Citat:
Eftersom VB hade besökt KJ i hans bostad innan hon förvann och ansågs troligen mördad och ingen kropp hade hittats, är det självklart att det var mycket viktigt att insätta heltäckande spaning mot KJ. Naturligtvis visste KJ att han skulle bli utsatt för spaning dygnet runt, det kan ses som självklart, som han också uttalade till andra personer om att han var misstänkt.Domarna som fäller KJ som gärningsman kan vara rätt (jag är inte rättslärd), men hela historien rullades inte upp.
Förutom debatten om brister i den tekniska bevisningen som förevarit i tråden, har jag fastnat för följande "brister i utredningen".
* Brottsplats okänd.
* Platsen för förvaring av kroppen efter försvinnandet under flera dagar är okänd.
* Styckningsplats är okänd.
* Flera transporter av offrets kropp är okänd vad gäller tillvägagångssätt; hel kropp eller styckad i delar, lagd på bår eller inpackad i väskor etc., förutom offrets blod i kofferten till den fälldes bil.
Detta lyckades den delvis arbetshandikappade (!) KJ genomföra med Span på sig dygnet runt, åtminstone under ett senare skede när Span sattes in.
Ett Span som varken kunde läsa kartan - en dag hittade man inte KJ - eller visste vilken veckodag var - chefen har erkänt fel i loggen - lämnade dessa luckor för ev. medhjälpare att förvara, tvätta, stycka och transportera kroppen. Hur nöjd är man då med utredningen?
Eller är KJ geniet som så när lyckades genomföra det perfekta mordet, om det inte varit för den läckande transportbagen i kofferten dvs. om blodet inte är utplanterat?
Förutom debatten om brister i den tekniska bevisningen som förevarit i tråden, har jag fastnat för följande "brister i utredningen".
* Brottsplats okänd.
* Platsen för förvaring av kroppen efter försvinnandet under flera dagar är okänd.
* Styckningsplats är okänd.
* Flera transporter av offrets kropp är okänd vad gäller tillvägagångssätt; hel kropp eller styckad i delar, lagd på bår eller inpackad i väskor etc., förutom offrets blod i kofferten till den fälldes bil.
Detta lyckades den delvis arbetshandikappade (!) KJ genomföra med Span på sig dygnet runt, åtminstone under ett senare skede när Span sattes in.
Ett Span som varken kunde läsa kartan - en dag hittade man inte KJ - eller visste vilken veckodag var - chefen har erkänt fel i loggen - lämnade dessa luckor för ev. medhjälpare att förvara, tvätta, stycka och transportera kroppen. Hur nöjd är man då med utredningen?
Eller är KJ geniet som så när lyckades genomföra det perfekta mordet, om det inte varit för den läckande transportbagen i kofferten dvs. om blodet inte är utplanterat?
Det som påståtts om spaningen som sattes in mot KJ, måste ha varit den mest klantiga spaning som någonsin gjorts i svensk rättshistoria, när det gällde ett misstänkt mord.
Genom den klantiga spaningen som bedrevs mot KJ blev det en lucka i tidsaxeln, som gjorde att det var möjligt att väcka åtal mot honom, utan den luckan hade det inte varit möjligt åtala honom eftersom han juridiskt sett skulle haft alibi när kroppsdelarna kom till Gula huset.
Jag påstår inte att domarna är felaktiga mot KJ, utan han har blivit dömd efter det material som är lagt fram i rätten.
Att påstå som vissa gör att det varit en utredning i det här fallet som inte kan kritiseras är verkligen att ta i . Jag skulle tro att det är inte många som delar den uppfattningen, som känner till fallet och har en objektiv bedömning.
För det är väl inte så för allt i världen att man har fällt honom med svaga bevis? Eeeehhhh.....Jo det har man, väldig svaga bevis till och med.