2014-09-19, 18:18
Medlem
Finns det någon hemsida där man kan följa avslut och orderdjup gratis? Länk uppskattas.
Trevlig helg!
Citera
2014-09-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Jag har köpt saker från Alibaba i närmare tio år. Det här är ett klockrent köp.

Jag har beställt 2 saker därifrån, man allt gick smooth!
Citera
2014-09-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Å andra sidan har ju Yahoo redan gått upp mycket senaste tiden. Så en del av ökningen i BABA är ju redan inräknad. Köpte ändå in mig i Yahoo och hoppas den går upp igen.

Precis min tanke också. Troligtvis följer de varandra bättre framöver, och Yahoo verkar vara ett fint alternativ till ALI-mums-fili-BABA om man känner sig rädd för ägar-strukturen. Eller?
Citera
2014-09-19, 19:03
Bannlyst
99$ för att gå ner till 90$, kewl!

Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Jag har köpt saker från Alibaba i närmare tio år. Det här är ett klockrent köp.

Du menar nog aliexpress...alibaba är nära man ska köpa stora ordrar dvs container, aliexpress är riktad till privatpersoner. Alibaba äger dock aliexpress, det är en och samma företag
Senast redigerad av Gorgios 2014-09-19 kl. 19:06.
Citera
2014-09-19, 19:10
Bannlyst
Den här aktien kommer sakta men säkert pysa till dess att den får sitt rätta värde. Förstår inte varför man hoppar på den här aktien just nu när den stigit 25% i förhandeln.
Citera
2014-09-19, 19:11
Medlem
GostenGWs avatar
Är det ute att köpa igen.
Citera
2014-09-19, 19:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Den här aktien kommer sakta men säkert pysa till dess att den får sitt rätta värde. Förstår inte varför man hoppar på den här aktien just nu när den stigit 25% i förhandeln.
Lägg ner. Det har bara gått 2 h sen handeln startade. Lär minst kyssa 100-strecket till stängning.
Citera
2014-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Vi sitter i samma båt. Förvånar mig inte om de dyker ytterligare.
Citera
2014-09-19, 19:57
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Vi sitter i samma båt. Förvånar mig inte om de dyker ytterligare.

Samma här. Har guppat upp och ned rejält ikväll! Hade inte förväntat mig något annat iofs
Citera
2014-09-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios

Du menar nog aliexpress...alibaba är nära man ska köpa stora ordrar dvs container, aliexpress är riktad till privatpersoner. Alibaba äger dock aliexpress, det är en och samma företag

Fast det finns ju varor på alibaba som inte kräver så stora orderbelopp heller, så han kan ändå mena alibaba. Nu har jag bara haft vetskap om hemsidan/företaget i ett par år, men under den tiden har man kunnat handla även mindre ordrar där.

On topic: Satt och funderade länge idag på att gå in, beslöt att vänta till efter helgen och se hur det utvecklade sig. Tror på en god tillväxt på sikt men såhär vid noteringar är det lite "för spekulativt" för min smak tror jag.
Citera
2014-09-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptin
Undrar varför Yahoo backar? Även om de sålt en del av sitt innehav (ca 5% av sina 20% tror jag) vid $68 - så har ju resterande istället ökat från $68 till $99...

Skulle tro att det handlar om att investerare som köper e-bolag flyttar om kapital, dvs sälj i Yahoo och köp Alibaba. Nu har jag inte orkat göra någon vidare analys men hur går de andra bolagen typ Amazon?

För övrigt för er som köper:
"The corporate governance problem with Alibaba starts with its legal structure. As I have noted in my prior posts, if you buy shares in Alibaba, you are not getting a piece of Alibaba, the Chinese online merchandising profit-machine, but a portion of Alibaba, the Cayman-Islands shell entity that has a contractual arrangement to operate its Chinese counterpart. While the Chinese government has granted legal standing to that contractual agreement, at least for the moment, it reserves the right to change it's mind and if it does, Alibaba's shareholders will be left with just the shell."

Nu är det väl inte troligt att detta kommer ske men man vet aldrig, kanske får Kina en anledning att sänka NYSE index i framtiden.
Citera
2014-09-19, 20:26
Medlem
Key.s avatar
Alibaba Group Holding - BABA (USA)

Som de flesta vet, så hade Alibaba Group Holding Ltd (NYSE:BABA) sin IPO idag och priset per aktie sattes mellan $66-68 en väldigt eftertraktad aktie med den största IPO:n i historien hittils.

Detta skapar självklart ett väldigt stort tryck/efterfrågan, så de var tvugna att hålla den stängd i ca 2,5 h timme efter att börsen öppnade innan de kunde öppna den för handel för att förhindra en börskrash som vid facebooks IPO

Den öppnade med ca + 38% vid $94,50, steg till 99,70 och föll till 92,13 för att sedan pendla omkring där. Ganska uppenbart på ett sätt.

Hur tror ni kursutveckligen ser ut de kommande veckorna? Kan den stiga över sin high på 99,70? Eller kommer den falla under 90? Var ni med och handlade eller tänker ni vänta ett tag?

Läste en artikel om att aktien värderas till $90 idag i alla fall.

http://news.morningstar.com/articlenet/article.aspx?id=665621
Senast redigerad av Key. 2014-09-19 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in