2014-09-17, 23:22
Medlem
Spinnacers avatar
Kul vinst för Roma, men herregud vad dåliga CSKA var.... t.o.m Empoli/Cesena/Chievo är ju hästlängder bättre. Akinfeev höll korpen-klass, kunde lika gärna blivit 8-1.
Citera
2014-09-17, 23:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Kul vinst för Roma, men herregud vad dåliga CSKA var.... t.o.m Empoli/Cesena/Chievo är ju hästlängder bättre. Akinfeev höll korpen-klass, kunde lika gärna blivit 8-1.
Ja, jag skulle drista mig till att säga att de var bättre när AIK slog ut dem 2012.
Citera
2014-09-18, 01:18
Medlem
qhz.s avatar
Vilken kväll det blev av det här.

Efter lite letande efter diverse fulstreams så hittade jag till slut en mycket pålitlig rysk sådan. Taggade ryssar under försnacket, inte lika taggade i pausen och direkt efter matchen bröts streamen helt o hållet. Ridå.

Kommentatorerna var ju också riktigt sköna. Jag fattade inte ett skit av vad dom sa. Men att dom lyckades hålla samma tonläge under hela matchen är fan imponerande. Det i en match med hela sex mål.

Matchen då? Vilken sjuhelvetes jävla start av Roma. 4-0 efter en halvtimme och jag tror aldrig jag känt mig så lugn och framför allt trygg under en Roma-match förut. Visserligen mötte man ett riktigt uselt försvar i kvällens match, snudd på obefintlig faktiskt. Men ändå. Det är svårt att inte imponeras av den lagmaskinen som Roma faktiskt har blivit.

Att ha Itrube och Gervinho på kanterna med Totti i mitten. Oslagbart. Totti som droppar ner och hämtar boll och dom andra två som sticker iväg som raketer, det går så jävla fort alltså.

Nainggolan på mitten. Hade aldrig föreställt mig honom bli så bra som han faktiskt är. Sån bollvinnare och kämpe så det är obeskrivligt, han ger verkligen 110% hela tiden. Att sedan komplettera detta med Pjanic och hans känsliga fötter. Magi. Dessutom ska man inte glömma Keita som har kommit till Roma och verkligen bidragit. Jag har skrivit det förut, jag var skeptisk när man värvade en 34-åring. Karljäveln kliver in som om han var 24 och bara äger mittfältet. Fantastiskt.

Sen försvaret. Det där försvaret alltså. Som folk fasades över Benatias horeri och sedermera flytt till bratwurstrunkarna. Manolas anlände i hans ställe och jag tror fan Garcia sätter den här värvningen också. Lite tidigt att säga, men han ser oerhört säker ut och spelar dessutom alltid på säkerhet. Vilket jag tycker är positivt när det kommer till en mittback. Inte så mycket flängande och tramsade utan stenhårt med bollen ut till inkast bara. Riskminimering.

Astori har jag velat haft till Roma en längre tid. Jag är inte besviken över den värvning. Sabatini vet vad han pysslar med.

A. Cole på bänken, De Rossi på läktaren och Strootman fortsatt skadad. Det finns sparkapital också. Kan inte minnas när Roma hade en sån bred trupp senast.

Aningen segerrusig och mycket, mycket glad. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att Roma skulle vinna med 5-1 i CL-återkomsten. Måste ha varit en fantastisk kväll på Olimpico för dom som var där. Med tanke på hur jag kände framför datorskärmen. Mamma mia.
Citera
2014-09-18, 08:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, detta började ju bra. Skandal att bara två italienska lag deltar, men spelar man 2-0 och 5-1 så är det ju bra ändå.

Imorrn får vi se om lyckan fortsätter:

Club Brügge - Torino
Dnipro Dnipropetrovsk - Inter
Napoli - Sparta Prag
Fiorentina - Guingamp

Det ska väl inte vara omöjligt om det blir 3-poängare rakt igenom. Kanske Torino kan bli lite knivigt.

Svenska Spel ger rätt höga odds för bortasegrar för Torino och Inter - 3.10 och 2.45. Borde kunna bli italienska segrar där, tycker jag nog. Hur som helst blir det Dnipro Dnipropetrovsk-Inter och därefter Fiorentina-Guingamp som jag kollar på i kväll, förutom Köpenhamn-Helsingfors och Everton-Wolfsburg. Napoli väntar jag med att titta på tills de stabiliserar sig på en lite högre nivå, som det är nu är det bara frustrerande.
Citera
2014-09-18, 15:55
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Abate: "Our squad is a reflection of Inzaghi. He has brought back the enthusiasm and rules." @ignazioabate20

Abate: "Last season there were some players who only arrived at Milanello to punch in and then go back home. It's different now."

