2014-09-14, 19:09
Medlem
wastaahs avatar
Varför gör inte mods en poll? Själv blev det konservativt
Citera
2014-09-14, 19:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag röstade på ett parti.
Citera
2014-09-14, 19:10
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Jag tog en promenad till min lokala pizzeria i hopp om att dämpa huvudvärken och illamåendet som infinner sig på söndagen. Att rösta avstår jag ifrån denna gång. Ska gå till affären och köpa godis snart för att sedan kolla på valvakan och se vad ni kommit fram till. Sen ska jag klaga

E lite som dej men man kan ju alltid gå och rösta på skoj eller bara ren känsla/chans/slump, visste ni tex att man får lov att stryka över kandidater utan att valsedeln ogiltigförklaras? Drt gör ju visserligen ingen som helst skillnad men det är kul ändå. Jag strök över Kent Ekeroth och kryssade nåt random juggenamn på andrasidan som lät soft.
Du har fortfarande 45 min på dej, mkt roligare att kolla på valvakan om man har varit med och bettat ju!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Spring tillbaks, du har 1 timme på dig.
Jag hade nog gjort det om jag inte var så förbannat hungrig nu...
Citera
Medlem
att rösta på sjuklövern förtjänar arkebusering
Citera
2014-09-14, 19:11
Medlem
frdks avatar
SD x 3, allt annat vore svek mot mina skolbarn som hör svennehora dag in och dag ut
Citera
2014-09-14, 19:11
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
FP har haft 8 år på sig att förbättra invandringspolitiken. Istället har det blivit mycket värre. Sämst i svensk historia.

Du kan väl inte mena allvar att du litar på dem i invandringsfrågan?

Invandringen är den enskilt viktigaste frågan.

För det första, för att det handlar om Sveriges framtid: vilka som ska vara här och betraktas som svenskar. Vilka som kommer att ha rösträtt och kontroll över Sverige.

Före det andra, för att det påverkar alla andra "frågor" negativt: högre utgifter, svårare att få bostad, sämre skola, högre brottslighet, sämre vård, störrekvinnobrist.

Så även om man är helt korkad och inbillar sig att det inte spelar någon roll om svenskar eller afrikaner bebor Sverige, måste man inse att partiet med den bästa invandringspolitiken är det bästa partiet, för att mycket annat hänger på invandringen.

Fast FP och SD har inte majoritet i invandringsfrågor? Att ställa sig emot alliansen ger ju enbart rödgröna fördel. Invandringen är absolut den viktigaste frågan men personligen vill jag inte rösta på ett parti som genomsnittligen får 3 kandidater i veckan utsparkade från partiet. De vet helt enkelt inte vilka som står i leden.

Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Håller med. Det är intressant. Men jag satt och bollade lite med tanken... kanske är representativ demokrati bättre trots allt, eftersom vi knappast är lika kompetenta som de riktiga politikerna. Att vi ska lägga oss i i stort sätt varje beslut kan bli lite rörigt och diffust utan en "plan" för framtiden om du förstår.

Jag tror att representativ demokrati var ett bra val förut när blockpolitiken var tydligt markerad men nu när den flutit samman och alla åsikter är blandade mer eller mindre skulle ett folkstyre vara bättre.
Citera
2014-09-14, 19:12
Medlem
TheAmericanHeros avatar
Röstade FP i alla tre. Tre röstning i rätt riktning.
Citera
2014-09-14, 19:12
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Dock sade de nyligen på SVT:s valvaka att det verkar gå bättre för V det här valet än det förra, men jag fattar grejen. Om F! inte kommer in i riksdagen är det ju en hel del röster som gick till spillo.

Ja det är en extremt stor vänstervåg i den yngsta röstberättigade generationen nu vad jag märkt av, så det finns nog att bli över för både F! och V
Citera
2014-09-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Ja det är en extremt stor vänstervåg i den yngsta röstberättigade generationen nu vad jag märkt av, så det finns nog att bli över för både F! och V

I stort sett alla Vänsterpartister jag har kontakt med tänker taktikrösta Fi.
Citera
2014-09-14, 19:16
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Fast FP och SD har inte majoritet i invandringsfrågor? Att ställa sig emot alliansen ger ju enbart rödgröna fördel. Invandringen är absolut den viktigaste frågan men personligen vill jag inte rösta på ett parti som genomsnittligen får 3 kandidater i veckan utsparkade från partiet. De vet helt enkelt inte vilka som står i leden.

Jag tror att representativ demokrati var ett bra val förut när blockpolitiken var tydligt markerad men nu när den flutit samman och alla åsikter är blandade mer eller mindre skulle ett folkstyre vara bättre.
Du har rätt. De borde inte alls sparkas ut.

Även om FP inte helt skulle hålla med Reinfeldt angående invandringen så spelar det ingen roll, för att de röstar med honom och följer hans beslut. Resultatet blir politiken som vi har idag. Att rösta på alliansen är att rösta på nuvarande invandringspolitik. Så förhåller det sig i verkligheten.
Citera
2014-09-14, 19:16
Medlem
TheAmericanHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestSHP
I stort sett alla Vänsterpartister jag har kontakt med tänker taktikrösta Fi.
Nu är de mest högljudda alltid vänstern, bland mina bekanta röstar > 90 % på allianspartierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in