2014-09-19, 18:38
Medlem
mrmoonlightss avatar
Putin börjar bli paranoid nu. Ryssland har samma militärbudget som Italien och skulle Ryssland rulla in i Vilnius så är tredje världskriget ett faktum. Sätter man sin fot på NATO-territorium så är det kokta fläsket stekt, och inte ens det ryska folket som väljer despoter som sina ledare är hur lojala som helst.
Citera
2014-09-19, 18:45
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag tror att Putin dödas av sina egna innan det händer.

det får man ju verkligen hoppas men jag är skeptisk till det scenariot.. hans generaler har förmodligen julafton nu med gränslösa anslag till alla vapengrenar, de klagar nog inte. och säkert lever den reaktionära andan kvar i det äldre gardet som drömmar om svunna tider
Citera
2014-09-19, 18:45
Medlem
Nu börjar det väl bli dags för NATO att sätta ner foten och stoppa denna galning innan det är för sent.
Citera
2014-09-19, 19:04
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Putin börjar bli paranoid nu. Ryssland har samma militärbudget som Italien och skulle Ryssland rulla in i Vilnius så är tredje världskriget ett faktum. Sätter man sin fot på NATO-territorium så är det kokta fläsket stekt, och inte ens det ryska folket som väljer despoter som sina ledare är hur lojala som helst.

ryssland har militärbudget på 87,8 miljarder dollar, Italien ca 25, detta är förra årets siffror. rent globalt är det enbart ryssland, kina och Saudiarabien som upprustar, övriga skär ner
Citera
2014-09-19, 19:45
Medlem
Insomfornis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Jag skulle inte förvånas om Putin ringt Reinfeldt och låtit honom veta hur snabbt han kan få in sina gubbar i Stockholm, och med hjälp av databaser typ Piscatus är det då bara att ta en print och åka ut på turné.....

Alltså blir diskussionen - hur "seriös" är Putin i hotet. Hade gårdagens skenanfall något med detta gamla hot att göra. Att hotet varit mörkat sen augusti pekar på att det var tillräckligt illavarslande att man valde locket på i par veckor. Eller målar jag fan på väggen...

(Edit, gjorde om ingressen lite efter påpekande från Mod.)

Borde inte detta tillhöra konspirationsdelen av forumet? Vilken löjeväckande dårskap som förmedlas av TS.

Som sagt, folk med sunt förnuft och som inte var IG-barn på SO vet att Putin inte kan/gör verklighet av sina militära hot som riktas mot VÄSTVÄRLDEN. Nej, Ukraina är inte samma sak. De som inte förstår det är som jag tidigare nämnt före detta IG-barn på SO, i detta fall historia.
Citera
2014-09-19, 20:12
Medlem
Och när USA skulle vilja, skulle de på bara några dagar erövra skitlandet Ryssland. Men det kommer ju inte hända. Lika sannolik som att Putin ens skulle våga att planera något på riktigt mot valfritt östeuropeiskt land
Citera
2014-09-19, 20:28
Medlem
ze_bandits avatar
Jag tror inte vi får höra vad Putin egentligen har sagt/säger, och jag tror man ska avfärda allt man läser om honom om det inte kommer från någon mycket trovärdig källa eller att det finns inspelat på video.
Citera
2014-09-19, 20:39
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Och när USA skulle vilja, skulle de på bara några dagar erövra skitlandet Ryssland. Men det kommer ju inte hända. Lika sannolik som att Putin ens skulle våga att planera något på riktigt mot valfritt östeuropeiskt land

så ukrainakrisen är bara på skämt?
Citera
2014-09-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
så ukrainakrisen är bara på skämt?
Ryssarna tog Krim och, ja det är väl liksom allt? Aldrig att Ryssland skulle våga göra något mer.
Citera
2014-09-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Jag får väll reppetera allt igen, det kommer aldrig att bli något krig mellan något land och Ryssland i och med att Ryssland har tillräckligt med kärnvapen för att spränga upp jorden flera gånger om. De moderna krigen som utkämpas mellan Ryssland och världen är därför av ekonomisk art. Om man hängt med vad som hänt och planeras att hända om 3 år så vet man att Ryssland redan vunnit detta krig.

Det som lilla fjantiga russofob-Sverige ska vara rädda för är det faktum att hela den anglo-saxiska världen kommer att hamna i ekonomisk kollaps när petrodollarn sätts ur spel. Det kommer bli kul att se hur ultra-exportberoende Sverige då ska klara sig.

Newsflash: det kan dom. Fast deras kärnvapen är inte precis up to date (de degraderar). Och innan de hunnit göra det du säger är de borta från jordens yta eftersom att det finns andra med lite bättre underhållsrutiner.
Citera
2014-09-19, 21:19
Medlem
Putin är paranoid.
Citera
2014-09-19, 21:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Ren skit och propaganda från Kiev som vanligt.

Kiev? Vad har Ukraina gjort i detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Ja, USA har ju haft väldigt lyckade krig de senaste åren, och det mot betydligt svagare motstånd än vad Ryssland skulle erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in