Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-15, 02:28
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Så nästan 1 000 röster i 25 små pyttekommuner av Sveriges totalt ca 300 kommuner tycker du ser "inte särskilt muntert ut"? Jag tycker snarare att det är en indikation på att partiets mål på 10 000 riksdagsröster i hela riket mycket väl kan komma att uppnås.

Nej, min avsikt var absolut inte att bidra till begravningsstämningen i tråden. Tvärtom. Tror att det finns goda möjligheter att nå 5000 röster fortfarande, och kanske mer därtill. Bra att du ryter ifrån och piskar igång lite mod. Det som jag främst åsyftade när jag sa att det inte ser särskilt muntert ut är alltså framförallt att de lokala mandaten preliminärt verkar utebli. Men om rösterna på riksnivå därtill skulle landa under, säg, 2500, vilket jag skulle klassa som ett fiasko, så kan man ta ställning till det först då rösträkningen är klar.
Citera
2014-09-15, 02:44
Medlem
Nord88s avatar
Lägg ned och välj mellan att bli militanta eller att emigrera till något sundare land. Varför hålla på att ta skit när de ni påstår representera och värna om inte vill ha något med er att göra? Det finns inte så många kvar att väcka och när ni väl lyckas väcka några tiotusentals människor så är det redan försent.
Citera
2014-09-15, 03:02
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Lägg ned och välj mellan att bli militanta eller att emigrera till något sundare land. Varför hålla på att ta skit när de ni påstår representera och värna om inte vill ha något med er att göra? Det finns inte så många kvar att väcka och när ni väl lyckas väcka några tiotusentals människor så är det redan försent.

Fast tanken är ju inte och har ju aldrig varit att SvP ska kunna kämpa sig till en riksdagsmajoritet och därifrån så sakteliga påbörja avvecklingsarbetet. Det är såklart inte realistiskt. Det här är som du vet framförallt en plattform för att nå ut med budskapet och sluta till sig nya sympatisörer och dedikerade medlemmar. Ser faktiskt inte hur den svenska nationalistiska kampen skulle främjas av att man lägger ner allt och ställer in sig på militant kamp. De kompletterar varandra. Att man måste ha ett stort tålamod och en stor förmåga till storsint överseende med folkflertalets odrägliga, osympatiska och självmördande fårskalleri är ju en självklarhet om man överhuvudtaget ska orka med ett nationalistiskt engagemang.
Citera
2014-09-15, 03:10
Medlem
Quid pro quos avatar
Det förefaller ju ändå som om intresset för SvP har gått upp markant och med den goda publicitet som partiledning och funktionärer har skapat genom välskötta demonstrationer och torgmöten så måste helt enkelt röstetalet gå upp rejält.
Det finns ännu ingen anledning att kasta yxan i sjön.
Citera
2014-09-15, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmanoo
Nej, min avsikt var absolut inte att bidra till begravningsstämningen i tråden. Tvärtom. Tror att det finns goda möjligheter att nå 5000 röster fortfarande, och kanske mer därtill. Bra att du ryter ifrån och piskar igång lite mod. Det som jag främst åsyftade när jag sa att det inte ser särskilt muntert ut är alltså framförallt att de lokala mandaten preliminärt verkar utebli. Men om rösterna på riksnivå därtill skulle landa under, säg, 2500, vilket jag skulle klassa som ett fiasko, så kan man ta ställning till det först då rösträkningen är klar.

Min avsikt är inte alls att piska upp mod. Jag försöker bara analysera det här någorlunda rationellt. Och jag förstår inte vad det finns för belägg för alla profetior om total katastrof. Det är synd att det inte blir något kommunalt mandat eftersom sådana ger pengar, men det utesluter väl inte att riksdagsvalet går bra? Det kan förstås vara ett katastrofresultat, men jag ser faktiskt ingenting som tyder på det. Räkningen av partiets riksdagsröster har ju inte ens påbörjats!
Senast redigerad av Dulcian 2014-09-15 kl. 03:14.
Citera
2014-09-15, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Satsar man på 10.000 röster och 10 kommunala mandat, men kanske inte ökar ens från förra valets 681 röster och får 0 mandat, vad kallar du det själv? Framgång?

Alltså, igen: Det vi för närvarande vet är att partiet har tagit över 900 röster kommunalt i 25 små kommuner. Räkningen av partiets riksdagsröster har inte ens påbörjats. Spekulationer om att SvP inte ens kommer över 681 röster ter sig fullständigt ogrundade.

Jag fattar fortfarande inte hur någon kan säga vare sig bu eller bä om riksdagsresultatet på det här stadiet. Men av någon anledning verkar alla ändå vara bergsäkra på att det gått jättedåligt.
Citera
2014-09-15, 03:56
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Satsar man på 10.000 röster och 10 kommunala mandat, men kanske inte ökar ens från förra valets 681 röster och får 0 mandat, vad kallar du det själv? Framgång?

