2014-09-15, 20:14
Medlem
DixieNormouss avatar
Jag röstade på (M) i riksdag, kommun och landsting.
Citera
2014-09-15, 20:31
Medlem
C0ws avatar
Moderaterna på kommunfullmäktige, blankt och blankt.

Ville rösta SD men det blev inte så till slut. Jag bryr mig inte ett skit om att Jimmie Åkesson spelar för mycket pengar som han själv har tjänat ihop, jag bryr mig inte om att de är invandringskritiska och att det inte är PK att rösta på eller hålla med dem på något öht osv. Jag ville verkligen lägga min röst på dem (trots att jag också är en invandrare från europa) för att de är de enda som vågar att se och ta tag i ett gäng problem som alla andra partier vägrar och som ett stort "fuck you och sug min kuk" till alla PK-idioter. Mitt problem ligger i att många av deras politiker skrev väldigt många nedsättande ord och meningar om invandrare i allmänhet, muslimer och svarta människor. Jag hade inte brytt mig ett skit om det vore nån enstaka person som hade gjort det eller om de inte hade gått så långt, men nu var det verkligen för mycket av båda.

Jag har ett helt gäng vänner som är muslimer och jag har vänner som är svarta. De och deras familjer är skötsamma och laglydiga personer. För mig känns det som att jag hade spottat dem rakt i facet om jag hade röstat på SD efter att jag hade läst så många hatiska inlägg på internet. Det kändes inte rätt helt enkelt.
Senast redigerad av C0w 2014-09-15 kl. 20:33.
Citera
2014-09-15, 21:36
Medlem
sebnies avatar
Så här blev det för mig:
http://www.sebbe.eu/valet2014.png

Med andra ord:
Riksdag: FI
Landsting: FI (Fick ta en blå blank sedel och kludda dit med bläck "Feministisikt initiativ" eftersom blå FI valsedlar var slut i götet)
Kommun: FI

Eftersom valkompasserna sade att jag låg närmast FI.
Dock lite tråkigt att FI inte kom in. Man får ju glädjas åt att de fick automatiska valsedlar och partistöd nästa val.
Senast redigerad av sebnie 2014-09-15 kl. 21:40.
Citera
2014-09-15, 21:52
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Med andra ord:
Landsting: FI (Fick ta en blå blank sedel och kludda dit med bläck "Feministisikt initiativ" eftersom blå FI valsedlar var slut i götet)

https://www.youtube.com/watch?v=2f7B1fKB-XU

Trist att du kastade bort din röst. Kissy kissy.
Citera
2014-09-15, 21:58
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Så här blev det för mig:
http://www.sebbe.eu/valet2014.png

Med andra ord:

Eftersom valkompasserna sade att jag låg närmast FI.
Dock lite tråkigt att FI inte kom in. Man får ju glädjas åt att de fick automatiska valsedlar och partistöd nästa val.

Kissy Kissy
Citera
2014-09-15, 22:02
Medlem
sebnies avatar
William Haines: Nej det gjorde jag inte. Hade de kommit under 1% i riksdagsvalet så hade det varit bortkastad röst, men över 1 % = de får automatiska valsedlar nästa val. Över 2,5 % = partistöd av riksdagen.

Sedan är det automatiskt så att jag röstar likadant i alla 3 valen, finns ingen anledning att ha annorlunda åsikter lokalt.
Citera
2014-09-15, 22:08
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
William Haines: Nej det gjorde jag inte. Hade de kommit under 1% i riksdagsvalet så hade det varit bortkastad röst, men över 1 % = de får automatiska valsedlar nästa val. Över 2,5 % = partistöd av riksdagen.

Sedan är det automatiskt så att jag röstar likadant i alla 3 valen, finns ingen anledning att ha annorlunda åsikter lokalt.

Åh vill du gräla med mig? Det gör det hela roligare.

Ja, du kastade bort din röst. F! hade massor av vind i segeln i detta valet i media, men kommer de verkligen ha samma vind i nästa val? Tror inte det raring.
Citera
2014-09-15, 23:49
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Ganska intressant att konstatera att om FB-folket hade representerat Sverige i stort så hade SD och SvP kunnat bilda majoritetsregering. Mao hade koncentrationsläger, massmord av alla icke-linblonda och nedmontering av demokratin varit nära förestående. Synd att det inte finns mer uppblandning av åsikter här på FB, gör helt klart det mindre intressant att läsa och skriva här.

Röstade på S själv.

Du är ju totalt hjärntvättad? Hade dom endast blonda män i Tyskland under 3:e riket? Var adold ''typisk arisk'' Nej, han bara eftersträvande den för framtiden, för framtiden så att alla utan blont hår skulle bli sjukta är ju bara skitsnack, läs på lite innan du yttrar dig fan.
Citera
2014-09-16, 01:39
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Du är ju totalt hjärntvättad? Hade dom endast blonda män i Tyskland under 3:e riket? Var adold ''typisk arisk'' Nej, han bara eftersträvande den för framtiden, för framtiden så att alla utan blont hår skulle bli sjukta är ju bara skitsnack, läs på lite innan du yttrar dig fan.

Edit.
Adolf* ursäkta mitt svatfel.
Citera
2014-09-16, 02:12
Medlem
krippelleloppers avatar
SD rakt igenom
Citera
2014-09-16, 02:19
Medlem
Klossmongos avatar
Sd
Citera
2014-09-16, 22:04
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag hade inte brytt mig ett skit om det vore nån enstaka person som hade gjort det eller om de inte hade gått så långt, men nu var det verkligen för mycket av båda.

Jag har ett helt gäng vänner som är muslimer och jag har vänner som är svarta. De och deras familjer är skötsamma och laglydiga personer. För mig känns det som att jag hade spottat dem rakt i facet om jag hade röstat på SD efter att jag hade läst så många hatiska inlägg på internet. Det kändes inte rätt helt enkelt.

Jag håller helt med. Jag ogillar dagens invandringspolitik och Alliansen, men SD är för extrema och jag kan inte stödja många av deras uttalanden. Jag har en del vänner som är invandrare och det hade känts fel att rösta på SD.

Det blev till slut en stödröst på KD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in