Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Kantarell
Har du berättat att du använder droger kanske de tar prov med stickor, men jag tror knappast de skickar på analys från psyk.
På allmänpsykiatrin tar dom alltid UP om du ska gå en utredning för att diagnoseras. Även om inte har någonting om droger i journalen så måste dom göra det.
Men sen så, om jag tar UP nästa vecka och inte tagit något alls, då får man hoppas att allt visas negativt så det inte skickas till analys pga ett falsk-positivt test ... Onödig väntetid ju vill bli klar med allt där ASAP liksom ...
Det enda jag tagit nu är ju MDPPP, enligt karolinska U sidan där det står om internetdroger som visas på analys fanns inte den med.
Tog ett UP här hemma nyligen och hade tagit MDPPP samma dag, syntes ej. Det va ett panel test min morsa fått från våran släkting som jobbar inom antingen är det något inom beroende/missbruk eller någon psyk klinik, eller nått om båda.
Va dock positiv på benso, hade käkat det ett par dagar innan. Så det va ju ett riktigt panel test, så att säga.
Men alltså såna tester, har dom något som DPT hade kunnat visas positivt på eller, någon som vet det?
För det är ju inte så himmla vanligt att dom letar efter just såna droger, men gör dom det på allmän/vuxen psykiatrin tro?
Ska väl ta pissprov nästa fredag, och kommer ha tagit något då ändå, men är väl ändå värdig info, bra att veta liksom.