2014-09-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Har du berättat att du använder droger kanske de tar prov med stickor, men jag tror knappast de skickar på analys från psyk.

På allmänpsykiatrin tar dom alltid UP om du ska gå en utredning för att diagnoseras. Även om inte har någonting om droger i journalen så måste dom göra det.
Men sen så, om jag tar UP nästa vecka och inte tagit något alls, då får man hoppas att allt visas negativt så det inte skickas till analys pga ett falsk-positivt test ... Onödig väntetid ju vill bli klar med allt där ASAP liksom ...
Det enda jag tagit nu är ju MDPPP, enligt karolinska U sidan där det står om internetdroger som visas på analys fanns inte den med.

Tog ett UP här hemma nyligen och hade tagit MDPPP samma dag, syntes ej. Det va ett panel test min morsa fått från våran släkting som jobbar inom antingen är det något inom beroende/missbruk eller någon psyk klinik, eller nått om båda.
Va dock positiv på benso, hade käkat det ett par dagar innan. Så det va ju ett riktigt panel test, så att säga.

Men alltså såna tester, har dom något som DPT hade kunnat visas positivt på eller, någon som vet det?
För det är ju inte så himmla vanligt att dom letar efter just såna droger, men gör dom det på allmän/vuxen psykiatrin tro?
Ska väl ta pissprov nästa fredag, och kommer ha tagit något då ändå, men är väl ändå värdig info, bra att veta liksom.
Senast redigerad av Sebgoblin 2014-09-13 kl. 01:00.
2014-09-13, 17:29
Medlem
BUMP!

Fyller på lite kort! MDPPP syns ju inte på analys och det visade inte positivt på något pga. det, utan bara på benzo för jag tog en massa meklo ett par dagar innan ...

Men på http://www.karolinska.se/Karolinska-Universitetslaboratoriet/Sidor-om-PTA/Analysindex-alla-enheter/Farmakologi/Anvisning/?a=9983 så står MDPV med på listan, men inte MDPPP.

Men enligt wiki sidan om MDPPP så står det såhär:
Metabolism[edit]
MDPPP appears to have a similar metabolic fate as MDPV.[4]
-
Senast intag va idag, blir möjligen UP antigen onsdag eller fredag chansar jag på. Men i och med att det inte syntes på ett sånt UP när jag hade tagit det tidigare, så bör jag väl inte oroa mig?
Dessutom står det inte att det BLIR till MDPV, utan att det verkar metaboleras på ett liknande sett som MDPV.

Såhär ser det ut enligt wiki om MDPV:
Metabolism[edit]
MDPV undergoes CYP450 2D6, 2C19, 1A2,[17] and COMT phase 1 metabolism (liver) into methylcatechol and pyrrolidine, which in turn are glucuronated (uridine 5'-diphospho-glucuronosyl-transferase) allowing it to be excreted by the kidneys, with only a small fraction of the metabolites being excreted into the stools.[18] No free pyrrolidine will be detected in the urine.[19]

Molecularly, this is seen as demethylenation of methylenedioxypyrovalerone (CYP2D6), followed by methylation of the aromatic ring via catechol-O-methyl transferase. Then hydroxylation of both the aromatic ring and side chain takes place followed by and oxidation of the pyrrolidine ring to the corresponding lactam, with subsequent detachment and ring opening to the corresponding carboxylic acid.[20].

Så jag bör väl inte ha något att oroa mig för eller?
Svar på båda inläggen hade verkligen uppskattats!
2014-09-13, 17:29
Medlem
Birgervafans avatar
Har inte rökt på ett halvår nu och ikväll tänkte jag unna mig en joint med cirka 0,4 g gräs.
Har urinprov om cirka 25 dagar där det skickas på analys. Finns det någon risk att det kan synas?
2014-09-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgervafan
Har inte rökt på ett halvår nu och ikväll tänkte jag unna mig en joint med cirka 0,4 g gräs.
Har urinprov om cirka 25 dagar där det skickas på analys. Finns det någon risk att det kan synas?

Alltså det låter ju högst osannolikt tycker jag iallafall, så jag tror inte det. Men någon kanske kan vara lite mer konkret?
Kolla på första sidan också förresten, står lite om det där också
2014-09-14, 11:40
Medlem
Hittade detta precis på http://www.rmv.se/index.php?id=143.

Jag trodde thc kunde spåras i blodet ända upp till 72h efter intag men där hade jag fel!

"Vid rökning av cannabis uppnås maximal plasmakoncentration inom 30 minuter, för att sedan avta snabbt och 8-10 timmar efter intag finns normalt inga mätbara mängder THC kvar i blodet. Normalt efter ett enstaka missbrukstillfälle utsöndras metaboliter i urinen upptill 1 - 2 veckor. Vid tungt missbruk har undersökningar dock visat att cannabismetaboliter kan utsöndras upptill ca 2 månader efter avslutat missbruk".
2014-09-15, 12:38
Medlem
Tjena.

Jag tog 4, 5 bloss hasch i lördags och undrar bara hur lång tid det nu tar för det att komma ut ur kroppen? (så det inte visas på piss)

Är inte en frekvent rökare. Rökte sist ca 6 månader sen. Tränar styrke och kondition nästan varje dag. Dricker mycket mycket vatten varje dag också.

Jag är man, 21, under 80kg.

Tack
2014-09-15, 19:14
Medlem
Mephedrone, visas det fortfarande som metamfetamin på dagens stickor? Om så är fallet, i hur många dagar?

Observera att jag frågar åt en vän, jag själv skulle inte våga ta mephedrone.
Senast redigerad av hatasnigel 2014-09-15 kl. 19:22.
2014-09-15, 21:01
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av News12
Tjena.

Jag tog 4, 5 bloss hasch i lördags och undrar bara hur lång tid det nu tar för det att komma ut ur kroppen? (så det inte visas på piss)

Är inte en frekvent rökare. Rökte sist ca 6 månader sen. Tränar styrke och kondition nästan varje dag. Dricker mycket mycket vatten varje dag också.

Jag är man, 21, under 80kg.

Tack

1 eller max 2 dagar om du dricker 2 liter vatten per dag.
2014-09-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det beror lite på hur busy de är, det brukar ta en arbetsdag men kan gå till tre arbetsdagar som längst.

Ringde VC och dom sa att läkaren skickat brev med svar ? låter det bra elr dåligt?
2014-09-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det beror lite på hur busy de är, det brukar ta en arbetsdag men kan gå till tre arbetsdagar som längst.

Bad iofs att jag skulle få ett brev också men dom sa att han skulle ringa med. Tror du bara han ringer om det är positivt?
2014-09-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lwk
Ringde VC och dom sa att läkaren skickat brev med svar ? låter det bra elr dåligt?

Brev med svar på provet får man väl alltid tror jag, så låter fullt normalt.
Men samtal, det vet jag faktiskt inte ...
2014-09-16, 12:59
Medlem
Boogiemaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sub8marine
Någon som vet ifall meklonazepam syns på urinprov?
Jag läst nånstans att det syns, ska själv lämna prov nu på fredag så måndat vet jag hundra procent om det syns eeller ej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in