Citat:
Ursprungligen postat av
Lexiania
Och när USA skulle vilja, skulle de på bara några dagar erövra skitlandet Ryssland. Men det kommer ju inte hända. Lika sannolik som att Putin ens skulle våga att planera något på riktigt mot valfritt östeuropeiskt land
Är du säker? det finns någon som kallas kärnvapen och betyder förintelse för båda sidorna. När USA försöker göra något emot Ryssland så förintas dessa två länder och förmodligen resten av världen med något som kallas "kärnvapen", och när Ryssland försöker attackera hjärtat av EU ("Västtyskland" eller Frankrike) militärt kommer det smaka på kärnvapen med. Läs lite innan du talar. Ingen av världens stora aktörer kan vinna krig mot den andra.
Angående Putins "korkade" uttalande, han skulle verkligen kunna göra det han lovat, utan att NATO svarar militärt, det blir mycket hårda sanktioner däremot, och ekonomiska problem för Ryssland. Däremot tror jag knappt att Putin har sagt liknande, och även om det är sant bör man tänka logiskt, Putin menar att Ryssland kan göra X och Y, enkelt, och skulle göra det mot Ukraina direkt om målet var att ta över Kiev, snarare än att man inte gör det för att man inte vill ha Kiev. Angående Sverige, jag vill ha Svenskt Sverige med stark försvar som inte styrs av Ryssland, men när vi redan styrs i bakgrunden av NATO och USA i spetsen, föredrar jag Ryssland över den galna gänget som är orsaken för majoriteten av världens moderna krig.