Det har inte gått en dag och Löfven har redan skaffat sig onödigt många motståndare. Först pissar han på 13% av befolkningen genom att neka dem något som helst inflytande (en taktik som hittills visat sig väldigt ineffektiv med tanke på att SD dubblerat i antal de senaste två valen), och nu ger han dörren till V. Ja ska bli intressant att se hur länge detta håller i sig.
Såsarna har aldrig varit vänner med vänstern. Sjöstedt måste vara bra naiv om han trott såsarna tänker avstå nått åt honom. Vad ska V göra? Samarbeta med alliansen? Knappast de kommer vara tacksamma för de smulor de kan få.
De kommer inte vara tacksamma nu utan sårade och allt annat än sammarbetsvilliga. Detta hade inte behövt ske, Löfven hade kunnat nobba V utan att få den effekten. Löfven förstår helt enkelt inte hur man sköter en förhandling.
Kan faktiskt inte låta bli att tycka lite synd V, i alla år har dom varit ett klassiskt "nejsägarparti" och konsekvent sagt nej till det mesta av den progress vi haft i samhället under efterkrigstiden.
Nu när dom äntligen fått en populistisk fråga att säga nej till, nämligen "vinster i välfärden", så ligger dom på ungefär samma % som dom alltid legat på och blir fortfarande inte insläppta i en S ledd regering.
Enfrågepartier ska isoleras, vare sig dom är på vänster eller högerkanten.
Senast redigerad av Carl-Benz 2014-09-15 kl. 20:51.
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?
Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?
Då har du blivit lurad. Sossarna har antagligen haft detta i tankarna i flera veckor.