"folkomröstningen" där högerextrema organisationer agerade internationella valövervakare? Du förstår väl vilken oerhörd fars detta är, så att endast hjärntvättade ryssar kan tro på det. Krim tillhör Ukraina men är ockuperat av Ryssland, fatta och lär.
2014-09-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid

Nu skall jag berätta för dig något som du aldrig hört talas om. Håll i dig nu. Det kommer att förändra hela din världsbild. I öststaterna (kommunist staterna i öst) hade de alltid riggade val för att det skulle se ut som folket var eniga kring den enda ledare som var tillåten. Jag vet det låter otroligt. Ungefär lika ofattbart som om Einstein hade byggt en tidsmaskin. Men det är faktiskt sant.

Nu kan du gå hem och berätta för dina päron hur det kommer sig att man vinner ett val i en demokrati med över 90%. Det gör man helt enkelt inte. Med dessa fantastiska siffror finns det ingen demokrati
2014-09-20, 21:04
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitbulll
Nu skall jag berätta för dig något som du aldrig hört talas om. Håll i dig nu. Det kommer att förändra hela din världsbild. I öststaterna (kommunist staterna i öst) hade de alltid riggade val för att det skulle se ut som folket var eniga kring den enda ledare som var tillåten. Jag vet det låter otroligt. Ungefär lika ofattbart som om Einstein hade byggt en tidsmaskin. Men det är faktiskt sant.

Nu kan du gå hem och berätta för dina päron hur det kommer sig att man vinner ett val i en demokrati med över 90%. Det gör man helt enkelt inte. Med dessa fantastiska siffror finns det ingen demokrati

Hahaha Men sluta nu jag va ju Ironisk!

Angående kraftigare vapen så kolla detta klippet från Separatisternas ledare som berättar lite vad dom har för vapen.

http://www.liveleak.com/view?i=afa_1411167489
2014-09-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Källa?
Det är ju den gamla vanliga, ukrainska försvarsministern, efter besök i Polen.
“The strikes were so powerful that they demolished buildings completely from top to bottom,” media reports quoted him as saying.
“The leadership of Ukraine should consider sending Geletei through a basic military training course where rookies learn the main effects of a nuclear explosion and its consequences,” the Russian Defence Ministry said in what meant to be a jock.
http://en.itar-tass.com/russia/750516
2014-09-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitbulll

Är det så illa att inte du kan skilja mellan val och folkomröstning?

Val läs detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Val

Folkomröstning läs detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stning

Folkomröstning med yes över 90% läs detta:
Total for Commonwealth
Yes - 5,183,113 90.77%
No - 527,007 9.23%
Referendum question: “Do you approve the proposed law for the alteration of the Constitution entitled ‘An Act to alter the Constitution’ so as to omit certain words relating to the people of the Aboriginal race in any state so that Aboriginals are to be counted in reckoning the population?”
http://www.creativespirits.info/aboriginalculture/history/australian-1967-referendum

PS. Det tog en minut att hitta ovanstående fakta.
Senast redigerad av fuckuto 2014-09-20 kl. 21:34.
2014-09-20, 21:25
Medlem
fitz-humes avatar
Nu när ryssarna börjar provocera fler grannländer än Ukraina (t ex Sverige) så är denna artikel hög tid att dra lärdom av: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article19486802.ab

Slutsatsen om svenska partiers inställning till försvaret inför valet är att endast folkpartiet har förstått vilken viktig fråga försvaret är och den oerhörda betydelsen av att ansöka om NATO-medlemskap. Nu när ryssar skrattar åt oss svenskar och samtidigt förnekar sina medvetna flygövningar över svenskt territorium blir det en kalldusch och uppvaknande för många. Porosjenkos varning inför amerikanska kongressen om ett snart utbrytande storkrig i Europa tas ännu inte riktigt på allvar vilket kan bli ett ödesdigert misstag för hela västvärlden.

Från artikeln:
Moderaterna står för en ansvarslös optimism. De skriver att ”ett militärt väpnat angrepp mot Sverige är osannolikt under överskådlig tid”. Finns det ingen i partihögkvarteret som ögnar tidningarna och kan berätta för *Reinfeldt viket dagsläget är?

Kanske äntligen dags för politikerna att inse att Ukrainas sak är vår.
2014-09-20, 23:25
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jaså du "neutrala" skribent, som har den seriösa signaturen "hej jag är bög", det där får du nog förklara närmare vad som gör dig så neutral. Är det för att du anser att propagandan i rysk statskontrollerad media kan likställas med vad du kan läsa i princip alla svenska dagstidningar? I så fall kan du knappast anses vara neutral, snarare hjärntvättad.

Ja, det är för att jag anser att propagandan vi matas med kan likställas med den ryska propagandan. Om jag inte litar på någon media är jag enligt dig hjärntvättad men om jag blint litar på vår media har jag förstått sanningen?

Har jag uppfattat dig rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in