2014-09-14, 11:58
Medlem
moondawns avatar
Jag tror att Löfven gillar att klappa på utav bara helvete i hemmets lugna vrå.
Känns som en sån kille.
Smack.
Citera
2014-09-14, 12:22
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
En sak skall alla veta och det är: Att vinner Alliansen så tar jag mitt pick o pack o drar.

När den s.k Alliansen vann första gången 2006 tog jag mitt pick och pack för att emigrera. Efter åtta år finns det en liten ljusglimt för mig att återvända till Sverige. Men landet har förändrats väldigt mycket, så jag tror inte det kommer kännas likadant när jag flyttar tillbaka. Dessutom känner jag mig mer eller mindre som en utlänning när jag är i landet på semester.
Citera
2014-09-14, 13:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Djupt tragiskt om Löfven blir statsminister.

För det första verkar han ju ha en "dold aggressiv" sida.. (Ja ni vet vad jag menar).

Sen kan han aldrig vara konkret, inte ett enda riktigt förslag har ramlat ur honom.
(Påstå inte att 12 månaders, "fullfinansierade" praktikplatser är ett riktigt förslag).

Han kan inte svara på kärnkraftsfrågan.

Han pratar inte om verkligheten utan velar bort sig i "vi skall minska arbetslösheten genom att se till att svenska produkter blir världsledande", jaså?? Skall staten starta "företag" som "skapar" dessa från tomma intet?

Kilometerskatt, höjda bränslepriser, arbetsgivaravgifter... Ja ni som röstat på sossarna eller V/MP... Vad skall man säga? Snälla förklara HUR i helvete detta skall "gynna den vanliga arbetaren"?????

Vi har redan nu ett högt skatteuttag!

Arbetsgivaravgiften är ca 30% + utöver din lön!! Det är nästan 50% skatt redan på arbete.

Litet oprecist exempel:

Lön (Netto): ca 20000:-

Lön (Brutto): ca 28-29000:-

Lön (inkl arbetsgiv. avg.): ca 37-38000:-

Alltså ca 16-17000:- i skatt varje månad.

Missar ni detta?

Det innebär i klartext att varje företag som anställer människor (med lön enligt ovan ex.) MÅSTE se till att varje individ drar in MINST dessa närmare 40000:- i intäkter för att gå "jämnt ut", exklusive sina egna kostnader + lokaler + material o.s.v....

Och människor undrar "varför FÅR vi inga jobb"?

Därför att "jobb" inte skapas ur luften!

Det krävs idéer, risktagande, tålmodighet och KAPITAL för att "skapa" ett underlag för jobb.

Vi är ingen isolerad stat, vi måste konkurrera.

Det är så extremt enkel logik: Låga kostnader = högre investeringsvilja = högre sannolikhet för anställning = fler i arbete = högre skatteintäkter = bättre välfärd...

Vad har jag missat i "värdekedjan"?? Well, sosse/vänstertroll??

Så här blir det med S/V/MP:

Högre skatt = mindre etableringsvilja = mindre inflöde av KAPITAL = mindre arbetstillfällen = fler AMS "falskanställningar" = Sedelpressarna går på högvarv.

Jo, tyvärr tror jag att min redan etablerade "fördom" kring mänsklig intelligens är besannad.

De flesta människor är tyvärr inte intelligenta. Flockdjur!

Jaja, nu lugnar jag ner mig ett par hekto... (Är tvungen att få ur mig det icke PK, som man naturligen inte kan dryfta om på ex. "Fejjan").

Men, blir det rödgrön gegga på måndag morgon, OK. Jag skall till arbetsförmedlingen och ställa "LITE" högre krav! Jag kommer att med extremt stor medvetenhet/manipulation/cynism utnyttja systemet till bristningsgränsen!

De jobbar åt mig, inte jag åt dom!

... Sen när jag "taggat" ner lite, och "fyllt upp" med lite skattemedel. Så skärper jag mig och skaffar ett jobb själv, vilket går alldeles utmärkt.

