2014-09-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Japp, Borg är oersätterlig, men han tänkte ju ändå lägga av nån gång efter valet. Och Björklund tar jag alla dagar i veckan framför något rabiat feministkärring. Det enda som skulle vara skönt att bli av med är väl Ullenhag.

Det enda som saknas i ditt idiotiska inlägg är:
Hur ersätter vi Knullenhag och "tack för ni valde Zverige".

Hur Stefan "boxarn" Löventratt ska kunna matcha det sämre har jag svårt att se.
Även om jag innerst inne inser att han både kan och kommer köra skutan Svea ännu mer på grund.
Citera
2014-09-14, 02:16
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist

Tillväxtsiffror under S respektive borgerliga regeringar:
http://4.bp.blogspot.com/_F03K2IvQQPo/S6pvXfZqeiI/AAAAAAAAABk/REqyhpFrLNc/s1600/Sveriges+tillv%C3%A4xt.JPG

Tittar man på den grafen ser det snarare ut som de borgerliga får ta över när det redan börjat gå åt pipsvängen och sedan vänder ekonomin och lämnar över med tillväxt till de röda som därefter långsamt planar ut eller försämrar den på väg till nästa krasch och "räddning"?

Säger inte att ekonomi är allt, det finns andra viktiga värden, men just tillväxt ska man nog inte beskylla de blå för att vara dåliga på. Ofta tog de över i överhettade ekonomier när folk fått det lite extra bra och blir giriga och vill ha mer av kakan och röstar blått. Efter överhettning kommer krasch... Ska bli intressant att se hur en eventuell rödgrön regering klarar de kommande fyra åren. Det är verkligen upp till bevis med tanke på att de ändå har en ganska angenäm ekonomi att ta över nu jämfört med många andra delar av europa.
Citera
2014-09-14, 02:27
Medlem
El Capitanos avatar
Jag vet inte om det här är riktigt rätt tråd, men om vi utgår ifrån att de rödgröna vinner valet. Vid sidan av statsministerposten (som förstås går till lövet) kommer de andra partierna få ministerposter? Har man svarat på det?

Och har Vänsterpartiet och MP någonsin haft ministerposter förut? Sossarna har väl tidigare alltid varit starka nog att slippa ge bort sådant? Men nu om man faller under 30% så lär ju saken komma i ett annat läge..
Citera
2014-09-14, 02:27
Medlem
Lär väl gå åt helvete och sedan kommer Stefan skylla på föregående regering. Precis som alla föregående har gjort.

Just därför jag tycker att Fredrik ska få sitta kvar i 4 år till, för då finns det verkligen inget att skylla på och man kan se om de faktiskt blir någon skillnad.

Men kommer i alla fall bli ett nöje att följa Stefan när han ska förklara varför deras löfte om att alla unga ska ha jobb inom 90 dagar gick åt helvete och lika trevligt att se personerna som var naiva nog att tro på de. Men det är om 4 år det.
Citera
2014-09-14, 02:28
Medlem
TheaFraggers avatar
Carl Bildt går efter lång och trogen tjänst som natovasall till en högre position i NATO likt den rokaden A fogh rasmussen tillförskansade sig genom att ljuga om wmd i irak som användes pretext för den folkrättsvidriga invasionen.

Putin behöver NATO flåsandes vid sin västliga front och för att internt trumma upp support för sitt hypernationella projekt NOVOROSSIYA. Lika mycket som NATO behöver en "trovärdig" fiende för att fortsätta att dränera amerikanska skattebetalare via vapenindustrin och som existensberättigande i en värld som inte direkt lämpar sig för superpakter av NATOs storlek.

Svetsarn känns sådär. Sosssrnas nyliberala ekonom är ju i alla fall mer meriterad än Komvux-Borg .Sweden fortsätter som tyst knähund och vapenproducent.
Och ljugmedia fortsätter att låtsas som det regnar.
Vad stridsvalacken gör vet ingen.

Sd fortsätter att tona ner och värva mittenfolk och rensa ut rasistbönder. Den massiva invandringen och att sälja "missnöjesretorik" är deras levebröd de närmaste 4 åren. Lycka till med att få igenom annat än symbolsegrar i den reella politiken.

Grattis Sverige
Citera
2014-09-14, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
Märklig analys. I samband med dem senaste tre borgerliga regeringarna vi har haft, har alltid arbetslösheten varit högre än vid tillträdet. Sedan har socialdemokratiska regeringar fått lösa problemen.

Titta bara på 1976-1982, 1991-1994 och 2006-2014. Den ekonomiska situationen 1982 var fruktansvärd jämfört mot 1976. Samma sak 1994 jämfört mot 1991. Men även 2014 har arbetslösheten varit betydligt större än 2006.

