• 1
  • 2
2014-09-16, 00:32
Medlem
TruckUrbans avatar
Är det värt att köpa, låt säga, en tv-bänk modell äldre, som man målar vit, slipar ner lite och sätter på någon "fin text" köpt från ebay och sälja till överpris med rubriken "Shabby chic"? Sådana saker är omåttligt populära, en del saker säljs för bisarra summor. Då jag är arbetslös hade det varit ypperligt att ha en hobby som man dessutom tjänar pengar på.
Citera
2014-09-16, 01:39
Medlem
Fegyvereks avatar
Absolut värt det.
Speciellt när man inte har något bättre för sig.

Gå med i massa bortskänkes/bytes/säljes grupper på facebook, och ta emot möbler därifrån. Pruta på loppisar och så vidare.

Stolar, hyllor, hörnskåp, andra slags skåp och träsoffor och kistor.
Hörnskåpen kan du kapa på mitten. Tapetsera insidan med tegeltapet. Släng in några vedträn och fäst enkelt en lampa inuti. Saker man hittar billigt. Säljs eller bytes som öppen spis för lägenheter och dylikt.

Självklart är allt detta värt det. Ta inga fantasisummor bara.

Lycka till!

Tillägg: Kanske kan ta det ännu längre? Sälj Gör det själv-kit. Slipade möbler. Färgburk med pensel, och någon sådan text.
Ser att det är populärt att göra eget, och att tjäna pengar på folks lathet, men ändå vilja att skapa och göra något "unikt" är bara smart
Senast redigerad av Fegyverek 2014-09-16 kl. 01:44.
Citera
2014-09-16, 01:58
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
Absolut värt det.
Speciellt när man inte har något bättre för sig.

Gå med i massa bortskänkes/bytes/säljes grupper på facebook, och ta emot möbler därifrån. Pruta på loppisar och så vidare.

Stolar, hyllor, hörnskåp, andra slags skåp och träsoffor och kistor.
Hörnskåpen kan du kapa på mitten. Tapetsera insidan med tegeltapet. Släng in några vedträn och fäst enkelt en lampa inuti. Saker man hittar billigt. Säljs eller bytes som öppen spis för lägenheter och dylikt.

Självklart är allt detta värt det. Ta inga fantasisummor bara.

Lycka till!

Tillägg: Kanske kan ta det ännu längre? Sälj Gör det själv-kit. Slipade möbler. Färgburk med pensel, och någon sådan text.
Ser att det är populärt att göra eget, och att tjäna pengar på folks lathet, men ändå vilja att skapa och göra något "unikt" är bara smart
Tack för bra respons! Det tar med hörnhyllan var bra tips. Får nog ta en tur till stadens loppisar imorgon.

Hm, det där tillägget var intressant. Kanske skulle beställa hem lite dekaler med olika texter så folk kan sätta ihop sin egna "unika" kombination gällande färg och textval. En idé för framtiden om inte annat!
Citera
2014-09-16, 02:19
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Tack för bra respons! Det tar med hörnhyllan var bra tips. Får nog ta en tur till stadens loppisar imorgon.

Hm, det där tillägget var intressant. Kanske skulle beställa hem lite dekaler med olika texter så folk kan sätta ihop sin egna "unika" kombination gällande färg och textval. En idé för framtiden om inte annat!
Varsågod
Citera
2014-09-16, 12:03
Medlem
Funkar fint, blir kanske inga stora pengar men ett bra sätt o hålla sig aktiv och dra in lite extra.

Har själv gjort det när jag varit arbetelös eller fått jobba dåligt och då genom diverse FB sidor, bjussa.se och lite andra ställen. vissa grejer behöver man ju praktiskt taget bara dra åt några skruvar på och hysta på en liten färgskvätt på ett hörn innan man har exempelvis en tv möbel som inbringar 200 om man vill bli av med den snabbt.

Enda problemet är väl att man ska få hem grejerna också vilket kan bli lite lurigt om man saknar bil o släp.
Citera
2014-09-16, 17:39
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Funkar fint, blir kanske inga stora pengar men ett bra sätt o hålla sig aktiv och dra in lite extra.

Har själv gjort det när jag varit arbetelös eller fått jobba dåligt och då genom diverse FB sidor, bjussa.se och lite andra ställen. vissa grejer behöver man ju praktiskt taget bara dra åt några skruvar på och hysta på en liten färgskvätt på ett hörn innan man har exempelvis en tv möbel som inbringar 200 om man vill bli av med den snabbt.

Enda problemet är väl att man ska få hem grejerna också vilket kan bli lite lurigt om man saknar bil o släp.
Är inte ute efter några stora pengar, bara lite mer än de 3000 jag får leva på nu genom FK.

Har bil med flak så det borde inte vara några problem!
Citera
2014-09-16, 18:19
Medlem
Citat:
Är inte ute efter några stora pengar, bara lite mer än de 3000 jag får leva på nu genom FK.

Har bil med flak så det borde inte vara några problem!

Då ska du inte ha några problem känner jag

Att ta ett varv i bekantas grovsoprum är inte så jäkla dumt att göra en gång vid varje månadsskifte, när folk flyttar ställer de emellanåt ut hela möblemang praktiskt taget som man bara behöver tvätta av för syns skull och sen sälja vidare, alternativt att det krävs något enkelt småfix bara.
Citera
2014-09-16, 22:12
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Då ska du inte ha några problem känner jag

Att ta ett varv i bekantas grovsoprum är inte så jäkla dumt att göra en gång vid varje månadsskifte, när folk flyttar ställer de emellanåt ut hela möblemang praktiskt taget som man bara behöver tvätta av för syns skull och sen sälja vidare, alternativt att det krävs något enkelt småfix bara.
Nejdå, större grejer än det som får plats på flaket är ändå inte intressant för jag har inte mycket plats.

Ja, det var ett bra tips!
Citera
2014-09-16, 22:29
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
Varsågod
http://cdn.blocket.com/static/1/imag...2604531042.jpg

Den för 200, är det rimligt? Hur mycket tror du jag kan få för "kaminen"?
Citera
2014-09-17, 07:45
Medlem
Josef Fritzls avatar
Citat:
http://cdn.blocket.com/static/1/imag...2604531042.jpg

Den för 200, är det rimligt? Hur mycket tror du jag kan få för "kaminen"?
Det är ett litet hörnskåp, inte en kamin.
Max 2-300kr.
Citera
2014-09-17, 11:18
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Det är ett litet hörnskåp, inte en kamin.
Max 2-300kr.
"Kaminen".
Läs längre upp tråden, där har nämnts att man kan göra om sådana hörnskåp till dekorationskaminer åt t.ex lägenheter
Citera
2014-09-18, 21:37
Medlem
TruckUrbans avatar
Så, den här fick jag gratis. Vad har ni för idéer? Måla vit, sen en grå tapet i lådan under och försöka sälja? Imorgon ska jag iväg och hämta den, 5 sådana och en bokhylla. Skitdålig på idéer, white all the way baby? Hörnskåpet ska jag iaf dela på hälften och bygga två sådana kaminer för de ser ju identiska ut! Stolarna tror jag att jag ska måla ribborna i ryggstödet och sitsen i samma färg. Typ mörkgrått och resten vitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in