2014-09-16, 15:46
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tror de behåller stora delar av det och höjer ersättningen lite.

Frågan är bara NÄR???

Rättelse, mycket. vi är ju många miljoner arbetstagare som ska betala in pengar till dem så de får nog ett fint tillskott i kassan så de kan känna sig trygga att skippa jobbletandet extra länge.
Citera
2014-09-16, 16:08
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Jag hittar ingen information angående detta med FAS 3! Ska S ta bort fas3 eller ska det vara kvar. och när isf försvinner det om det nu ska försvinna. Hur blir det med dessa stöd som man fick med alliansen tänker på nystarts jobb, särskilt anställnings stöd osv... Just nu arbetar jag 75% med särskilt anställnings stöd och det gynnar mig stort och jag vill heller inte tillbaka till fas3 om jag blir arbetslös

mvh

jaa det kommer avskaffas tror du staten har råd att lägga MILJARDER TILL BLUFF FÖRETAG som endast registrerar namn efternamn och person nummer och får 5.000/arbetslös . jobbfabriken har dragit in 3 miljoner / månad tack vare fas 3 arbetslösa .

jag hoppas att nuvarande regering även drar igång rätts process mot grovt EKO brott bluff företag har håvat in miljoner med det här fas 3 projektet .

Inte äns Apple eller Microsoft har tjänat så mycket som fas 3 anordnare .
Citera
2014-09-16, 16:58
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Rättelse, mycket. vi är ju många miljoner arbetstagare som ska betala in pengar till dem så de får nog ett fint tillskott i kassan så de kan känna sig trygga att skippa jobbletandet extra länge.

U mad? Fas 3 ( nu mer kallad sysselsättningsfasen) är modern slaveri. Hört talas om jobbfabriken?
Har en kompis som jobbar på detta helvete, och han får ut drygt 6000 i månaden from soc.
Då jobbar han där heltid. Han vill inget hellre än att få ett jobb kan jag säga.

Jag får känslan att du inte riktigt vet vad du pratar om.
Citera
2014-09-16, 18:11
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Jag hittar ingen information angående detta med FAS 3! Ska S ta bort fas3 eller ska det vara kvar. och när isf försvinner det om det nu ska försvinna. Hur blir det med dessa stöd som man fick med alliansen tänker på nystarts jobb, särskilt anställnings stöd osv... Just nu arbetar jag 75% med särskilt anställnings stöd och det gynnar mig stort och jag vill heller inte tillbaka till fas3 om jag blir arbetslös

mvh

Varför frågar du om FAS 3 kommer försvinna eller inte? Om du inte är i FAS 3 så borde det inte vara huvudfrågan för dig.

Hur mycket betalar staten av din lön?
Citera
2014-09-17, 08:22
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
U mad? Fas 3 ( nu mer kallad sysselsättningsfasen) är modern slaveri. Hört talas om jobbfabriken?
Har en kompis som jobbar på detta helvete, och han får ut drygt 6000 i månaden from soc.
Då jobbar han där heltid. Han vill inget hellre än att få ett jobb kan jag säga.

Jag får känslan att du inte riktigt vet vad du pratar om.

Ja jag är trött på att försörja dagdrivare. 6000 är ju dock ingen hemsk lön. när jag var yngre jobbade jag heltid via aktivitetsstöd och fick då ut 3.000

Inte lipade jag och gnällde och skrek om slaveri utan såg det som erfarenhet som bidrog och ökade mina chanser till jobb. Något som jag också fick och haft sedan dess i många olika former.

