2014-09-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Har faktiskt inte kommenterat den där tackling. Om jag skulle tycka nått om den så först så tyckte man den verkade smutsig men nu när man sett någon repris så vete katten om den var det.

Hur som om jag upplevde det så kanske det inte är så underligt om Nilson upplevde det ungefär på detsamma.

Fast det är ju inte så viktigt egentligen det intressanta är väl att Nilson visar att men inte rör våra spelare ostraffat.

Och normala fall om det nu inte vore Röflunda hade du precis som alla andra varit pigg på att häckla den som backar från en fight. Jaja, vi får väl se och avvakta härnäst Jämtin eller Ledin gömmer sig bakom något vad ditt bläck ha att bjuda på då
Man får väl se på lördag vem av fröknarna Jämtin och Ledin som tar en fajt mot Torp eller Skröder. Dom två sistnämnda kan få vem som helst ur balans. ..
Citera
2014-09-19, 15:15
Medlem
NashvilleTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man får väl se på lördag vem av fröknarna Jämtin och Ledin som tar en fajt mot Torp eller Skröder. Dom två sistnämnda kan få vem som helst ur balans. ..

Ledin spelar i Luleå..
Citera
2014-09-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Fast det är ju det jag inte gör. Detta var ett återkommande mönster i Behrn Arena förra året (men det är det ju ingen här som tror på, vi var ju nykomlingar bla bla bla...) och man får direkt vibbarna tillbaka från ifjol redan nu. Visst, det har bara spelats tre omgångar. Men dessa matcher känns ju lite viktigare än en match i november. Jag menar, sätter vi våra lägen idag så hade vi haft tre poäng och en kanonstart på säsongen som vi kunde ridit vidare på. Nu känns det betydligt tyngre, även om det är andra som har det värre.

Skillnaden från förra året är att vi har en målvakt och backar som spelar relativt bra, speciellt Ekbom imponerar. Hade det varit förra året så hade vi förlorat med 1-5 istället för 1-3. Vi hade chansen och vinna matchen men satte inte våra lägen, personligen tror jag det bästa vi kan göra är att kicka Åhlund. Han funkar inte som tränare, spelarna uppskattar inte honom i omklädningsrummet heller så det gör det inte bättre.
Citera
2014-09-19, 15:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Torp håller på HV.
Citera
2014-09-19, 16:22
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashvilleTN
Ledin spelar i Luleå..
Idag ja. Matchen är ju imorgon, Azdz kanske vet något som inte vi vet.
Citera
2014-09-19, 16:41
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Angående Perssons tackling igår som de flesta efter ett tag verkar komma överens om var schysst, det är ju en hopptackling? En vårdslös hopptackling från blindside som träffar med armbågen i huvudet (även om han har armbågen intill kroppen)? Dessutom har Tedenby redan tappat pucken och är tydligt i obalans när tacklingen kommer. Jag tycker det var riktigt vidrigt gjort.
Citera
2014-09-19, 17:18
Medlem
My bad Vete fan vad det är med mig med att inte tänka innan jag skriver Måste fan ta en time out med mig själv där och kräva ordentlig skärpning Nåväl, hur som helst så finns det ett flertal humörspelare i HV som antingen Torp eller Skröder lätt kan reta upp så dom presterar dåligt som en följd av det. Om dom lyckas med detta så har vi god chans att vinna morgondagens match. Känner mig försiktigt optimistisk inför bataljen. Vi är på gång nu efter krossen igårmen samtidigt vann även HV stort igår. Och vårat hemmaspel var stundtals riktigt uselt förra säsongen även om vi vann med 5-1 mot HV förra säsongen. Men detta lär knappast ske igen. Tror dock och hoppas på en ny trea men HV:s spetskompetens och bredd är mycket mycket större än förra säsongen för att det ens ska bli tal om tennissiffror. Tycker 3-2 till Modo verkar rimligt.
Citera
2014-09-19, 18:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Angående Perssons tackling igår som de flesta efter ett tag verkar komma överens om var schysst, det är ju en hopptackling? En vårdslös hopptackling från blindside som träffar med armbågen i huvudet (även om han har armbågen intill kroppen)? Dessutom har Tedenby redan tappat pucken och är tydligt i obalans när tacklingen kommer. Jag tycker det var riktigt vidrigt gjort.
Precis, det är ganska fegt att satsa allt på trycka till när motståndaren -precis som du säger- inte har pucken och är i obalans. Men det kanske nog Perssons enda chans att hinna ifatt Tedenby och sedan sätta in en sucker-tackling, Tedenbys fart var rätt imponerande igår.
Tur att det är några här som kan lite hockey.
Citera
2014-09-19, 18:29
Medlem
Displaceds avatar
Scott ska tydligen vara tillbaka imorgon. Själv är jag mer orolig för Ollas, den där småskavanken verkar vara betydligt värre och det är helt knäpptyst från laget.
Citera
2014-09-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Scott ska tydligen vara tillbaka imorgon. Själv är jag mer orolig för Ollas, den där småskavanken verkar vara betydligt värre och det är helt knäpptyst från laget.
Han har väl ollat för mycket? Nej skämt åsido, visst måste det kännas surt med så mycket skador varje säsong för er, men ni har ju klarat er bra ändå.
Citera
2014-09-19, 18:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Sjukt tungt. Hoppas han är tillbaka snart.
Citera
2014-09-19, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nå, finns här inga skrytsamma frölundamänniskor som vill tala ut längre?
Jodå! Grattis till en välförtjänt seger!
Jag tänker inte vara så sur och grinig som du brukar vara när HV torskar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in