Bra inlägg, alla arbetsgivare borde redovisa den totala bruttolönen som de betalar för varje anställd och sedan redovisa alla skatter för att slutligen komma till nettolönen. Då skulle folk bättre förstå hur verkligheten ser ut.

Fokusera gärna lite på marginalskatten också, de som betalar högst kommer upp ända till 60%. Dvs. av varje hundralapp i löneökning får de behålla 400kr och då har jag inte tagit hänsyn till arbetsgivaravgiften som enligt wiki ligger på 31,42%.

Detta innebär att marginalskatten inklusive arbetsgivaravgift ligger på upp till 70%. Dvs om arbetsgivaren ger dig 100 kr mer brutto får du bara 30kr av det, resten går till skatt.

Men detta tycker både vänstern och högern är för lite, så nu vill de alla höja skatterna.
Citera
2014-09-14, 14:29
Medlem
fredrikdenstores avatar
Om Löfven skulle bli statsminister, måste han göra något åt sina svarta pliggar i käften. In med ett B-lag är mitt råd. Han kan ju inte komma till Bryssel och se ut som en alkoholiserad uteliggare.
Citera
2014-09-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Stackars Löfven när han sitter där och minglar efter presskonferensen i utlandet med toppolitiker och behöver en tolk för att kommunicera med engelska. Stackars Sverige.

Haha, alla svenska politiker skulle behöva en tolk när dom är ute och reser på arbetstid. Dom tror att dom är bra på engelska men visar konstant att så inte är fallet.
Citera
2014-09-14, 23:42
Bannlyst
nu efter valet är avgjort blir man spammad på facebook av wikileaks osv med länkar om Stefan Löfvens vapenlobbyande med Bildbergergruppen i Sydafrika..

så jävla pinsamt !!!
Citera
2014-09-15, 00:05
Medlem
Overminds avatar
http://s3-ec.buzzfed.com/static/enha...8414459-22.gif

ALL makt åt Stefan Löfven! Vår befriare! Olof Palme i hans själ!

Nu går jag och lägger mig med ett stort leende på läpparna. Detta är fantastiskt! Sauron är besegrad! Frodo har släppt ringen ner i lavan!
Citera
2014-09-15, 00:26
Medlem
äntligen är partiet som byggt Sverige på plats igen. nu börjar den ännu hårdare striden att få partiet till vad det en gång var.

vafan dom borde väl inte att dom kan ta i med mjuka handskar om invandringen, strypa den lite lätt och SD tappar 6% röster. då slipper man iallafall jobba runt dom dock.
Citera
2014-09-15, 06:58
Medlem
Ratis avatar
Trots att jag inte röstade rött så tycker jag det är bra att ha S vid makten.
Citera
2014-09-15, 07:29
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Kommer bli kul att ha Stefan Löfven som går runt och knuffar folk som bär på papper i Riksdagshuset.
Citera
2014-09-15, 07:37
Medlem
Skyggedanss avatar
Fattar inte hur folk kan gilla Löfven. I en värld som bara blir mer och mer global ska Löfven representera Sverige. Kan ni se svetsarpojken bredvid statsmän som Obama eller Cameron? En liten köttbulle med sossepolitik.

"We in Swiiden lajk our välfäre"

Vad kommer hända efter Löfven och hans sossegäng suttit på makten ett tag? Skattetrycket kommer gå upp. Troligtvis drabbas inte vanliga knegare, utan Löfven kommer göra som alla sossar - ge sig på kapitalet. Vi får säkert nån ny sorts förmögenhetsskatt mm vilket kommer leda till kapitalflykt (återigen). Sverige kommer bli ett sämre land att investera i. Mindre tillväxt. Tror dock att sossarna kommer rida på Alliansens våg ett tag. Försämringen kommer när de genomfört några reformer för "social rättvisa" och liknande skit.

Grattis Sverige.

Citera
2014-09-15, 07:43
Medlem
ElijahMuhammads avatar
Skönt som fan att man har ett jobb att gå till nu när Löfvén sitter som statsminister - för den varan lär det inte bli mer av de kommande fyra åren.

Må väl FB!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in