Citat:
Ursprungligen postat av
JoeL431
Ni som har koll.
Vad väntas gällande BABA nu kommande månader, fortsatt dip? När bör man köpa in sig närmaste? Går de neråt 50$ tro?
Slakten av BABA har bara börjat.
Jag tror folk inte har fattat vilket livsfarlig bubbla Kina är. Vi har bara skrapat på ytan.
Vi ser en stagnerande ekonomi i många mellanstora och stora kinesiska städer. Den kinesiska regeringen kommer fortsätta dumpa den kinesiska valutan i hopp om att få igång exporten igen. Exporten har byggt det kinesiska undret. Nu ser det annorlunda ut.
Jag tror vi kommer få fler och större devalveringar från Kina under under hösten. Givetvis har dom gått ut och hävdat motsatsen men detta kan ju Emil I Lönnerberga fatta att så inte blir fallet.
Aktiemarkanden har nu synats i sömmarna men det är inte det största hotet tror jag. Den riktigt stora faran ligger i en sinnesjukt upptrissad fastighetsmarknad. Skulle den krascha så kommer kinesiska banker drabbas och då pratar vi globalt kaos.
Titta bara på hur kineserna drev upp priset på Bitcoin på ett par månader till över 1200 dollar. Det verkar finnas i deras gener. Den där att följa Johnmentaliteten. Om det gått bra för någon så skall alla in, när det går dåligt då skall alla ur. Givetvis samtidigt.
Den inhemska konsumtionen verkar dessutom omöjlig att får riktig fart på. Kineser spar dubbelt så mycket som tex vi svenskar.
Den mest intressanta placeringen under hösten är att gå kort i Alibaba. Detta är ett riktigt jävla luftslott till bolag och om den kostar mer än 55 dollar på Julafton lovar jag att aldrig mer skriva på detta forum.
Den kostar 74 dollar nu.