År 2006 var arbetslösheten 6 % det kallades för massarbetslöshet av Reinfeldt och ansågs vara katastrofalt dåligt, i dag är arbetslösheten 8 %.

Sverige har i genomsnitt haft betydligt bättre ekonomisk tillväxt och lägre arbetslöshet under socialdemokratiska regeringar:
http://www.government.se/content/1/c6/05/57/27/6079192b.gif

Tillväxtsiffror under S respektive borgerliga regeringar:
http://4.bp.blogspot.com/_F03K2IvQQPo/S6pvXfZqeiI/AAAAAAAAABk/REqyhpFrLNc/s1600/Sveriges+tillv%C3%A4xt.JPG

Det här mina kära fb-vänner är en super-sosse. Han är för trög för att förstå att Sveriges population har ökats med en halv miljon människor sedan 2006(Här kan vissa beskylla invandringen), självklart så kommer arbetslöshetsprocenten gå upp då. Du är också för trög för att lyssna på vad Reinfeldt och company har att säga. De har satt 160 000 mer människor i jobb sedan 2006.

Du är också för dum eller för trångsynt (du är ju uppenbart en super-sosse så antagligen är du både och) för att inse att sossarna skapar "låtsasjobb", synd att du inte lyssnar på vad Alliansen har att säga, isåfall hade du förstått vad jag menar med "låtsasjobb", men iallafall så sysselsätter de personer som får ytterst lite betalt (de utför knappt ett sk jobb) och på så sätt så ser det på pappret ut som att de inte är arbetslösa. Enligt mig är iallafall låtsasjobb=arbetslös.

Skitsamma, om 4 år vinner Alliansen igen. Tack för mig å ha en bra dag du!
Senast redigerad av brainiac51 2014-09-14 kl. 02:52.
Citera
2014-09-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
På mig har Löfven gjort ett bättre intryck på slutet när han tagit för sig lite mer Jag tycker också att hans bakgrund är alldeles utmärkt för en statsminister. Han har varit vanlig arbetare för att sedan ta sig upp genom facket och till slut leda sin organisation.

Problemet är att med nuvarande flyktingpolitik är det svårt att få utrymme för några reformer. Läget kan bli lika låst som det har känts med Reinfeldt på slutet.

Jag tror att chansen/risken för extra val är ganska stor.

En normal arbetare har jobbat 4 år som svetsare och resterande som fackpamp? Jag hoppas för din egen skull att du inte är så dum som du utger dig för att vara utan att du helt enkelt trollar.
Citera
2014-09-14, 05:41
Medlem
rusmags avatar
Djupt tragiskt om Löfven blir statsminister.

För det första verkar han ju ha en "dold aggressiv" sida.. (Ja ni vet vad jag menar).

Sen kan han aldrig vara konkret, inte ett enda riktigt förslag har ramlat ur honom.
(Påstå inte att 12 månaders, "fullfinansierade" praktikplatser är ett riktigt förslag).

Han kan inte svara på kärnkraftsfrågan.

Han pratar inte om verkligheten utan velar bort sig i "vi skall minska arbetslösheten genom att se till att svenska produkter blir världsledande", jaså?? Skall staten starta "företag" som "skapar" dessa från tomma intet?

Kilometerskatt, höjda bränslepriser, arbetsgivaravgifter... Ja ni som röstat på sossarna eller V/MP... Vad skall man säga? Snälla förklara HUR i helvete detta skall "gynna den vanliga arbetaren"?????

Vi har redan nu ett högt skatteuttag!

Arbetsgivaravgiften är ca 30% + utöver din lön!! Det är nästan 50% skatt redan på arbete.

Litet oprecist exempel:

Lön (Netto): ca 20000:-

Lön (Brutto): ca 28-29000:-

Lön (inkl arbetsgiv. avg.): ca 37-38000:-

Alltså ca 16-17000:- i skatt varje månad.

Missar ni detta?

Det innebär i klartext att varje företag som anställer människor (med lön enligt ovan ex.) MÅSTE se till att varje individ drar in MINST dessa närmare 40000:- i intäkter för att gå "jämnt ut", exklusive sina egna kostnader + lokaler + material o.s.v....

Och människor undrar "varför FÅR vi inga jobb"?

Därför att "jobb" inte skapas ur luften!

Det krävs idéer, risktagande, tålmodighet och KAPITAL för att "skapa" ett underlag för jobb.

Vi är ingen isolerad stat, vi måste konkurrera.

Det är så extremt enkel logik: Låga kostnader = högre investeringsvilja = högre sannolikhet för anställning = fler i arbete = högre skatteintäkter = bättre välfärd...

Vad har jag missat i "värdekedjan"?? Well, sosse/vänstertroll??