Jag är främst kritisk till att alla tycker så jävla synd om sig själva för att de inte tjänar 40k och kan sitta på ett kontor. Vad fan det har i alla tider varit så att yngre och mindre erfarna har fått slita hårt i början av sin arbetskarriär men nu är det helt plötsligt så jävla synd om dem.

söndercurlade och lata är vad de allra flesta tyvärr har blivit då vi har haft det bra (relativit) länge i Sverige. Men det är snart över dock för inom 10 år ligger i nivå med dagens Rumänien och vi alla bor på gatan tack vare hur uselt landet sköts.
Citera
2014-09-17, 12:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ja jag är trött på att försörja dagdrivare. 6000 är ju dock ingen hemsk lön. när jag var yngre jobbade jag heltid via aktivitetsstöd och fick då ut 3.000

Inte lipade jag och gnällde och skrek om slaveri utan såg det som erfarenhet som bidrog och ökade mina chanser till jobb. Något som jag också fick och haft sedan dess i många olika former.

Jag är främst kritisk till att alla tycker så jävla synd om sig själva för att de inte tjänar 40k och kan sitta på ett kontor. Vad fan det har i alla tider varit så att yngre och mindre erfarna har fått slita hårt i början av sin arbetskarriär men nu är det helt plötsligt så jävla synd om dem.

söndercurlade och lata är vad de allra flesta tyvärr har blivit då vi har haft det bra (relativit) länge i Sverige. Men det är snart över dock för inom 10 år ligger i nivå med dagens Rumänien och vi alla bor på gatan tack vare hur uselt landet sköts.

Dagdrivare? Har du egen erfarenhet av Fas 3? Som jag sa så är det inget man vill gå på. Har vänner som tvingats in i Fas 3 trotts att de sökt mycket jobb. De har inga andra alternativ än att följa reglerna.
Så du tjänade 3000 k? Ja det gjorde jag också när jag va yngre (under 25), och det fick man ju ta. Men för fan, när man är 30+ så så ska det inte va så här. Ska man kunna ha ett liv så är 6000 alldeles för lite. I stället för att regeringen lägger ut 11 miljarder (eller hur mycket det nu är) på invandring så satsa mer på svenska arbetslösa i stället.
Det är ju företagen som tjänar grova pengar på deltagarna. Vi snackar om miljoner som företagen tar för att ta in gratis arbetskraft utan att ge dom ett piss. Tycker du att det låter rätt någonstans?
Kom inte och säg något om dagdrivare och söndercurlade latmaskar för många är det inte.
Hamnar vi på gatan inom 10 år så beror inte på att folk är lata utan pga hur jävla illa regeringen sköter politiken.
Citera
2014-09-17, 12:15
Medlem
Citat:

Håller med till 100%. Jag fattar verkligen inte varför alla inte bara har en stoisk inställning och inser att det inte funkar att skylla på politikerna. Gör ditt arbete, gör det bra, och du kommer att tjäna på det i det långa loppet, såväl ekonomiskt som moraliskt.

Och alla som är arbetslösa: gör något volontärarbete. Ansträng dig för att göra en god sak i samhället. Gör alltid mer än som krävs. Det kommer att löna sig.
Citera
2014-09-17, 23:32
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Nog kommer själva "FAS 3" att upphöra, om än inte omedelbart. Det grundas ju som sagt på ett slags arbetsmarknadspolitiskt program, infört av Alliansen och som är uppdelat i olika faser, varav den tredje är den mest skräckinjagande, fasansfulla och vidriga, ett slags "slutstation tjernobyl" där deltagaren har placerats i slutförvaring då denne anses vara utrangerad på arbetsmarknaden och ej längre värd att kosta på utbildning, coachning, praktikplatser, jobbsökarhjälp m.m.

Sossarna har garanterat ett helt nytt upplägg, där man kanske inte har just olika numrerade faser, utan istället andra liknande etapper och steg, men var så säker på att detta koncept inte kommer vara någon "gyllene gryning" för alla stackars tredjefasare i dagsläget. Frågan är om det inte kan bli
"ur askan i elden" tillochmed, vem vet ? De sk "välfärdsjobben" som diskuterades var väl inte direkt någon hit...hurvida man finslipat på dessa eller gått i breschen för någonting helt nytt är i nuläget
väldigt svårt att svara på. Klarlagt är dock att det till 99,9 % inte är lönt för de illa ansatta på
den hårda arbetsmarknaden att jubla av glädje - vad ersättaren nu blir har vi ingen som helst aning om, åtgärden kommer komma, om än i ny skepnad och med nya villkor / förhållningar.