Dessutom efter mycket uppmärksamhet och media och relativt mycket pengar för att vara ert parti.

Ett gigantiskt fiasko är det ju.

Att man preliminärt inte tar något mandat är förstås en stor besvikelse. Men partiet har redan nu ~1000 röster att tillräkna sig i riksdagsvalet då endast 25 mindre kommuner är räknade. 265 kvar. I skenet av det, kan det vara så att ditt påståendet att partiet "kanske inte ens ökar från förra valets 681 röster" förefaller fullständigt efterblivet? Ja, jag tror bestämt det.
Citera
2014-09-15, 03:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Att man preliminärt inte tar något mandat är förstås en stor besvikelse. Men partiet har redan nu ~1000 röster att tillräkna sig i riksdagsvalet då endast 25 mindre kommuner är räknade. 265 kvar. I skenet av det, kan det vara så att ditt påståendet att partiet "kanske inte ens ökar från förra valets 681 röster" förefaller fullständigt efterblivet? Ja, jag tror bestämt det.

Det är kommunvalsröster. Det är i riksdagsvalet ni satsat på 10.000 röster.

Inga röster för svp har räknats i riksdagsvalet överhuvudtaget.

Dom 1000 rösterna du skriver om kan absolut inte räknas in i valresultatet för riksdagsvalet. För det gör dom inte. Fullständigt efterbliven?

Ni har ju för bövelen hittills som det ser ut minskat i alla kommuner ni ställt upp i. Det kan aldrig anses positivt även om det skulle visa sig vara ett tusental röster. Det är ju sämre än 2010 ändå för gud skull. Ni hade ju ännu fler i kommunvalen då.
Senast redigerad av 8711 2014-09-15 kl. 04:05.
Citera
2014-09-15, 04:07
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Det är kommunvalsröster. Det är i riksdagsvalet ni satsat på 10.000 röster.

Inga röster för svp har räknats i riksdagsvalet överhuvudtaget.

Dom 1000 rösterna du skriver om kan absolut inte räknas in i valresultatet för riksdagsvalet. För det gör dom inte. Fullständigt efterbliven?

Nej, det är inte 1000 utan ~1000 som man grovt kan tillräkna sig då personer som lägger sin röst på SvP i kommunalvalet också gör det i 95+ fall av 100 i riksdagsvalet. 265 kommuner kvar att räkna efter det... Du står fast vid att partiet kan komma att få mindre än 681 röster?
Senast redigerad av elmanoo 2014-09-15 kl. 04:10.
Citera
2014-09-15, 04:08
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Får hoppas att vi i riksdagsvalet kommer över 5000 st röster.
Men det är bara att ta nya tag och kämpa på för ett Sverige utan blattar och negrer!
Bra ambition där broder. Nästan så att de där 5000 hypotetiska rösterna får den politiska vågskålen att tippa.
Men btw, måste bara fråga dig kamrat, hur uppgiven känner du/ni er i kampen "för ett Sverige utan blattar och negrer!"?
Är inte det ett koncept BSS, något rörelsen gett upp redan på 90-talet?
Citera
2014-09-15, 04:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Nej, det är inte 1000 utan ~1000 som man grovt kan tillräkna sig då personer som lägger sin röst på SvP i kommunalvalet också gör det i 95+ fall av 100 i riksdagsvalet. 265 kommuner kvar att räkna efter det... Du står fast vid att partiet kan komma att hamna under 681 röster?

Hur vet du att dom röstar likadant i riksdagsvalet? Många kan ha röstat på SD där av taktiska skäl. En del kan ha röstat på er i kommunvalet för att man sett er profilera er i dessa kommuner, men på ett helt annat till riksdagen.

Det är omöjligt att veta hur många röster ni fått i riksdagsvalet eftersom dom inte räknats. Det kan bli både 681 och kanske 2000 röster. Men sett till målsättningen, uppmärksamheten, median, pengarna osv så är det ju mycket långt under målsättningen och oerhört hopplöst.
Citera
2014-09-15, 05:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det är omöjligt att veta hur många röster ni fått i riksdagsvalet eftersom dom inte räknats. Det kan bli både 681 och kanske 2000 röster. Men sett till målsättningen, uppmärksamheten, median, pengarna osv så är det ju mycket långt under målsättningen och oerhört hopplöst.

Borde inte du fokusera på att fira SD:s framgång istället för härja här? Innan vi har ett färdigt resultat för riksdagen är det fel att utgå från att SvP floppat där. Blir det 0 kommunala mandat så glädjer det självfallet inte någon i partiet men innan jag börjar gasta om "katastrofval" och "fiasko" vill jag veta exakt hur många röster vi fått i riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in