2014-09-20, 03:44
Medlem
hejhej, jag skulle vilja ha lite hjälp från er i flashback.

Jag väger 89 kilo
1.74 lång.

har gått i boxning,fotboll bl.a hela mitt liv, men nu när fotbollslaget la ner så har jag inte motinerat på 6 månader, men nåväl, jag har mycket fett, men under all den fetten, finns det sjukt mycket muskler, mitt fett har sökt sig till mina lår,rumpa och mage, vet inte varför, men där har ja allra mest fett vill få bort den dära stora rumpan, känns som att jag är en tjej, men jag vill gå ner hyfsat snabbt, några tips va jag kan göra?, angående om schema kommer det se ut såhär.

Frukost - kvarg+funlight

lunch Äpple

mellanmål:Äpple

Gymma
Protein shake efter.

-XXXXXXXXXXXXXX-
Vill få in något där, nåt riktigt nyttigt kalori snålt, men gott också:s, inget ägg eller nåt, som kan göra mig hyfsat mätt, för jag vill ju gå ner hyfsat snabbt, så jag kan börja bygga en kropp.

Bästa för att gå ner 12 kilo snabbt?, hur långt tid tar det CIRKA, om jag tränar 5 gånger i veckan?

Hur myckt kalorier är det i kvarg+funlight?, en frukost inte hela bunten, äpple 56kcl+56=112, a, vill inte få mer än 500kcl i mig,

SNÄLLA HJÄLP MIG!, samt behöver jag nå jädra schema, vad jag kan göra i gymmet, springa eller styrketräna ingen anning.
Citera
2014-09-20, 06:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Byta ut 1-2 måltider om dagen till slanka?
http://www.slanka.se/

Fun light är det nästan inga kalorier i alls men sötningsmedlet är inte så hälsosamt.
Citera
2014-09-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aintworried
hejhej, jag skulle vilja ha lite hjälp från er i flashback.

Jag väger 89 kilo
1.74 lång.

har gått i boxning,fotboll bl.a hela mitt liv, men nu när fotbollslaget la ner så har jag inte motinerat på 6 månader, men nåväl, jag har mycket fett, men under all den fetten, finns det sjukt mycket muskler, mitt fett har sökt sig till mina lår,rumpa och mage, vet inte varför, men där har ja allra mest fett vill få bort den dära stora rumpan, känns som att jag är en tjej, men jag vill gå ner hyfsat snabbt, några tips va jag kan göra?, angående om schema kommer det se ut såhär.

Frukost - kvarg+funlight

lunch Äpple

mellanmål:Äpple

Gymma
Protein shake efter.

-XXXXXXXXXXXXXX-
Vill få in något där, nåt riktigt nyttigt kalori snålt, men gott också:s, inget ägg eller nåt, som kan göra mig hyfsat mätt, för jag vill ju gå ner hyfsat snabbt, så jag kan börja bygga en kropp.

Bästa för att gå ner 12 kilo snabbt?, hur långt tid tar det CIRKA, om jag tränar 5 gånger i veckan?

Hur myckt kalorier är det i kvarg+funlight?, en frukost inte hela bunten, äpple 56kcl+56=112, a, vill inte få mer än 500kcl i mig,

SNÄLLA HJÄLP MIG!, samt behöver jag nå jädra schema, vad jag kan göra i gymmet, springa eller styrketräna ingen anning.

Okey, förstår ditt problem. Kvarg till frukost är ju en jäkla bra start. Men sen äter du fel. Istället för äpple bör du äta iaf något på 200-400 kalorier. Tex 200-400g kyckling, 500g kesella, 4ägg eller liknande proteinrik mat istället. En kombo av flera saker jag nämnde eller vad som helst som mättar bra.

För att slippa hungern så ät grönsaker med lite kalorier och proteinrik mat som kezo, kesella, ägg, kyckling. Tex på grönsaker är broccoli, spenat, wookmixar osv.

Något matschema behöver du inte. Du kan enkelt försöka lägga dig på 1500-2000 kalorier om dagen och äta sådant du tycker om med lågt kaloriinnehåll. Du kan ju alltid unna dig något annat så länge du inte överstiger kalorierna.
Citera
2014-09-20, 11:01
Medlem
Saken är den att jag är en student, har inga föräldrar här i sverige
Hinner knappast fara hem till lunch. därför tar jag endast med mig ett äpple, skulle inte kunna äta kesalla då jag tvingar i mig kvargen, är dock inget fan utav grönsaker, endast morot och gurka,sallad jag skulle kunna få i mig,

Samt så vill jag äta max 600-700 kalorier per dag, då jag överstigit 2500 nästan varje dag, och ja, jag klarar det utan problem. vet att det är onyttigt, men vill gå ner hyfsat snabbt och minsta fettmassan

Tycker du dip med owl å gurka/morot är nå nyttigt?, owl kryddorna innehåller 70kcl, gurkan är ju endast vatten, venne vad moroten innehåller

tips på nå träningsschema under deffen?, hur länge ska jag hålla på?

