2014-09-14, 18:24
Medlem
V×3.
Hade inte riktigt bestämt mig innan, men när jag väl stod där så kändes det helrätt! ?
Citera
2014-09-14, 18:25
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Riksdag: KD
Landsting & kommun: SD

Glömde helt bort att personkryssa.

Men du drogar jue rätt friskt. Dessa partier vill sätta dit dig. Hur känns det att rösta för din egen undergång? Eller är det frälsning du är ute efter?
Citera
2014-09-14, 18:26
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Gå till din vallokal och rösta en gång till. Då ändras det. Det är den sist avgivna rösten som räknas.

Knappast! När de väl kryssat ditt namn i röstlängden får du inte rösta igen. Det är ju därför det varje år i tidningarna blir snyfthistorier om folk som inte fått rösta för att ngn valarbetare råkat kryssa i fel namn.
Citera
2014-09-14, 18:27
Medlem
R: Sd
L: Sd
K: Sd
Citera
2014-09-14, 18:28
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Knappast! När de väl kryssat ditt namn i röstlängden får du inte rösta igen. Det är ju därför det varje år i tidningarna blir snyfthistorier om folk som inte fått rösta för att ngn valarbetare råkat kryssa i fel namn.

Korrekt. Detta gäller endast om man förtidsröstat.
Citera
2014-09-14, 18:28
Medlem
SkepticalHippos avatar
SD, SD och SD. Vi har förtroendeingivande kommun- och landstingspolitiker i min stad och på riksnivå fanns inget annat alternativ idag.

Om SD med random partiblock inte drar hem segern så hoppas jag att de rödgröna vinner. Jag vill absolut inte se F! i närheten av Riksdagen men jag vill samtidigt inte veta av Reinfeldt och c/o. Om SD inte kan ställa saker till sin spets så får det gärna bli en rödgrön regering.
Citera
2014-09-14, 18:30
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
C x 3

Tycker att alla partier har haft ovanligt många korkade idéer men centern har hållt bäst.

Hoppas det bådar gott för Cs chanser att de har osedvanligt mycket stöd här på forumet. Mitt tips har genom hela valrörelsen varit att C ska få mer än FP och det verkar ju inte helt uppåt väggarna nu.
Citera
Medlem
Centern i samtliga val.
Citera
Medlem
SD, SD och SD. Vilket block som än vinner så är det val mellan pest och kolera. Reinfeldt, F! och Miljöpartiet får mig att kräkas.
Citera
Medlem
Wendigos avatar
Kommun och landsting: Piratpartiet. Riksdag: Vänstern.
Citera
2014-09-14, 18:31
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Riksdag: KD
Landsting & kommun: SD

Glömde helt bort att personkryssa.

Får man fråga hur du tänkte? Jag tänkte precis tvärtom att rösta SD i riksdag och andra partier på lokal nivå då jag inte känner SD behövs lokalt plus att dom har dåliga kandidater där.
Citera
2014-09-14, 18:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Hoppas det bådar gott för Cs chanser att de har osedvanligt mycket stöd här på forumet. Mitt tips har genom hela valrörelsen varit att C ska få mer än FP och det verkar ju inte helt uppåt väggarna nu.

Själv hoppas man på en S+Fp+C regering men det får man nog knappast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in