Citat:
Ursprungligen postat av
storkmor
Ja, det är något jag har tänkt på också. Hade detta kunnat hända här? Det känns onekligen som om det brittiska systemet är aningen(!!) mer korrupt....Hur sjukt måste det inte vara när det känns uppenbart att föräldrarna vet vad som hänt Madeleine, och de blir skyddade till den grad att de oskyldigförklaras av SY. Inklusive deras semesterkompisar. Vad har de för kontakt med varann idag? Ingen verkar veta. Någonting säger mig att de vill vara så långt borta från allt det här, som möjligt.
Och Robert Murat blir jag inte riktigt klok på....Liiiite för många underliga sammanträffanden tycker jag, för att man helt ska kunna 'avskriva' honom som icke-delaktig. Där går ju meningarna brett isär! Även den s.k Smithsighting verkar ju vara ett känsligt tema, nuförtiden. Tony har ju hamnat lite "i blåsvädret" p.g.a detta med Smiths/ Robert Murat. Vi får väl se vart det hela tar vägen.
Det finns ytterligare ett märkligt sammanträffande gällande Robert Murat.
Jag har hela tiden hävdat att hon kan finnas begravd i området Ribeira do Vascão nära den spanska gränsen.
http://sosmaddie.blogs.dhnet.be/media/01/01/1411419564.jpg
Enligt listorna har Kate´s telefon pingats i området under sommaren 2007,i Juni,Juli och September,men det som sticker ut är att Kate McCann´s mobil pingades här i omgångar mellan den 12-15 Maj 2007 och de telefonnummer som ringdes härifrån gick till UK och Pdl.
(Den 12 Maj var Madeleines födelsedag)
Mellan den 12-15 hyrde Robert Murat en bil vid "Auto Rent Algarve" och det rapporterades att det var bråttom.
Och detta är värt att notera,Robert Murat angav adressen till hans ex-fru i Norfolk(UK) i uthyrningskontraktet.
Med denna bil körde han 400miles(drygt 64mil) under denna period vilket han förnekade och beskyllde uthyrningsfirman för att bluffa med mätarställningen.
McCann´s första talesperson Justine Mcguinness kom ner till Pdl efter det att Madeleine försvann.
Hon "glömde"(eller gömde) ett antal dokument som hittades under en soffa i huset Vila Vista Mar som McCann´s hyrde.
PJ hittade dessa vid en husransakan den 9 September,samma dag som McCann´s lämnade Portugal för UK.
Dokumenten innehöll en geografisk karta över området Ribeira do Vascão.
Det har spekulerats i om hon "glömde" och "gömde" dokumenten med uppsåt för att PJ skulle finna dom.