Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Ja jag är trött på att försörja dagdrivare. 6000 är ju dock ingen hemsk lön. när jag var yngre jobbade jag heltid via aktivitetsstöd och fick då ut 3.000
Inte lipade jag och gnällde och skrek om slaveri utan såg det som erfarenhet som bidrog och ökade mina chanser till jobb. Något som jag också fick och haft sedan dess i många olika former.
Jag är främst kritisk till att alla tycker så jävla synd om sig själva för att de inte tjänar 40k och kan sitta på ett kontor. Vad fan det har i alla tider varit så att yngre och mindre erfarna har fått slita hårt i början av sin arbetskarriär men nu är det helt plötsligt så jävla synd om dem.
söndercurlade och lata är vad de allra flesta tyvärr har blivit då vi har haft det bra (relativit) länge i Sverige. Men det är snart över dock för inom 10 år ligger i nivå med dagens Rumänien och vi alla bor på gatan tack vare hur uselt landet sköts.
Dagdrivare? Har du egen erfarenhet av Fas 3? Som jag sa så är det inget man vill gå på. Har vänner som tvingats in i Fas 3 trotts att de sökt mycket jobb. De har inga andra alternativ än att följa reglerna.
Så du tjänade 3000 k? Ja det gjorde jag också när jag va yngre (under 25), och det fick man ju ta. Men för fan, när man är 30+ så så ska det inte va så här. Ska man kunna ha ett liv så är 6000 alldeles för lite. I stället för att regeringen lägger ut 11 miljarder (eller hur mycket det nu är) på invandring så satsa mer på svenska arbetslösa i stället.
Det är ju företagen som tjänar grova pengar på deltagarna. Vi snackar om miljoner som företagen tar för att ta in gratis arbetskraft utan att ge dom ett piss. Tycker du att det låter rätt någonstans?
Kom inte och säg något om dagdrivare och söndercurlade latmaskar för många är det inte.
Hamnar vi på gatan inom 10 år så beror inte på att folk är lata utan pga hur jävla illa regeringen sköter politiken.