2014-09-18, 21:36
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag har i veckan gjort en mini-comeback i spelet och har fått starka aimbot-vibbar från vissa motspelare. Är jag paranoid/noob eller är detta det nya CS?
Citera
2014-09-18, 21:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag har i veckan gjort en mini-comeback i spelet och har fått starka aimbot-vibbar från vissa motspelare. Är jag paranoid/noob eller är detta det nya CS?
Vet inte om de stämmer men mycket snack i chatten senaste 14 dagarna om aimbots, speciellt när spg prickar vagnar i rörelse.
Citera
2014-09-19, 02:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
spelat 570 matcher sen jag nollställde statistiken, går skit med 4 spg jag grindar men i övrigt rätt skapligt, börjar närma mig siffrorna jag hade med premiumkonto, gjorde en störtdykning i samma veva som premiumkontot tog slut.

285 vintster / 50% wr.
Wn8 stigit till 1034
889 snittskada
447 dödade
649 upptäckta
7 snitttier
Citera
2014-09-19, 02:56
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vet inte om de stämmer men mycket snack i chatten senaste 14 dagarna om aimbots, speciellt när spg prickar vagnar i rörelse.

lol

skit enkelt att träffa en tank som gör 83kmh i timmen i nerför backe, så länge han kör rakt ner

som sagt många idioter som inte fattar hur man kunde träffa dom när dom körde i 60km i timmen

nä he? kanske för man siktade framför ?
ju större he kula ju enklare är det, men jag tar folk i full fart ofta även med fv304, det handlar om att känna fordonet man spela och så självklart hoppas lite på R N G :P
Citera
2014-09-19, 07:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
lol

skit enkelt att träffa en tank som gör 83kmh i timmen i nerför backe, så länge han kör rakt ner

som sagt många idioter som inte fattar hur man kunde träffa dom när dom körde i 60km i timmen

nä he? kanske för man siktade framför ?
ju större he kula ju enklare är det, men jag tar folk i full fart ofta även med fv304, det handlar om att känna fordonet man spela och så självklart hoppas lite på R N G :P

Håller med dig, det är sällan ett problem sålänge det inte är meds (vilket det kryllar av) eftersom meds spelarna kör som yra höns hit och dit.. Men det är också så man kommer undan arty.
Citera
2014-09-19, 11:10
Medlem
swebarbs avatar
lite nytt skvaller...

ricochets in 9.3: “Ricochet can occur only on the first tank, if ricochet occurs on the second tank, the shell disappears. But ricochet on the second tank will be processed the same way as for the first one.”
- a new CW campaign is still coming this year (tier 10 stuff)
- “team battles are not so popular with introduction of StrongHolds”
- the new LT’s were something that was planned for quite some time (SS: the T49/XM551 hybrid was planned ever since late 2013 as tier 8, RU251 was planned since early 2013, that LTTB thing was however quite new)

- regarding the (non)disclosure of plans for the future: “We had a roadmap previously showing planned future content, but sadly it’s too easy for players to take estimated dates as “set in stone” and if there is delays or content changes people get very upset (taking estimates as fixed info). It’s a risky road for any game to list changes too far in advance as many things can change at short notice. Content can be removed/added/altered so it’s totally different from initial plans.”
- no plans to add Dutch as fully supported language
- first elements of Havok could come in 9.4
- Chaffee Sport will be able to train crews the way T-62A Sport did in soccer mode
- Multigun support: “Currently we have no plans for multiple guns in our game.”
- Roaming: “We were thinking about roaming service but still some things are not defined.”
- Sentinel tank will not come anytime soon
- twin-gun ST-II is not planned, it would be too OP
- no plans to introduce Sturmtiger line due to balancing issues
- there are plans to rebalance old (pre-9.3) LT’s
- developers are considering adding new camos, no ETA
- sort of skill MM is planned for Strongholds: “Also with expansion of SH we plan to allow clans to choose same level skill opponents.”
- CW reward tanks will not be sold to random players (SS: emphasis on sold, which means there could be a mission to get one)
- no plans to return Dragon Ridge
- CW and company statistic separation in player profile is under consideration
- T-34-2, AMX M4 1945 and 113 buff or SU-85B nerf are not planned in upcoming patches
- 9.4 will bring many HD models
- 9.3 will not come this week
- no new info on minefields/air reconnaissance/turrets Stronghold options
- no huge credit rewards missions anytime soon
Citera
2014-09-19, 13:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Tjena vad svårläst det är när all text är bold!?

