2014-09-14, 15:41
Bannlyst
Jag håller med om att det du skriver är skumt och jag kände inte till de här detaljerna.

Hängde inte alla med i det där med pedofilen.
Menar du att hon kidnappats av en pedofil, med föräldrarnas vetskap?
Berätta mer, detta har jag aldrig hört talas om.

Du verkar samtidigt säga att dödsorsaken kan ha varit en sömn cocktail som slagit till för hårt.
Citera
2014-09-14, 16:00
Medlem
Nej, jag tror att 2big4u menar att föräldrarna gick ut med antydningen att det kunde varit en pedofil som tog henne. Utåt skulle det se ut som om det var det dom trodde...Och då kan man ju undra varför man inte vill svara på polisens frågor. En förälder som VERKLIGEN tror att det egna barnet blivit kidnappat, gör väl precis allt för att hjälpa till med utredningen ?? Det är ju det som är så bisarrt, de beter sig verkligen som ett par som vet vad som hänt, men vill dölja detta och försöker hålla skenet uppe. Helt makalösa människor!!!
Citera
2014-09-15, 09:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ja, det är något jag har tänkt på också. Hade detta kunnat hända här? Det känns onekligen som om det brittiska systemet är aningen(!!) mer korrupt....Hur sjukt måste det inte vara när det känns uppenbart att föräldrarna vet vad som hänt Madeleine, och de blir skyddade till den grad att de oskyldigförklaras av SY. Inklusive deras semesterkompisar. Vad har de för kontakt med varann idag? Ingen verkar veta. Någonting säger mig att de vill vara så långt borta från allt det här, som möjligt.
Och Robert Murat blir jag inte riktigt klok på....Liiiite för många underliga sammanträffanden tycker jag, för att man helt ska kunna 'avskriva' honom som icke-delaktig. Där går ju meningarna brett isär! Även den s.k Smithsighting verkar ju vara ett känsligt tema, nuförtiden. Tony har ju hamnat lite "i blåsvädret" p.g.a detta med Smiths/ Robert Murat. Vi får väl se vart det hela tar vägen.

Det finns ytterligare ett märkligt sammanträffande gällande Robert Murat.
Jag har hela tiden hävdat att hon kan finnas begravd i området Ribeira do Vascão nära den spanska gränsen. http://sosmaddie.blogs.dhnet.be/media/01/01/1411419564.jpg
Enligt listorna har Kate´s telefon pingats i området under sommaren 2007,i Juni,Juli och September,men det som sticker ut är att Kate McCann´s mobil pingades här i omgångar mellan den 12-15 Maj 2007 och de telefonnummer som ringdes härifrån gick till UK och Pdl.
(Den 12 Maj var Madeleines födelsedag)
Mellan den 12-15 hyrde Robert Murat en bil vid "Auto Rent Algarve" och det rapporterades att det var bråttom.
Och detta är värt att notera,Robert Murat angav adressen till hans ex-fru i Norfolk(UK) i uthyrningskontraktet.
Med denna bil körde han 400miles(drygt 64mil) under denna period vilket han förnekade och beskyllde uthyrningsfirman för att bluffa med mätarställningen.
McCann´s första talesperson Justine Mcguinness kom ner till Pdl efter det att Madeleine försvann.
Hon "glömde"(eller gömde) ett antal dokument som hittades under en soffa i huset Vila Vista Mar som McCann´s hyrde.
PJ hittade dessa vid en husransakan den 9 September,samma dag som McCann´s lämnade Portugal för UK.
Dokumenten innehöll en geografisk karta över området Ribeira do Vascão.
Det har spekulerats i om hon "glömde" och "gömde" dokumenten med uppsåt för att PJ skulle finna dom.
Senast redigerad av 2big4you 2014-09-15 kl. 09:48.
Citera
2014-09-15, 11:48
Bannlyst
Så det verkar som om ni konspirationsteoretiker eller vad man ska kalla dem som inte köper BBCs version, tror att föräldrarna drogade Madeleine för att hon skulle lugna ned sig och sova.

På något sätt så tog detta livet av henne och föräldrarna ägnade nästa dag åt att täcka upp brottet och göra sig av med kroppen. Nästa dag fejkar de iskallt en kidnappning och de har sen ägnat 7 år åt att leva och spinna på något båda då skulle veta var en lögn. .

Jag säger inte att det inte hände och jag har inget vidare bra intryck av föräldrarna som verkar kalla på något sätt. Men detta är hemskt extremt.