De kommer som sagt införa någonting nytt i arbetsmarknadspolitisk väg, inte helt olikt från
det nuvarande systemet skulle jag gissa på, och förmodlingen även där en slags avdelning för de som i samhällets ögon anses vara utspelade på arbetsmarknaden. Hurvida upplägget kommer se ut eller ersättningen kommer förändras återstår väl att se, men det är ju ingen oäven tanke att deras projekt kommer vara inspirerat av det som idag utgör fas 3, eller åtmindstone snarlikt...
Citera
2014-09-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ja jag är trött på att försörja dagdrivare.

Då borde du ju vara emot fas 3 eftersom du då betalar mer för att försörja dessa dagdrivare då arrangören av aktiviteten också får betalt. Dessutom minimerar det ytterligare deltagarnas chanser att få jobb att behöva syssla med något helt irrelevant flera timmar per dag. Att folks psyken dessutom skadas ökar psykiatrins kostnader, något som du också betalar till via skattesedeln. Det är miljardbelopp detta handlar om vilket jag tycker borde få folk som faktiskt betalar skatt att höja på ögonbrynen. Vill man verkligen betala för detta?
Senast redigerad av uffe123 2014-09-17 kl. 23:57.
Citera
2014-09-18, 13:41
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe123
Då borde du ju vara emot fas 3 eftersom du då betalar mer för att försörja dessa dagdrivare då arrangören av aktiviteten också får betalt. Dessutom minimerar det ytterligare deltagarnas chanser att få jobb att behöva syssla med något helt irrelevant flera timmar per dag. Att folks psyken dessutom skadas ökar psykiatrins kostnader, något som du också betalar till via skattesedeln. Det är miljardbelopp detta handlar om vilket jag tycker borde få folk som faktiskt betalar skatt att höja på ögonbrynen. Vill man verkligen betala för detta?
Helt riktigt, jag vill avbryta alla typer av "hittepå" aktioner och bidrag. Har man inte jobb får man inga pengar och således inga pengar till obskyra företag som kan utnyttja dessa arbetslösa utan får då anställa dem och ge dem lön.
Citera
2014-09-18, 13:59
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Helt riktigt, jag vill avbryta alla typer av "hittepå" aktioner och bidrag. Har man inte jobb får man inga pengar och således inga pengar till obskyra företag som kan utnyttja dessa arbetslösa utan får då anställa dem och ge dem lön.

I en perfekt värld så vore detta det absolut bästa. Ta bort alla låtsas jobb och tvinga företagen att anställa folk så de får ett riktigt jobb så de kan bidra till samhället.
Men tyvärr kommer det aldrig hända.
Eftersom att det är så hård konkurrens på arbetsmarknaden i dag så finns det inte jobb åt alla.
Därför ser vi att allt fler får gå på vuxendagis, diverse aktiviteter och låtsasjobb.
Om dom inte får någon ersättning så klarar dom sig inte. Då kan dom lika gärna dö eller åka till en öde ö någonstans och leva där på det som finns.
Citera
2014-09-18, 14:51
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
I en perfekt värld så vore detta det absolut bästa. Ta bort alla låtsas jobb och tvinga företagen att anställa folk så de får ett riktigt jobb så de kan bidra till samhället.
Men tyvärr kommer det aldrig hända.
Eftersom att det är så hård konkurrens på arbetsmarknaden i dag så finns det inte jobb åt alla.
Därför ser vi att allt fler får gå på vuxendagis, diverse aktiviteter och låtsasjobb.
Om dom inte får någon ersättning så klarar dom sig inte. Då kan dom lika gärna dö eller åka till en öde ö någonstans och leva där på det som finns.
Precis jobben räcker inte till idag men ändå står 8 partier och vill ha in flera miljoner invånare till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in