Kycling kan jag köpa utan problem, men middagen skulle jag vilja ha något lätt
Citera
2014-09-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Byta ut 1-2 måltider om dagen till slanka?
http://www.slanka.se/

Fun light är det nästan inga kalorier i alls men sötningsmedlet är inte så hälsosamt.

jo, men la ba nån liten skvätt i fun lighten, samt var den märkt grönt.

Sopa nåt att ta?, sådana färdiga ones?
Citera
2014-09-20, 11:20
Medlem
Citat:
jo, men la ba nån liten skvätt i fun lighten, samt var den märkt grönt.

Sopa nåt att ta?, sådana färdiga ones?

Sötningsmedel är klassat som ofarligt. Ta sådana råd med en näve salt.

Finns ju proteinbars på tex MM-Sport för 9kr styck du kan ta istället för äpple. Att ta Fun light skogsbär och ha riktiga hallon i är ju underbart. Inget du behöver tvinga dig i väl? Jag brukar ofta även smula en Kit Kat på 20g och ha i samma kvarg.

Ja, dippen är väl bra.
Som sagt så kan du äta hur du vill. Men det är ju viktigt med vitaminerna, fett och protein och därför äter man väl det mesta i form av proteinrika livsmedel när man bantar. Men det är ju bara ett generellt råd och inget man behöver följa slaviskt. Mjölk kan du ju dricka iaf 2 dl varje dag då de flesta vitaminer finns i det. Samt ett ägg iaf.

Träningschema, jadu. Bänkpress, militärpress. Rodd och någon bicepsövning. Knäböj och någon vadövning. Marklyft om du vill, men ingen verkar ju kunna köra den så rekommenderar den aldrig.

Typ

1. bänk, militärpress, knäböj
2 rodd, biceps, baksida ben
3 bänk, militärpress, knäböj
eventuellt 4 om du vill träna 4 dagar: rodd, biceps, baksida ben

sen släng in andra övningar du gillar eller byt
Senast redigerad av MRZnr1 2014-09-20 kl. 11:36.
Citera
2014-09-20, 11:34
Avslutad
Om du vill gå ned i vikt är styrketräning ingen bra idé, rör på dig som vanligt men spring emellanåt, 30-40 minuter. Ät inte bröd eller godis, LCHF är en bra ide. Jag är lika lång som dig, har växt upp på landet (bonde ish) så har muskler så det räcker och blir över, har även ett fysiskt arbete. Jag började med lchf och att räkna energiintag, tappat 7 kg under en kortare period nu mår finemang och blir inte längre trött av energiunderskott. Tappat sötsuget nästan helt också.
Citera
2014-09-20, 22:01
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Jag väger 89 kilo
1.74 lång.
..
så har jag inte motinerat på 6 månader, men nåväl, jag har mycket fett, men under all den fetten, finns det sjukt mycket muskler
..
jag vill gå ner hyfsat snabbt, några tips va jag kan göra?
..

Det första du bör göra är att se över din kost, vad är det som gör att du drar på dig fettet du nu vill bli av med? Ifall du är seriös så handlar det inte om någon snabbfix utan en livsstilsförändring.
Sen det där med vikten, varför vill du gå ner 12 kilo? Om du har så där sjukt mycket muskler under fettet så finns det inte en chans i helvetet att du kan gå ner 12 kg fett "snabbt".
Du kan säkert temporärt gå ner åtskilliga kilo vatten med någon veckotidningsbatning men det är ingen hållbar lösning.

En (för många) effektivt sätt att bränna fett men ändå kunna bygga styrka och muskler är IF som tex Martin Bekhans http://www.leangains.com/

Nu tycker jag ju själv att man ska skita i vikten och istället ta måttet "visuellt" genom att se sig i spegeln men om du ändå verkligen bara har som mål att gå ner "12 kg snabbt" så ska du ju absolut inte ägna dig åt styrketräning eftersom det kan bygga muskler som ökar din vikt. Då ska du istället ägna dig åt så mycket cardio som möjligt (typ maraton-träning) så kommer du att bränna en hel del muskler också, förmodligen kommer det att gå ganska snbbat om du ser till att undvika att käka protein. De sista 4 kg kan du lätt ta på en vecka om du helt undviker kolhydrater så att kroppen inte kan binda så mycket vätska. Det funkar också bra att avsluta med en magsjuka.
Senast redigerad av Zilvio 2014-09-20 kl. 22:06.
Citera
2014-09-20, 22:16
Bannlyst
Varför ska du hetsa så med viktminskningen? Det bästa är att hitta en sund livsstil med bra matvanor och bra, rolig träning.

