2014-09-17, 17:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Jag håller helt med. Jag ogillar dagens invandringspolitik och Alliansen, men SD är för extrema och jag kan inte stödja många av deras uttalanden. Jag har en del vänner som är invandrare och det hade känts fel att rösta på SD.

Det blev till slut en stödröst på KD.

Jag tycker att SD är för försiktiga och hoppas därför att något med radikalt invandringskritiskt parti kommer in i riksdagen.
Citera
2014-09-17, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Så här blev det för mig:
http://www.sebbe.eu/valet2014.png

Med andra ord:
Riksdag: FI
Landsting: FI (Fick ta en blå blank sedel och kludda dit med bläck "Feministisikt initiativ" eftersom blå FI valsedlar var slut i götet)
Kommun: FI

Eftersom valkompasserna sade att jag låg närmast FI.
Dock lite tråkigt att FI inte kom in. Man får ju glädjas åt att de fick automatiska valsedlar och partistöd nästa val.

Har du last igenom deras (Fi) partiprogram?
Citera
2014-09-17, 17:18
Medlem
core_s avatar
Kd, kd och kd. Dessutom medlem i partiet, så skam vore det väl annars
Citera
2014-09-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Jag håller helt med. Jag ogillar dagens invandringspolitik och Alliansen, men SD är för extrema och jag kan inte stödja många av deras uttalanden. Jag har en del vänner som är invandrare och det hade känts fel att rösta på SD.

Annu en som inte kan skilja pa person och sak.

SD kommer inte att vilja utvisa nagon som ar har. De vill skapa bra villkor for integration for invandrare som ar har idag. Som bekant har integrationspolitiken i Sverige misslyckats.

Sverige ar samst i Europa pa integration...

Dina vanner som ar invandrare kanske rostar SD utan att du vet om det? Tyvarr ar det fortfarande farligt att "komma ut" som sverigedemokrat.

Vill ni stodja Reinfelds plan att "krossa valfardsstaten" sa ok.

Men kom inte och klaga pa att ni inte var varnade.
Citera
2014-09-17, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Kd, kd och kd. Dessutom medlem i partiet, så skam vore det väl annars

Sa du tror pa "Tomten"

Nagon Gud finns inte, lika lite som troll, haxor, och andar.

For mig ar starkt religiosa = sinnesrubbade.

Om 150 ar ar alla nu levande kristna i varlden doda, aven du.
Senast redigerad av Game-Set-Match 2014-09-17 kl. 17:31.
Citera
2014-09-17, 17:33
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Sa du tror pa "Tomten"

Jag är inte starkt religiös. Inte religiös alls, faktiskt Du kanske har missat det, men det är inte ett inträdeskrav eller husförhör
Citera
2014-09-17, 18:02
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Sa du tror pa "Tomten"

Är du en sådan som röstar på Miljöpartiet för att du tycker miljön är en viktig fråga? Vet du vad Kristdemokraternas politik handlar om?
Citera
2014-09-17, 18:12
Medlem
fotokillens avatar
Citat:

Jag har också en hel del invandrande vänner. Två av dem är från Irak respektive Iran. Vi gjorde gemensam sak och röstade SD tillsammans.
Jag har det sista året träffat åtskilliga invandrare som tycker att svensk invandringspolitik är åt helvete. Integrerade, yrkesarbetande invandrare är tämligen kritiska till svensk invandringspolitik, enligt min uppfattning.
Jag har visserligen en del svenska vänner som ser SD som något katten släpat in...
Senast redigerad av fotokillen 2014-09-17 kl. 18:20.
Citera
2014-09-17, 22:24
Medlem
mjohan84s avatar
Moderaterna såklart , det är bra för Sverige som Bildt sade
Citera
2014-09-17, 23:22
Medlem
Algas avatar
Röstade på SD alltihop!
Citera
2014-09-18, 00:29
Medlem
darko.alexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Moderaterna på kommunfullmäktige, blankt och blankt.

Exakt samma här. Har själv invandrarbakgrund och planerade att rösta SD just för att det är det ENDA partiet som har en annan åsikt om invandringspolitiken. Var lite rädd om att man kanske röstar in en rasse till riksdagen eftersom partiet drar åt sig sådana individer, men tänkte att det kan va värt det i det långa loppet då andra partier inser att de måste rannsaka sina egna ståndpunkter i frågan, samtidigt som Jimmie rensar bort de som inte platsar. Men nu inför valet var det för mycket från SD's sida. Röstade därför på M.

Jag måste också säga att jag är i min bekantskapskrets öppen kritisk till invandringsfrågan, och är alltid ensam att vara emot detta bland mina vänner, som alla är svenskar. Jag har t.o.m kallats rasist av mina (svenska) vänner trots att jag är invandraren. Helt sjukt. ALLA invandrare jag känner är emot invandringspolitiken som bedrivs i landet. ALLA svenskar jag känner är FÖR invandringspolitiken. Jag tycker det är iaf tragiskt, i en perfekt värld hade ju situationen tamefan varit tvärtom.
Citera
2014-09-18, 04:50
Medlem
sebnies avatar
Citat:
.

Nej det behöver jag inte göra. Valkompasserna är helt fusksäkra, eftersom partierna, även om de skulle ljuga om sina åsikter, inte kan tillskansa sig fler "röster" så att säga. Svarar de ja på en fråga så förlorar de nej-väljarna i den frågan, svarar de nej på en fråga, så förlorar de ja-väljarna.

Därför kan jag lita fullt ut på valkompasserna. Dessutom har vissa valkompasser möjlighet att vikta vissa frågor, som då kommer räknas starkare, vilket gör att jag då kan markera vilka frågor som är viktiga för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in