2014-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Haha, ser mig själv som en nybörjare tillika lycklig amatör. Det kommer med tiden!

Är oerhört sugen på en blucher i shell cordovan som kan slitas snyggt med åren. Har dessa från Carmina som utgångspunkt men undrar även om det finns andra tips som någon kan dela med sig av?

Smärtgränsen går väl vid 5000 kronor.

I detta inlägg http://www.shoegazing.se/2014/09/17/info-infor-shoegazing-super-trunk-show/ finns en bild på Meermins dito.

Hittar inte skorna på hemsidan så det kan vara MTO:er, ett tips är att gå förbi trunkshowen på Lördag för att prova ut storlek.
Citera
2014-09-20, 01:16
Medlem
kinesarsles avatar
http://www.blocket.se/goteborg/Crocket___Jones_8_1_2E__42_56039372.htm?ca=10&w=3

Citat:
Passar lika bra till bröllopskostymen som till ett par slitna jeans.

Munkskor till bröllopskostym?
Citera
2014-09-20, 11:20
Medlem
Herr gurkas avatar
Ni grabbar som skall till trunken, ta rejält med bilder nu!
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
http://www.blocket.se/goteborg/Crocket___Jones_8_1_2E__42_56039372.htm?ca=10&w=3

Munkskor till bröllopskostym?
Vad är det för fel med det?
Citera
2014-09-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Ni grabbar som skall till trunken, ta rejält med bilder nu!

Det var galet med folk, 500 besökare? Jag kom 11.30 och då var det svårt att röra sig i lokalen :D
Citera
2014-09-20, 14:10
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Vad är det för fel med det?
Missförstå mig inte. Ett par bruna munkskor är absolut snyggt till klädseln mörk kostym, men till klädkoden mörk kostym är både modellen och färgen fel.
Citera
2014-09-20, 14:12
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Missförstå mig inte. Ett par bruna munkskor är absolut snyggt till klädseln mörk kostym, men till klädkoden mörk kostym är både modellen och färgen fel.
Nu gifter väl de flesta sig i kavaj?
Citera
2014-09-20, 14:16
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Nu gifter väl de flesta sig i kavaj?
Vad menar du med kavaj? Klädkod kavaj=klädkod mörk kostym.
Citera
2014-09-20, 14:19
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Vad menar du med kavaj? Klädkod kavaj=klädkod mörk kostym.
Nej, det är det inte. Och jag menar klädkoden kavaj.
Citera
2014-09-20, 14:57
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Och jag menar klädkoden kavaj.
Tja, det beror tyvärr på vem man frågar. Det du åsyftar med kavaj är det som förr kallades udda kavaj. Av den anledningen brukar jag undvika att säja kavaj. Jag säger mörk kostym och udda kavaj för att undvika missförstånd.

Men ja, om det är udda kavaj som är klädkoden köper jag definitivt att man kan ha ett par bruna munkskor. Hur vanligt det är med udda kavaj på ett bröllop idag vet jag inte. Personligen hade jag inte valt det. Jag tycker bröllop är lite för formellt för den klädkoden.
Citera
2014-09-20, 15:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Även om Loake inte göra lika bra skor som många andra tillverkare som man ser här, men jag är ändå väldigt nöjd med mina Strand efter en nyputs. Bra sko för pengarna än så länge.

http://imgur.com/a/KxS5U
Är dessa nyputsade? Det där liknar den nivå mina skor som lägst får sjunka till innan det är dags för puts. Om jag skulle gissat statusen skulle jag gissa på "rengjorda inför puts".

Men de var snygga. Jag funderar själv på att köpa ett par oxford med halvbrouge någon gång.

Btw tycker jag du borde byta snörning. Sicksacksnörning passar bättre på ett par derby och jag tycker inte det är snyggt på oxford.
Senast redigerad av kinesarsle 2014-09-20 kl. 15:18.
Citera
2014-09-20, 15:18
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Tja, det beror tyvärr på vem man frågar. Det du åsyftar med kavaj är det som förr kallades udda kavaj. Av den anledningen brukar jag undvika att säja kavaj. Jag säger mörk kostym och udda kavaj för att undvika missförstånd.

Men ja, om det är udda kavaj som är klädkoden köper jag definitivt att man kan ha ett par bruna munkskor. Hur vanligt det är med udda kavaj på ett bröllop idag vet jag inte. Personligen hade jag inte valt det. Jag tycker bröllop är lite för formellt för den klädkoden.
Inte ens kungahuset använder längre "Udda kavaj" utan istället "Kavaj". Och nej, jag hade inte heller valt det. Däremot är det mycket vanligt och definitivt att föredra mot "sommarfin", "hel och ren" eller vad fan kvinnorna nu hittat på.
Citera
2014-09-20, 15:23
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Inte ens kungahuset använder längre "Udda kavaj" utan istället "Kavaj". Och nej, jag hade inte heller valt det. Däremot är det mycket vanligt och definitivt att föredra mot "sommarfin", "hel och ren" eller vad fan kvinnorna nu hittat på.
Är det så? Ja, jag hade inte haft något problem med det om det inte vore för risken för missförstånd. Om jag hade fått en inbjudan med klädkod kavaj hade jag ringt och frågat vad de menar.

I ärlighetens namn tror jag att en betydande andel av de som arrangerar festerna inte har koll på att det faktiskt går att misstolka beroende på om man använder den äldre eller den nyare betydelsen, och på grund av det tycker jag kavaj ska undvikas i alla situationer där det kan bli missförstånd.

Men ja, "sommarfin" är förstås en förkastlig sak att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in