Ät vanlig mat och minska fettintaget. Havregrynsgröt, grovt bröd, ägg, kvarg, tonfisk, bulgur/ris, torsk, kyckling, bönköttfärs, broccoli, rotfrukter som några exempel.
Lägg ner allt jäkla godis, läsk och alkohol.

Effektiv varierad styrketräning ihop med utspridda powerwalks.
Mer muskler = Mer förbränning
Gör du allt detta helhjärtat och tittar på kroppen och kroppsmåttet istället för vågen kommer fettet att rinna av dig, var så säker. Ge det ett halvår.
Citera
2014-09-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Det första du bör göra är att se över din kost, vad är det som gör att du drar på dig fettet du nu vill bli av med? Ifall du är seriös så handlar det inte om någon snabbfix utan en livsstilsförändring.
Sen det där med vikten, varför vill du gå ner 12 kilo? Om du har så där sjukt mycket muskler under fettet så finns det inte en chans i helvetet att du kan gå ner 12 kg fett "snabbt".
Du kan säkert temporärt gå ner åtskilliga kilo vatten med någon veckotidningsbatning men det är ingen hållbar lösning.

En (för många) effektivt sätt att bränna fett men ändå kunna bygga styrka och muskler är IF som tex Martin Bekhans http://www.leangains.com/

Nu tycker jag ju själv att man ska skita i vikten och istället ta måttet "visuellt" genom att se sig i spegeln men om du ändå verkligen bara har som mål att gå ner "12 kg snabbt" så ska du ju absolut inte ägna dig åt styrketräning eftersom det kan bygga muskler som ökar din vikt. Då ska du istället ägna dig åt så mycket cardio som möjligt (typ maraton-träning) så kommer du att bränna en hel del muskler också, förmodligen kommer det att gå ganska snbbat om du ser till att undvika att käka
protein. De sista 4 kg kan du lätt ta på en vecka om du helt undviker kolhydrater så att kroppen inte kan binda så mycket vätska. Det funkar också bra att avsluta med en magsjuka.
'

Saken är den att jag har fett på mina muskler, har inte mycket fett på smalbenet,armarna,brösten, men magen,låren och rumpan har all fett samlat sig vet dock ej varför, skrev fel ''12kg snabbt'', tänkte mer ba att jag vill få bort detta fett, går det bra med att endast styrketräna 4 dagar och 1 dag cardio, och äta 500-600 kcl per dag?, tappar jag fett då eller muskler, o jo måttet osm räknas kompis. har startat undvika kolhydrater 100%, eller ska ''börja'', i måndag.
Citera
2014-09-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Varför ska du hetsa så med viktminskningen? Det bästa är att hitta en sund livsstil med bra matvanor och bra, rolig träning.

Ät vanlig mat och minska fettintaget. Havregrynsgröt, grovt bröd, ägg, kvarg, tonfisk, bulgur/ris, torsk, kyckling, bönköttfärs, broccoli, rotfrukter som några exempel.
Lägg ner allt jäkla godis, läsk och alkohol.

Effektiv varierad styrketräning ihop med utspridda powerwalks.
Mer muskler = Mer förbränning
Gör du allt detta helhjärtat och tittar på kroppen och kroppsmåttet istället för vågen kommer fettet att rinna av dig, var så säker. Ge det ett halvår.

Saken är den att jag vill bygga på muskler tills 2015 beach, och ta bort all fett, har redan muskler under fettet,
dricker aldrig alkohol, läsk och godis händer dock ofta.

är inte sådan gamling som har tid å göra powerwalks, vill ta det upp en nivå.
Citera
2014-09-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Om du vill gå ned i vikt är styrketräning ingen bra idé, rör på dig som vanligt men spring emellanåt, 30-40 minuter. Ät inte bröd eller godis, LCHF är en bra ide. Jag är lika lång som dig, har växt upp på landet (bonde ish) så har muskler så det räcker och blir över, har även ett fysiskt arbete. Jag började med lchf och att räkna energiintag, tappat 7 kg under en kortare period nu mår finemang och blir inte längre trött av energiunderskott. Tappat sötsuget nästan helt också.

hur långt var den ''kortare period''?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in