2014-09-19, 17:35
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimbop
Går ju inte att få igenom en affär!? Jag provade med det belopp som stod som sälj, men det gick förbi, sen satte jag $2 över sälj, halvtimmen senare hade den gått förbi utan att min affär gått igenom.. WTF?

Handeln har väl inte börjat än?
Citera
2014-09-19, 17:36
Medlem
Tycker som det känns som vi får se en dipp nästa vecka vad tror ni?
Citera
2014-09-19, 17:37
Medlem
BadassRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimbop
Går ju inte att få igenom en affär!? Jag provade med det belopp som stod som sälj, men det gick förbi, sen satte jag $2 över sälj, halvtimmen senare hade den gått förbi utan att min affär gått igenom.. WTF?

suck... den har inte släppts än. några få minuter kvar
Citera
2014-09-19, 17:39
Medlem
Jag är egentligen nybörjare på det här. Är det någon som vet hur sådana här massiva IPOs genomförs? Vem är det egentligen som bestämmer när det börjar? Är det typ någon som sitter på en knapp och startar hela? intressant och veta
Citera
2014-09-19, 17:40
Bannlyst
Farligt att gå in på dessa nivåer, som sagt, upplagt för en massiv bulltrap. Lär svänga väldigt kraftigt idag.
Citera
2014-09-19, 17:41
Medlem
BadassRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruuucE
Jag är egentligen nybörjare på det här. Är det någon som vet hur sådana här massiva IPOs genomförs? Vem är det egentligen som bestämmer när det börjar? Är det typ någon som sitter på en knapp och startar hela? intressant och veta

köpare och säljare måste komma överrens om ett startpris
Citera
2014-09-19, 17:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Frågar igen, kan jag lika gärna annullera min affär vid 68? För efter ett dygn så annulleras väl affären automatiskt om inte priset nåtts?
Citera
2014-09-19, 17:45
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Frågar igen, kan jag lika gärna annullera min affär vid 68? För efter ett dygn så annulleras väl affären automatiskt om inte priset nåtts?

Går på Avanza i alla fall, där trycker jag på "papperskorgen". Så försvinner den direkt, och bundet kapital för affären frigörs.
Citera
2014-09-19, 17:46
Bannlyst
Citat:

Har du lagt en order som inte gått igenom på 68 så kan du lika gärna annulera den, såvida du inte tror att aktien kommer sjunka ner dit igen.
Citera
2014-09-19, 17:46
Medlem
Cryptins avatar
Citat:

Beror på hur din bank fungerar, Avanza t.ex. ligger de inte kvar efter stängning.

Jag avvaktar och ser hur aktien går nästa vecka nu känns den lite dyr som sagt... Då är jag ändå inte ny med Alibaba utan har följt utvecklingen nästan sedan det startade...
Senast redigerad av Cryptin 2014-09-19 kl. 17:53.
Citera
2014-09-19, 17:54
Medlem
Nu kör den. Öppnade på 92,70 $
Citera
2014-09-19, 17:55
Medlem
GostenGWs avatar
Blir stressad som fan när börjar handeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera