2014-09-18, 07:22
Medlem
Som kvinna kan man stoppa upp saker både i fittan och analen om man vill ha godis i arresten.
Har det här dödsfallet nåt att göra med händelsen när polisen hittade en 1-åring och en hund som fick avlivas nyligen?
Läste en tråd här på fb om det och har för mig att det var i dom trakterna.

Nån som vet?
Citera
2014-09-18, 08:15
Medlem
Var inte kvinnan med ettåringen i Sundsvall?
Citera
2014-09-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritz76
Var inte kvinnan med ettåringen i Sundsvall?

Jo, Sundsvall.
Citera
2014-09-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Tillsyn funkar lite halvhjärtat ofta. Har du 15 min tillsyn på en intagen så blir det lätt 60 min, särskilt på natten, när den intagne ligger och sover. Och egentligen spelar det inte så stor roll, vill man ta livet av sig så går det utmärkt att göra under 15 minuter.

Vet i ärlighetens namn inte hur det fungerar i arresten, men på häktet så blir det punktbevakning så fort någon visar suicidala tendenser, och då är det stenhårt. Kan inte tänka mig att det är lika hårt i arresten, då varannan intagen lär vara suicidal i första skedet. Suicidpreventation jobbar man mycket med, så sannolikt är inte personalen att beskylla i detta fall.

Det sitter ett "papper" på celldörren där man ska fylla i diverse uppgifter såsom tex klockslag när man tittade till den intagna så är det sagt var 15e minut så gör man det även på natten. Jag blir nog av med jobbet fortare än kvickt om jag inte följer dessa direktiv.
Citera
2014-09-18, 13:43
Medlem
rillefl0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Ja det stämmer. Men grundregeln är en gång per timme. Jämfört med 1 gång per 15 min då det gäller LOB som självklart också kan sättas under extra tillsyn, eller ständig tillsyn tom.

du som verkar vara så hemmastad i den miljön, har inte en missbrukare som genomgår en AT. samma villkor som en som blivit gripen för LOB (berusad). ?
Citera
2014-09-18, 13:45
Medlem
Ingen som vet vem kvinnan är?
Citera
2014-09-18, 13:52
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
Det sitter ett "papper" på celldörren där man ska fylla i diverse uppgifter såsom tex klockslag när man tittade till den intagna så är det sagt var 15e minut så gör man det även på natten. Jag blir nog av med jobbet fortare än kvickt om jag inte följer dessa direktiv.

Det pappret sitter på LOB celler eller så finns det en lista i närheten. Gäller ej för anhållna och andra. Anhållna kan vara helt ensamma mellan måltiderna. Samma gäller gripna men det är mycket mer spring runt dem så lättare att upptäcka.

Är hon bedömd som självmordsbenägen kommer hon att bevakas var 15:e minut eller med kamera däremot. Verkar inte som hon var det.
Citera
2014-09-18, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Wow, så mycket text med dålig tillrättavisande attityd.
Och ändå lyckas du inte svara på någon av mina två rader.

Ok, eftersom det inte gick in får jag förtydliga.

Du undrade om hon var intagen för fylla( LOB). Jag svarade att det stod i artikeln att hon var anhållen. Vilket betyder att hon var där pga brottsmisstanke och att hon alltså inte var intagen för fylla. Right?

Ang andra frågan, nej jag har ingen aning om vem det är.
Citera
2014-09-18, 15:52
Medlem
LiquidSwordss avatar
E259 måste vara den jobbigaste snubben någonsin i verkligheten... Fick sätta han på ignorelistan så man slapp allt det där onödiga babblet som lät som det skrevs av en fjortonåring som läst på wikipedia typ. Hur som helst.. Mycket tragiskt att dö i arresten. Finns nog inget jobbigare ställe att vara på, tråkigt att hon gick bort vid den unga åldern, måste ju ha varit ganska försvagad av alkohol/droger innan hon blev gripen alternativt att hon fick lite extra spö av snuten än vad man brukar få. 1312.
Citera
2014-09-18, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rillefl0w
du som verkar vara så hemmastad i den miljön, har inte en missbrukare som genomgår en AT. samma villkor som en som blivit gripen för LOB (berusad). ?

Grundregeln är tillsyn 1 gång per timme på en gripen/anhållen. 1 gång per 15 min av en som är omhändertagen för LOB. Den här kvinnan var anhållen.

Sen kan det var vissa saker, som tex självskadebeteende som gör att man kan få hålla vederbörande under extra tillsyn var 5 minut, eller kanske rentutav konstant tillsyn men grundregeln är som ovan lyder.

En missbrukare som genomgår at och av den anledningen mår dåligt och är självmordsbenägen etc etc kan innebära att man måste hålla extra tillsyn ja.
Citera
2014-09-18, 16:07
Medlem
Det har ingen koppling till någon 1 åring
Senast redigerad av Laserpanda 2014-09-18 kl. 16:45.
Citera
2014-09-18, 16:10
Medlem
newmills avatar
Kan inte alla ta snacket om hur det ska gå till på ett häkte eller liknande någon annanstans?
Kan vi inte fokusera på vad tråden egentligen ska handla om, dvs just det specifika fallet med 25-åringen som dog i arresten?

Är det ngn som vet ngt om kvinnan i fråga?
Kan det ha koppling till det fall där polisen hittade en ettåring i samband med husrannsakan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in