2014-09-20, 16:08
Medlem
Funderar på att åka upp till Luleå och kolla på Luleå-Djurgården den 30 dec. Har aldrig varit och kollat på Luleå tidigare i Luleå så vill ju få gärna bra upplevelse. Så, vad är de bästa platserna men ändå inte till superdyra priser?
Citera
2014-09-20, 16:19
Medlem
Beror helt på vad man vill uppleva

Om man vill ha känslan av riktig närhet till spelat ska man sitta på första raden.

Om man tycker bäst om att ha överblick över hela spelat ska man sitta högt upp.

Själv föredrar jag att sitta på kortsidan. Känns som om man följer spelet bäst så.
Citera
2014-09-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerhaj

Om man vill ha känslan av riktig närhet till spelat ska man sitta på första raden.

Själv föredrar jag att sitta på kortsidan. Känns som om man följer spelet bäst så.

okej, men överblick över spelet vill man nog ha. Men tänkte kankse mer vad det är för typ skillnad på 90 kr biljetter och 240. Är det typ skymd sikt och sånt där för 90 kr?
Citera
2014-09-20, 16:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerhaj

Har du suttit på rad 1 i Coop arena? Inte att rekommendera om man vill se något av matchen.
Rad 5 bör man nog upp på i den arenan.
Jag förstår inte heller hur man föredra kortsida men det är kanske en vanesak.
Citera
2014-09-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har du suttit på rad 1 i Coop arena? Inte att rekommendera om man vill se något av matchen.
Rad 5 bör man nog upp på i den arenan.
Jag förstår inte heller hur man föredra kortsida men det är kanske en vanesak.

Håller med, långsida är helt klart att föredra framför kortsida/hörn, om det är sittplats man vill åt. Någon kanske kan fylla på med priserna så vi kan hjälpa vår vän TS angående vad denne bör betala för en lämplig plats?
Citera
2014-09-20, 19:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Visserligen är väl allt en vanesak, men kortsida är och förblir offside på publikplats. Jag "tvingades" en gång sitta en halvsäsong på kortsidan (dock inte i Luleå). Det blev aldrig bättre.

Det finns i stort sett billiga platser på alla sektioner. De billigaste biljetterna är på raderna närmast isen, där man ser sämst.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-09-20 kl. 20:00.
Citera
2014-09-20, 21:56
Medlem
seriously?s avatar
Runt Rad 8-12 får du bra inlevelse i matchen, inte för långt bort och inte för nära.

Sitt på någon av långsidorna!
Citera
2014-09-21, 16:23
Medlem
Jag skulle rekommendera att sitta ovanför bortastå, bra överblick och så känner man av stämningen från klacken betydligt bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in