Om man råkar ge sitt barn för mycket medicin eller upptäcker barnet livlöst så sticker väl normala föräldrar direkt till Akuten med barnet?
Citera
2014-09-15, 12:28
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
Så det verkar som om ni konspirationsteoretiker eller vad man ska kalla dem som inte köper BBCs version, tror att föräldrarna drogade Madeleine för att hon skulle lugna ned sig och sova.

På något sätt så tog detta livet av henne och föräldrarna ägnade nästa dag åt att täcka upp brottet och göra sig av med kroppen. Nästa dag fejkar de iskallt en kidnappning och de har sen ägnat 7 år åt att leva och spinna på något båda då skulle veta var en lögn. .

Jag säger inte att det inte hände och jag har inget vidare bra intryck av föräldrarna som verkar kalla på något sätt. Men detta är hemskt extremt.

Om man råkar ge sitt barn för mycket medicin eller upptäcker barnet livlöst så sticker väl normala föräldrar direkt till Akuten med barnet?
Detta är inga konspirationsteorier,allt finns förankrat i Polisutredningen.
Jag köper inte BBC's eller SY's version och det gör inte den Portugisiska polisen heller.
Förresten,varför var inte David Payne med i BBC's rekonstruktion av fallet?
Han nämnde inte ens vid namn trots att han (enligt honom själv) var den sista utomstående person som såg Madeleine den kvällen.
Mycket märkligt.
Du som bor i UK,vet du varför fallet är hemligstämplat och klassat som ett "National security case"?
Hör det till vanligheten att man gör så när ett barn försvinner?
Senast redigerad av 2big4you 2014-09-15 kl. 12:46.
Citera
2014-09-15, 12:48
Medlem
Nennenes avatar
Citat:

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Det här är i dag det mest troliga scenariot som har inträffat.
Om dom vet att barnet har varit död i flera timmar eller om dom vet att det tar 30 min till närmsta sjukhus kommer barnet vara död oavsett.
Citera
2014-09-15, 12:52
Medlem
Citat:

Ja, om det "bara" handlar om överdosering kan man ju tycka att de flesta skulle agera så. Men det finns ju en hel del envisa rykten som hållt sig kvar alla åren, att Madeleine skulle ha blivit sexuellt utnyttjad av någon/några i Tapas9. Det skulle i så fall komma fram vid närmare undersökning och naturligtvis vid en obduktion. Sömnmedicin eller andra droger kan man ev. bortförklara att hon fått i sig själv på ngt sätt, men skador som tyder på sexuellt missbruk är svårare att hitta en 'oskyldig' förklaring till. Av någon anledning, vad det än är, måste kroppen röjas undan
David Payne i tapasgänget är ju som konstaterats allmän skum, och han har gjort vissa uttalanden som kan tolkas som att han varit sexuellt intresserad av Madeleine. Detta tas även upp i "Buried by main stream media".

Visst är det extrema saker, men man får aldrig glömma att det (tyvärr) finns människor som är fullt kapabla till att skada sina barn. Så är det, hur främmande det än låter för en själv
Citera
2014-09-15, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ja, om det "bara" handlar om överdosering kan man ju tycka att de flesta skulle agera så. Men det finns ju en hel del envisa rykten som hållt sig kvar alla åren, att Madeleine skulle ha blivit sexuellt utnyttjad av någon/några i Tapas9. Det skulle i så fall komma fram vid närmare undersökning och naturligtvis vid en obduktion. Sömnmedicin eller andra droger kan man ev. bortförklara att hon fått i sig själv på ngt sätt, men skador som tyder på sexuellt missbruk är svårare att hitta en 'oskyldig' förklaring till. Av någon anledning, vad det än är, måste kroppen röjas undan
David Payne i tapasgänget är ju som konstaterats allmän skum, och han har gjort vissa uttalanden som kan tolkas som att han varit sexuellt intresserad av Madeleine. Detta tas även upp i "Buried by main stream media".

Visst är det extrema saker, men man får aldrig glömma att det (tyvärr) finns människor som är fullt kapabla till att skada sina barn. Så är det, hur främmande det än låter för en själv

I England ser man pedofiler i varenda buske nuförtiden. Det har gått alldeles för långt.

Skulle bildade välanpassade föräldrar låtit sin dotter utnyttjas sexuellt och sen mördat henne med en överdos och fejkat en kidnappning.