Abate: "Pippo Inzaghi is tough. He's a demanding coach who expects mutual respect. That wasn't a certainty in the past." @ignazioabate20

Tycker detta verkligen märks.
Citera
2014-09-18, 16:27
Medlem
JayGatsbys avatar
^^ Grymt.
Seedorf kändes som en jäkla lallare. Bra på plan back in the days, men väldigt slapp och oseriös annars.
Inzaghi har alltid känts fokuserad och tokvinnare. En kille som blir tokglad av att göra 5-0 i en försäsongare mot nåt Serie D-gäng.
Bara givet att han skulle överföra det på sidlinjen.
Citera
2014-09-18, 21:28
Bannlyst
Hur spelade Pontus Jansson idag för Torino?
Fick starta sin första (?) match, som mitt-mittback i 3 backslinjen
Citera
2014-09-18, 23:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Hur spelade Pontus Jansson idag för Torino?
Fick starta sin första (?) match, som mitt-mittback i 3 backslinjen

Bäst i Torino av den timme jag såg. Inget misstag, många brytningar, en del blockade skott, som vanligt bra med bollen, och låg bra i positionsspelet. Silva och Maksimovic (de båda yttre mittbackarna) var båda ganska svajiga. Känns som Jansson borde stå fyra i rangordningen nu, efter Bovo, Glik och Moretti.

......................
3-1-0 idag. Fina insatser av alla lag. Helt sjukt att Insigne gått före Mertens i Serie A-inledningen. Belgaren var magisk idag.
Citera
2014-09-18, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bäst i Torino av den timme jag såg. Inget misstag, många brytningar, en del blockade skott, som vanligt bra med bollen, och låg bra i positionsspelet. Silva och Maksimovic (de båda yttre mittbackarna) var båda ganska svajiga. Känns som Jansson borde stå fyra i rangordningen nu, efter Bovo, Glik och Moretti.

......................
3-1-0 idag. Fina insatser av alla lag. Helt sjukt att Insigne gått före Mertens i Serie A-inledningen. Belgaren var magisk idag.

Härligt. Hade inte varit kul om han gjort en medioker insats och hamnat i frysboxen totalt i Serie A.
Nu lär han kanske få chansen i Serie A snart, gäller att ta den då igen.

Är inte Insigne Napoli son?
född där och supporter till klubben?
Kan ha fel dock, men kan ju spela en roll att de vill spela han
Citera
2014-09-19, 03:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Härlig vecka! Av 6 Europamatcher för calcio så bjuds vi på 5 trepoängare och en 1poängare; inga förluster!

Detta är bra nyheter för koefficienten.

Next stop; Milan-Juve på lördag. Känns som det kan bli en riktigt bra match.
Citera
2014-09-19, 09:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Tycker också att Pontus Jansson gjorde det riktigt bra i går. Visade upp ledaregenskaper, inga tecken på nervositet. Gillet i mål tvingades till några svettiga räddningar, Club Brügge var inte ofarliga.

Mertens borde få starta före Callejón i Serie A nu.

Starkt av Inter att ta med sig de tre poängen från Ukraina.

Helgens begivenheter för min del:

Lördag 20.45: Milan-Juventus

Söndag 12.30: Chievo-Parma

15.00: Roma-Cagliari

18.00: Udinese-Napoli

20.45: Palermo-Inter
Citera
2014-09-19, 14:49
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
15.00: Roma-Cagliari

Mmmm. Helgens riktiga mumsbit. Juves möte med Milan känns blekt i jämförelse. Brilles jävla ö-lag gästar Olimpico. Störst fokus ligger givetvis på att Zeman är tillbaka där han egentligen hör hemma. I Rom, med Roma.

http://d22r54gnmuhwmk.cloudfront.net/photos/4/fl/mr/HffLmruXPLNWntn-556x313-noPad.jpg

Zemansk avspark...

http://s9.postimg.org/exw9vo1tr/Zeman_kick_off2.jpg

Så grymt att han är tillbaka på Olimpico. Han är som bekant väldigt populär bland väl valda delar i Curva sud och en baderoll eller liknande är kanske att vänta.

http://www.forzaroma.info/wp-content/uploads/2013/02/striscione_zeman1.jpg

Daje Zeman...Roma ti ama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in