Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-15, 14:49
  #20737
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Nytt för mig, och tydligen för de flesta då deras uppgång hittills nästan ligger på samma dramatiska nivå som SvP.
Enhet 36 mot 6 2010
SvP 32 mot 1 2010.

Ser ut som vi får slåss om andraplatsen bland övriga med Enhet.

Tror enhet har fått över 2000 röster nån gång.

Sen är ju så här tidiga resultat egentligen rätt intetsägande eftersom det än så länge spelar väldigt stor roll vilka distrikt som räknats.
Citera
2014-09-15, 14:52
  #20738
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Tror enhet har fått över 2000 röster nån gång.

Sen är ju så här tidiga resultat egentligen rätt intetsägande eftersom det än så länge spelar väldigt stor roll vilka distrikt som räknats.

Självklart, vilket jag också har tydliggjort.
Men förhoppningsvis så räknar valmyndigheten dem i samma ordning som tidigare år så man kan dra någon slutsats.
I så fall kan man nog i alla fall säga att PP kommer att vinna mot SvP men inte med samma marginal som förra gången.
Citera
2014-09-15, 14:53
  #20739
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Självklart, vilket jag också har tydliggjort.
Men förhoppningsvis så räknar valmyndigheten dem i samma ordning som tidigare år så man kan dra någon slutsats.
I så fall kan man nog i alla fall säga att PP kommer att vinna mot SvP men inte med samma marginal som förra gången.

Jag tror att väldigt många distrikt har gjorts om sedan förra riksdagsvalet så att räkna dem i samma ordning är nog inte ens möjligt.
Citera
2014-09-15, 14:56
  #20740
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag tror att väldigt många distrikt har gjorts om sedan förra riksdagsvalet så att räkna dem i samma ordning är nog inte ens möjligt.

Det är korrekt, det har gjorts i Sthlm p.g.a all nybyggnation, men säg samma landsända åtminstone så kommer vi någorlunda nära.
Citera
2014-09-15, 15:02
  #20741
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag tror att väldigt många distrikt har gjorts om sedan förra riksdagsvalet så att räkna dem i samma ordning är nog inte ens möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Det är korrekt, det har gjorts i Sthlm p.g.a all nybyggnation, men säg samma landsända åtminstone så kommer vi någorlunda nära.

Någon som vet hur detta fungerar? Tittar man de preliminära siffrorna hos valmyndigheten nu har de en jämförelse från 2010, och eftersom den (när detta skrivs) enbart visar 293 röster på PP, måste det väl finnas någon form av koordination?
Citera
2014-09-15, 15:07
  #20742
Medlem
Foofies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Nytt för mig, och tydligen för de flesta då deras uppgång hittills nästan ligger på samma dramatiska nivå som SvP.
Enhet 36 mot 6 2010
SvP 32 mot 1 2010.

Ser ut som SvP får slåss om andraplatsen bland övriga med Enhet.

Enhet, de röstade jag på till riksdagen!
Gå in och läs på om deras invandringspolitik så förstår ni varför
Citera
2014-09-15, 15:13
  #20743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Jaså har de? När socialdemokraterna och bondeförbundet och alla de andra partierna var nationalistiska och värnade om den svenska biologin och önskade bevara detta, så röstade hela svenska folket på dessa.

Aha Du menar att SAP och C (dåvarande Bondeförbundet) egentligen var nazistiska partier? En något orginell hypotes.(cool)
Citera
2014-09-15, 15:14
  #20744
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foofie
Enhet, de röstade jag på till riksdagen!
Gå in och läs på om deras invandringspolitik så förstår ni varför

Jag har redan gjort det.

"Invandring, Integration och Flyktingmottagning

Enhets långsiktiga vision är att alla människor ska kunna röra sig fritt och bosätta sig var de vill i
världen. Enhet står för en öppenhet inför andra kulturer och människor. Vi tror att olika kulturer
ska kunna blomma sida vid sida av varandra och vi förespråkar en frihet som innebär att
människor - utan tvång och pekpinnar - ska få möjlighet att berika varandra.

Svenska medborgare ska kunna åta sig att, med samhällets stöd, vara faddrar åt invandrare och
flyktingar för att visa dem den svenska kulturen och göra dem delaktiga i den.

Kostnader för flyktingmottagning behöver finansieras via en gemensam internationell fond som
administreras av FN. "

Verkar flummigt och bra, berikningen har ju varit en framgångssaga hittills.
Kostnaden skall administreras av FN, det betyder väl att Sveriges kostnader ökar eftersom dumpolitikerna fortfarande tycker att svenskarna skall slava för att hålla det "internationella samfundet" uppe på sina lerfötter.

