2014-09-13, 22:46
Medlem
Powergirls avatar
En sak skall alla veta och det är: Att vinner Alliansen så tar jag mitt pick o pack o drar. Det tar visserligen minst ett år men sedan slipper jag att betala ett enda öre till en oduglig regering, Jag vet att det är egoistiskt men jag tänker stanna borta i fyra år och får bra mycket lägre skatt men dels så slipper Borg och hans krav på mig att betala skatt och dels slipper jag att betala högre skatt än de som arbetar. Pensionär som jag är. Jag lovar att komma hem när det blir en annan regering och även att betala mellanskillnaden mellan jobbskatten och min pensionärsskatt till de som flyr till krig och fattigdom i världen.
Nu tror jag dock att jag slipper dra från mitt älskade Sverige, tack vare att vi får en ny regering på Måndag.
Citera
2014-09-13, 22:57
Bannlyst
Stackars Löfven när han sitter där och minglar efter presskonferensen i utlandet med toppolitiker och behöver en tolk för att kommunicera med engelska. Stackars Sverige.
Citera
2014-09-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Stackars Löfven när han sitter där och minglar efter presskonferensen i utlandet med toppolitiker och behöver en tolk för att kommunicera med engelska. Stackars Sverige.
Löfven har inga problem med engelskan, dumstrut.
Citera
2014-09-13, 23:03
Medlem
rikastistorstans avatar
Vem fan bryr sig. Kanske skiljer det sig på en tusenlapp mer eller mindre i plånkan till hen som arbetar om ens det. Båda är ägda av samma personer/system. Om det är någon som inbillar sig att svenskar(etniska riktiga svenskar!) som är arbetslösa eller sjukskrivna kommer få en krona mer med Löfvén så kommer hen få ett bitter uppvaknande.
Citera
2014-09-13, 23:04
Medlem
Powergirls avatar
Citat:

Vad jag vet talar han riktigt skaplig engelska om det nu är avgörande för att vara statminister.
Citera
2014-09-13, 23:08
Medlem
J.R.s avatar
Någon som vet vart man kan se debatten (typ Youtube) mellan Löfven och Reinfeldt (13/9)?
TV4play är ju ett skämt, man ska tydligen kolla på programmet i 2 minutersklipp utan att veta ordningen på dessa (eller vad som ev. saknas). Dö TV4!
Citera
2014-09-13, 23:09
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad jag vet talar han riktigt skaplig engelska om det nu är avgörande för att vara statminister.
Vad värre är, han ser ut som en totalpucklad tredjegradsboxare, med vissa mongodrag tillika. Men det diskvalificerar iofs inte en statsministerkarriär, om man t ex betänker hur Göteborgs sossepatron Göran Johansson såg ut.

Och, med tanke på Reinfeldt, landsförrädare No #1, så duger Löfvén, han lär inte förgöra Sverige i klass med moderöden.
Citera
2014-09-13, 23:17
Medlem
LimitIesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
En sak skall alla veta och det är: Att vinner Alliansen så tar jag mitt pick o pack o drar. Det tar visserligen minst ett år men sedan slipper jag att betala ett enda öre till en oduglig regering, Jag vet att det är egoistiskt men jag tänker stanna borta i fyra år och får bra mycket lägre skatt men dels så slipper Borg och hans krav på mig att betala skatt och dels slipper jag att betala högre skatt än de som arbetar. Pensionär som jag är. Jag lovar att komma hem när det blir en annan regering och även att betala mellanskillnaden mellan jobbskatten och min pensionärsskatt till de som flyr till krig och fattigdom i världen.
Nu tror jag dock att jag slipper dra från mitt älskade Sverige, tack vare att vi får en ny regering på Måndag.

Du är väl medveten om att pensionärer har fått lägre skatt tack vare alliansen. Något som aldrig hade hänt från vänstersidan.
Citera
2014-09-13, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Löfven har inga problem med engelskan, dumstrut.

Du har antingen aldrig hört mannen prata engelska eller så har du själv problem med din engelska.
Citera
2014-09-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitIess
Du är väl medveten om att pensionärer har fått lägre skatt tack vare alliansen. Något som aldrig hade hänt från vänstersidan.
Socialdemokraterna har föreslagit sänkt skatt för pensionärer.
Citera
2014-09-13, 23:21
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Hur som helst.
Om den rödgröna röran vinner så lär det bli nyval inom ett år.
Fy satan för att försöka skapa något fungerande i den helt vansinniga sammansättningen, dvs den rödgröna röran.
I det nyvalet så kommer SD att sno åt sig 5-10% till och landa runt 20-25%.

Därefter så kanske vi kan påbörja arbetet med att få in någon djäkla rim och reson i riksdagen.

Det här blir ett spännande om inte det mest spännande året i svensk politik överhuvudtaget. 2015 alltså.

Jag tror äntligen att folk kommer att börja fatta att socialkonservativt är det som funkar och håll borta MP och kommunister ifrån allt som har att göra med styrelseskick.
Tyvärr "svetsarn" vinner du så får du ett helvete och kastar in handduken efter 6-12 månader pga interna samarbetsproblem.
Citera
2014-09-13, 23:23
Medlem
Citat:
Du har antingen aldrig hört mannen prata engelska eller så har du själv problem med din engelska.
Jo, jag har hört honom prata engelska. Typisk politikerengelska - stapplar lite men fullt begriplig. Ingår liksom i en förbundsordförandes uppgifter att förhandla med multinationella företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in