Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Om vi nu håller oss till Ukraina, vilket tråden handlar om: Genom att det ukrainska folket, förutom då i städerna Luhansk och Donetsk, (där terroristerna inte tillät vallokaler), valde, med stor majoritet, en västvänlig president. Detta bevisar att majdanrörelsen hade genuint folkligt stöd.
Maidanrörelsen utsattes för en kupp från extrem högern det vet du! Nu är samma människor som demonstrerade på Maidan anti-Poroshenko.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Sedan avsattes Janukovytj av ett parlament som valts under hans tid vid makten.Åtminstone Ryssland ansåg då att parlamentsvalet var demokratiskt. Med att avsätta Janukovytj var också hans egen partigrupp i parlamentet. Presidenten själv befann sig inte ens i huvudstaden utan på flykt. Iof så fanns det tveksamheter rörande under vilka omständigheter omröstningen skedde, men detta är nu blott historia efter resultaten i presidentvalet.
Oj oj oj, du påstår att avsättnng en av en vald president var demokratisk. Dessutom ignorerar du att det parlament som avsatte homom var hotat och harde i själva vallokalen blivit atackerat av ligister. Kommunistpartiet deltog ine ens i sessionen och många andra ledamöter var inte där eller vågade inte annat. Inbördeskriget var redan i sin första fas med ligisthopar som attackerade ryssvänliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Detta har jag alltså skrivit om upprepade gånger, men det verkar inte kunna tränga in i din hjärna.
Detta har jag alltså skrivit om upprepade gånger, men det verkar inte kunna tränga in i din hjärna.

(vad fan är det med er Washington-älskare och lite artighet?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Vilken sk. "legitimitet" har dina terrorister i sydöstra Ukraina? För att inte tala om de ryska trupper som finns kvar där. Och då har jag inte ens nämnt Krim!
Legitimiteten är uppenbar. Folkets nödvärn!