Så här blir det med S/V/MP:

Högre skatt = mindre etableringsvilja = mindre inflöde av KAPITAL = mindre arbetstillfällen = fler AMS "falskanställningar" = Sedelpressarna går på högvarv.

Jo, tyvärr tror jag att min redan etablerade "fördom" kring mänsklig intelligens är besannad.

De flesta människor är tyvärr inte intelligenta. Flockdjur!

Jaja, nu lugnar jag ner mig ett par hekto... (Är tvungen att få ur mig det icke PK, som man naturligen inte kan dryfta om på ex. "Fejjan").

Men, blir det rödgrön gegga på måndag morgon, OK. Jag skall till arbetsförmedlingen och ställa "LITE" högre krav! Jag kommer att med extremt stor medvetenhet/manipulation/cynism utnyttja systemet till bristningsgränsen!

De jobbar åt mig, inte jag åt dom!

... Sen när jag "taggat" ner lite, och "fyllt upp" med lite skattemedel. Så skärper jag mig och skaffar ett jobb själv, vilket går alldeles utmärkt.
Citera
2014-09-14, 06:50
Medlem
tarek90s avatar
Jaha tycker ni att en person som sitter på tredje fas ska få arbeta i år utan betalning?
Medans andra rikare har det bra, fattar inte att man fortvarande kan fortsätta med det idiotiskt.
Kommer att bli skillnad när sossarna tar över kommer ni själva får se, ni måste tänka framåt lite om ni blir arbetslösa så tror jag inte att ni vill gå och praktisera i år för att få en ersättning på 3000 i månaden
Citera
2014-09-14, 07:22
Medlem
Reinfeldt eller Löfhen ?
Pest eller kolera ?
Citera
2014-09-14, 10:39
Medlem
kicki.swedens avatar
Som långtidssjukskriven måste jag säga att en rögrön regering vore en hit.
Men eftersom jag också är anställd på ett privat vårdföretag vore det istället skit eftersom jag inte skulle ha nåt jobb att gå tillbaka till, skulle jag kunna ha jobbet kvar skulle jag nog inte att ha råd att åka de sammanlagt 15 mil jag kör 14 dagar/månad.
Jag skulle å andra sidan tjäna förbannat bra på det eftersom jag som arbetslös skulle tjäna bra med pengar utan att behöva kliva ur sängen.
Eftersom kärnkraften är en av de frågor Löfven vägra svara på vet jag inte hur elpriserna kommer att se ut, men jag vet att jag som långtidssjukskriven och med en ryggskada inte kommer att kunna ta hit någon att tvätta fönster etc som jag kan få nu med RUT. Det gör att min granne som är kvinna och har ett städföretag kommer att bli arbetslös, utan RUT är det inte många som anlitar henne. Eftersom hon är kvinna, vilket de flesta som har små städfirmor är, undrar jag hur Löfven kan prata om att kvinnor ska lyftas fram på nåt feministiskt sätt.... Maken som är anställd på ett tekniskt företag reser i arbetet. Hans resefakturor kommer att bli högre med höjt bensinpris och då kommer bolagen han kör till börja knorra om att det blivit dyrare. Han kommer kanske inte att jobba lika mycket då.

Sverige har fått beröm från alla delar av världen för att vi lyckats sänka vår utlandsskuld och för att vi under de år det varit lågkonjunktur överallt klarat oss bättre än de flesta.
Nuvarande regeringen har inte lyckats sänka arbetslösheten i %, men räknat på hur många riktiga jobb som tillkommit snackar vi om 300 000, vilket hade räckt väldigt långt om vi inte öppnat våra dörrar helt mot omvärlden så att befolkningen dessutom ökat.

Det som oroar mig mest är att sossarna är så grymt otydliga i frågan om kärnkraft, har de ska få ihop pengarna till en utökad vård- och omsorg/skolor etc, traineeplatserna (vad de ska leda till), bensinpriser, landsbygdsmål...... Ska pengarna komma från nya utlandslån så Sverige kommer i samma skitsits som för 8 år sedan?
Citera
2014-09-14, 11:02
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk-akuten
Sveriges nya kalif

http://www.expressen.se/nyheter/beviset-s-lovar-att-samarbeta-med-smr/

vi har sett en statsminister i halal-hatt i ett kebabslakteri, som säger att välfärden måste stå tillbaka för invandringen, som säger att han vill ha en smältdegel och uppblandning, som inte bara har lämnat "dörren på glänt" utan monterat bort dörrkarmen och ger PUT till allt och alla.

vi har alltså redan haft en kalif i 8 år. löfven återstår att dömas, han är oprövad, men domen över fredrik reinfeldt kommer vara stenhård - sveriges sämsta statsminister genom alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in