Minefields, air reconnaissance och turrets i stronghold vore ju så jäkla glatt! Dessutom vore det verkligen bra med en "skill MM" i strongholds. Det är varken kul eller givande att sopa banan med glada entusiaster (där man har typ 80-90% vinstchans innan). Det stjäl bara av ens tid...
Citera
2014-09-19, 13:41
Medlem
spirdalas avatar
Bara dom inte rör dödstjärnan för mycket
Citera
2014-09-19, 15:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tjena vad svårläst det är när all text är bold!?

Minefields, air reconnaissance och turrets i stronghold vore ju så jäkla glatt! Dessutom vore det verkligen bra med en "skill MM" i strongholds. Det är varken kul eller givande att sopa banan med glada entusiaster (där man har typ 80-90% vinstchans innan). Det stjäl bara av ens tid...

Då har ni haft jävligt tur kan jag säga, vi har nog mött OM 3-4 ggr och F4ME ett par gånger.
För några dagar sedan mötte vi några där den sämsta låg på 65%wr och runt 2800nw8, dessa mötte vi flera gånger i rad. Och då är vi ändå inte direkt dåliga, men det är lätt att bli överkörd i såna lägen.
Citera
2014-09-20, 11:59
Medlem
VagDags avatar
Angående färdigheter och träning så förordar i stort sett alla att man har sixth sense, och jag kan nog ställa mig i den kön, men jag satt och kollade runt lite och hittade en bild på en snubbe som rensat runt med en E100 på airfield banan och fått sju jäkla medaljer och 110k i krediter, när jag tittar lite närmare så har han faktiskt reparation som första färdighet på alla i vagnen, från vagnchef till laddare, sedan har han börjat med special träning på besättningen.
Senast redigerad av VagDag 2014-09-20 kl. 12:15.
Citera
2014-09-20, 18:11
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Angående färdigheter och träning så förordar i stort sett alla att man har sixth sense, och jag kan nog ställa mig i den kön, men jag satt och kollade runt lite och hittade en bild på en snubbe som rensat runt med en E100 på airfield banan och fått sju jäkla medaljer och 110k i krediter, när jag tittar lite närmare så har han faktiskt reparation som första färdighet på alla i vagnen, från vagnchef till laddare, sedan har han börjat med special träning på besättningen.

Kör man en E-100 så räknar man antagligen med att vara spottad hela tiden. Inte direkt den tank som du gömmer dig med, såvida du inte är en komplett idiot.
Men att ha sixth sense är första skillen på nästan alla tanks och är nog den mest OP skillen av alla. Tydligen så har alla den automatiskt på Xbox-versionen av WoT och det hade nog varit en bra ide för PC-versionen.
Citera
2014-09-20, 19:09
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Kör man en E-100 så räknar man antagligen med att vara spottad hela tiden. Inte direkt den tank som du gömmer dig med, såvida du inte är en komplett idiot.
Men att ha sixth sense är första skillen på nästan alla tanks och är nog den mest OP skillen av alla. Tydligen så har alla den automatiskt på Xbox-versionen av WoT och det hade nog varit en bra ide för PC-versionen.

Håller absolut med, men kul att se andra som har en annan syn och teori på hur man spelar spelet om man säger så.
Gillar verkligen när folk tänker utanför ramarna, såg när jag tittade lite närmare att han hade laddat med fullbumpor också.

Hm tycker man ska få tänka till och välja själv vad man vill ha för förmågor, inget jävla autoskit för folk som tycker att andra ska ansvar för sina gärningar, "typ jag skjuter några laddningar när vi spawnar, oj jag råkade skjuta dig i röven, varför skjuter du tillbaka!?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in