Skrota både invandring och FN så mår svenskarna snart bättre.
Citera
2014-09-15, 15:24
  #20745
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Aha Du menar att SAP och C (dåvarande Bondeförbundet) egentligen var nazistiska partier? En något orginell hypotes.(cool)

Problem med läsförståelsen, han skrev nationalistiska?

Sant att sossarna hade ett element av folklig nationalism som bäddade för deras framgångsaga och medförde att de kunde konkurrera med liberalismen.
Tyvärr fanns också ett inbyggt fel med ett inslag av internationalism som tog befälet under Palme. S hämtade sig aldrig riktigt från detta även om I. Carlsson och framför allt G. Persson innebar en liten återgång till ett nationalistiskt tänkande som Mona Sahlin sedan ödelade kanske för gott.
Citera
2014-09-15, 15:29
  #20746
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Aha Du menar att SAP och C (dåvarande Bondeförbundet) egentligen var nazistiska partier? En något orginell hypotes.(cool)
Se några exempel:
Citat:
”Svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning
är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.”
[Tage Erlander, samband med raskravallerna i USA, 1965]
Citat:
”Det vore roligt om detta land (Sverige) med sina välskötta och slumfria städer och sin ovanligt
enhetliga och välbalanserade befolkning även i framtiden skulle komma att bebos av våra
efterkommande utan alltför våldsam uppblandning av främmande folkelement.”
[Ulla Lindström, konsultativt statsråd och tillförordnad statsminister för Socialdemokraterna
under femtio- och sextiotalet]

Ur bondeförbundets partiprogram:
Citat:
IV. Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar.

Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling.
Citat:
VIII. Bondeförbundet vill främja en nationell näringspolitik, som tillvaratager det svenska folkets intressen och bereder arbete åt svenska armar.

Vi motsätta oss en sådan utveckling av vårt lands näringspolitik, varigenom näringslivet blottställes för utländskt godtycke och vår ekonomiska och politiska självständighet äventyras. Det svenska näringslivet bör i första hand inriktas mot tillgodoseende av de egna behoven med företrädesrätt, för svensk produktion till den egna avsättningsmarknaden.
Citat:

XII. För Sveriges jordbruksfolk, som av sin historia lärt, vilka offer av blod och egendom som krig, utländskt övervåld och förtryck medföra, måste fred och samförstånd mellan folken samt värnandet av vårt lands frihet och oberoende vara en hjärtesak, som efter måttet av våra krafter bör främjas.

Även inom vårt eget folk vilja vi verka för fred och förståelse mellan klasserna på grundval av inbördes aktning och respekterande av varandras livsintressen, för övervinnandet av vålds- och hatpropaganda, för samhällsfred och fosterländsk folkgemenskap.
Citera
2014-09-15, 15:31
  #20747
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Lägg ned och välj mellan att bli militanta eller att emigrera till något sundare land. Varför hålla på att ta skit när de ni påstår representera och värna om inte vill ha något med er att göra? Det finns inte så många kvar att väcka och när ni väl lyckas väcka några tiotusentals människor så är det redan försent.
Då hoppas jag att du föregår med gott exempel och emigrerar, förslagsvis till Somalia, eftersom dina liberala dogmer hotas i ännu högre grad än tidigare med en rödgrön regering. Glöm inte att packa ned Misesböckerna i fysiskt format eftersom det är nog sisådär med internetuppkoppling i Somalia.
Citera
2014-09-15, 15:34
  #20748
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Problem med läsförståelsen, han skrev nationalistiska?

Sant att sossarna hade ett element av folklig nationalism som bäddade för deras framgångsaga och medförde att de kunde konkurrera med liberalismen.
Tyvärr fanns också ett inbyggt fel med ett inslag av internationalism som tog befälet under Palme. S hämtade sig aldrig riktigt från detta även om I. Carlsson och framför allt G. Persson innebar en liten återgång till ett nationalistiskt tänkande som Mona Sahlin sedan ödelade kanske för gott.
Det fanns inte internationalism utan en mycket starkt nationalism hos socialdemokraterna fram till Tage Erlander avgick. När Olof Palme tog över gjordes en 180-gradersvändning. Visserligen inte över en natt, men det gick fort, ack så fort. Internationalism var förövrigt något som alla etablerade partier antog ungefär samtidigt, från att tidigare ha varit nationalistiska. Det är andra krafter än partipolitiska som står bakom sådana totala och samtidigt sammanfallande förändringar.
__________________
Senast redigerad av Deliberately 2014-09-15 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in