Nej du, nu gick det för långt för min del. Vad kommer härnäst? De är medlemmar i en satanisk sekt (80-talets favorithysteri, innan pedofilnojjan började) eller hon blev kidnappad av ett UFO (90-tal). Eller zigenare kanske? Eller judar.

Nej du. Det här är inget att spekulera om. Det handlar om EN ENDA flicka. Det finns större frågor att oroa sig för.
Citera
2014-09-15, 20:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
I England ser man pedofiler i varenda buske nuförtiden. Det har gått alldeles för långt.

Skulle bildade välanpassade föräldrar låtit sin dotter utnyttjas sexuellt och sen mördat henne med en överdos och fejkat en kidnappning.

Nej du, nu gick det för långt för min del. Vad kommer härnäst? De är medlemmar i en satanisk sekt (80-talets favorithysteri, innan pedofilnojjan började) eller hon blev kidnappad av ett UFO (90-tal). Eller zigenare kanske? Eller judar.

Nej du. Det här är inget att spekulera om. Det handlar om EN ENDA flicka. Det finns större frågor att oroa sig för.

För långt är det inte.
Dr Katerina Gaspar med familj var 2005 på semester med familjen Payne och McCann´s och hade ett och annat att berätta vid polisförhören vad det gällde Gerry McCann och David Payne.
Förhöret finns här: http://www.mccannfiles.com/id236.html

Även Yvonne Martin som arbetade vid socialens Child Protection avdelning träffade på David Payne när det hela inträffade.
Detta hade hon att säga:
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/YVONNE-WARREN-MARTIN.htm

Och sist men inte minst,den 4 Maj 2007 kl:23:13.41 ringer David Payne ett 100 sekunders långt samtal till "The Metropolitan Police Child Abuse Team"
Detta samtal ville inte Dr Payne komma ihåg.
1485
"Do you remember who you spoke to?”
Reply
"I don‟t know.”
1485
"The call was made on the following day at twenty three thirteen, so
that‟s late at night.”
Reply
"Mm.”
1485
"You don‟t recollect anything else about the conversation that you
had with that, was it you that made the call?”
Reply
"Err I, yeah I know that I got phone numbers from my sister which I
did you know ring them but I can‟t remember making one late at
night.”
Så visst finns det anledning att spekulera i detta.
Och vad det gäller Zigenare så var det väl den brittiska pressen som körde stenhårt med att det låg ett Zigenar läger i närheten och att Zigenare tiggde vi OC etc.
Citera
2014-09-15, 20:51
Bannlyst
Vad är det exakt du säger har hänt då?
Lägg fram din teori klart och tydligt!
Citera
2014-09-16, 10:41
Medlem
T-Paxs avatar
Att Kate hade jobbat som anestesiläkare hade jag glömt men blev påmind nu när jag läser om hennes bok med nya ögon. Det gör väl kanske en överdos aningen mindre trolig, men inte omöjlig. Dock så var det alkohol inblandat och det påverkar naturligtvis omdömet.

En teori om inte det kan ha gått till så är att Maddie skrek (natten när grannen hörde henne sluta skrika tvärt) och någon, min känsla är det kan ha varit mamma McCann, tappade humöret av frustration och ruskade, knuffade eller gav M en örfil. Det kunde ha gjort så M föll illa och ja, dog.

Pedofilspåret är något jag tror på men har samtidigt svårt att riktigt få ihop det, kanske för att det känns så otroligt främmande och obehagligt.
Vem skulle överhuvudtaget låta någon komma med såna kommentarer om sitt barn som DP vittnas ha gjort och sen fortsätta umgås. Att han sen dessutom har tillåtits bada barnen är ju mer än sjukt!
För mig tyder det på att det har försigåtts någon mycket märkligt och obehagligt.

Edit: Skriver som en kratta
Senast redigerad av T-Pax 2014-09-16 kl. 10:44.
Citera
2014-09-16, 13:27
Medlem
Delarentas avatar
Ni som tror på en oavsiktlig överdos, hur tänker ni kring blodspåren som blodhunden markerade?

Och det här med att föräldrarna ska vara oskyldiga för att de är "bildade" och "välanpassade" är ren bullshit. Övergrepp, misshandel och liknande förekommer inom alla samhällsklasser. Håller visserligen med om att det är väldigt långsökt att föräldrarna ska ha låtit andra förgripa sig på sin dotter, men man kan inte utgå ifrån att någon är oskyldig bara för att han eller hon verkar vara normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in