2014-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserpanda
Det är min syster...

Beklagar

Vill du berätta något mer?
Citera
2014-09-18, 16:22
Medlem
Citat:
Det är min syster...

ok...namn och Facebook länk tack...
Citera
2014-09-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-far
Varför satt kvinnan i arresten? Om folk dör i arresten är det något fel, borde inte personalen ha märkt att något var fel? Bizzart om ingen åttalas gör det här

Varför? Folk dör på fotbollsplanen i hjärtfel ingen visste om. Varför kan det inte ske i arresten?

Nu vet jag inte om det var hjärtat, men det finns mycket som kan komma plötsligt.
Citera
2014-09-18, 16:44
Medlem
Citat:
Det är min syster...
Jag beklagar verkligen... Jag tycker att detta är fruktansvärt! Vad har ni fått höra? Hade hon några drogproblem? Skulle gärna vilja veta vem hon är också, om du känner att du vill dela med dig av det.
Citera
2014-09-18, 16:57
Medlem
Hon satt i häkte för inbrott. dödsorsak troligtvis droger, får vänta till rättsmedicin är klara med sin utredning. Hon mådde jäkligt dåligt, mycket pga allt "hjälpande" från diverse myndigheter.
https://www.facebook.com/nina.antonsson

Delar denna info för jag ofta är lika nyfiken som alla andra. Respektera att det finns en sörjande familj tack
Citera
2014-09-18, 17:37
Bannlyst
Tråkigt och beklagar. Känner igen henne från någonstans.
Citera
2014-09-18, 18:13
Medlem
Citat:
Hon satt i häkte för inbrott. dödsorsak troligtvis droger, får vänta till rättsmedicin är klara med sin utredning. Hon mådde jäkligt dåligt, mycket pga allt "hjälpande" från diverse myndigheter.
https://www.facebook.com/nina.antonsson

Delar denna info för jag ofta är lika nyfiken som alla andra. Respektera att det finns en sörjande familj tack

Nej hon satt inte i häkte hon satt i arresten,anhållen. Det kan man vara i max 72 timmar och inom den tiden skall man friges eller begäras häktad. Beklagar,hoppas ni får reda på vad som hänt!
Citera
2014-09-18, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Varför? Folk dör på fotbollsplanen i hjärtfel ingen visste om. Varför kan det inte ske i arresten?

Nu vet jag inte om det var hjärtat, men det finns mycket som kan komma plötsligt.

Där jag tidigare jobbade hade vi en intagen/ anhållen som var nära att dö. Hjärtat stannade bara helt plötsligt och hade vi inte varit där just då så vet jag alls inte hur det hade slutat.

Det handlade alltså om en kille i tjugoårs åldern med drogproblem men som inte hade någon sådan medicinsk historik som vi kände till( ja om vederbörande inte talar om div sjukdomar så kan vi inte veta om dom, det är inget vi kan se i våra register direkt), led inte av några direkta krämpor. Helt omöjligt att kunna förutse, annat än att killen höll på att tända av och mådde enormt psykiskt dåligt( men det är ju inte direkt unikt i sådana här fall).
Citera
2014-09-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Ok, eftersom det inte gick in får jag förtydliga.

Du undrade om hon var intagen för fylla( LOB). Jag svarade att det stod i artikeln att hon var anhållen. Vilket betyder att hon var där pga brottsmisstanke och att hon alltså inte var intagen för fylla. Right?

Ang andra frågan, nej jag har ingen aning om vem det är.

Jag har läst artikeln och skrev "Fylla/dyl". Tex narkotikabrott, brott under fylla etc pga dödsorsaken.
Du kanske borde öva på att läsa mer innan du skriver en vägg med dynga.

Beklagar Laserpanda, tack för info.
Senast redigerad av Bloe 2014-09-18 kl. 19:05.
Citera
2014-09-18, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Jag har läst artikeln och skrev "Fylla/dyl". Tex narkotikabrott, brott under fylla etc pga dödsorsaken.
Du kanske borde öva på att läsa mer innan du skriver en vägg med dynga.

Beklagar Laserpanda, tack för info.

Ja och hade du läst artikeln från början och satt dig in i vad det betydde en aning så hade du sett att det tydligt framgått att det inte var för någon " fylla eller dylikt, utan rätt och slätt pga misstanke om brott. Det är nämligen för det man blir anhållen och inget annat även fast man såklart kan bli anhållen fast man är påverkad av både alkohol och narkotika.
Citera
2014-09-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Ja och hade du läst artikeln från början och satt dig in i vad det betydde en aning så hade du sett att det tydligt framgått att det inte var för någon " fylla eller dylikt, utan rätt och slätt pga misstanke om brott. Det är nämligen för det man blir anhållen och inget annat även fast man såklart kan bli anhållen fast man är påverkad av både alkohol och narkotika.

Det var exakt det jag gjorde. Och det framgår enbart att hon blev antagen misstänkt för brott.

Knullade internerna hjärnan ur huvudet på dig eller?
Narkotikabrott är tex ett brott, och precis som du säger kan man bli tagen för det..
Det finns även en jävla massa brott som kan begås under berusning ELLER HUR?

Ignore som någon sa ovan.
Senast redigerad av Bloe 2014-09-18 kl. 20:19.
Citera
2014-09-18, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Det var exakt det jag gjorde. Och det framgår enbart att hon blev antagen misstänkt för brott.

Knullade internerna hjärnan ur huvudet på dig eller?
Narkotikabrott är tex ett brott, och precis som du säger kan man bli tagen för det..
Det finns även en jävla massa brott som kan begås under berusning ELLER HUR?

Ignore som någon sa ovan.

Anhållen, heter det. Något man endast blir pga brottsmisstanke, huruvida man är full eller inte hör inte dit. Ja man kan bli anhållen för narkotikabrott men då rör det sig om misstanke om någon form av överlåtelsebrott( normalgraden eller grovt brott), att enbart vara påverkad av narkotika( ringa narkotikabrott) är inte häktningsgrundande så det blir man inte anhållen för.

Ja man kan begå brott under berusning men det är inte berusningen man blir anhållen för utan själva brottet...

Du behöver inte bli otrevlig och vräka ur dig könsord bara för att jag konstaterar fakta.
Senast redigerad av E259 2014-09-18 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in