2014-09-14, 18:04
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Okej. Faktum kvarstår att detta kommer de aldrig få igenom i Alliansen. Dessutom är de det enda parti som för en rimlig och pragmatisk miljöpolitik och väldigt bra företagarpolitik. För att inte tala om landsbygdspolitiken. Jag är en bondpöjk så du kommer inte få mig att känna ångest för att ha valt Centern.

Vad var egentligen poängen med ditt inlägg?

Känn dig lurad bondpöjk!
Centern företräder numera bara nougatplöjarna vid Stureplan
Citera
2014-09-14, 18:05
Medlem
Aigiss avatar
Sd, Sd, Sd.
Citera
Medlem
Trippel SD

Sambon tog trippel mp

Hela min familj tog sd
Citera
Medlem
robomans avatar
Ska gå och rösta nu. MP i kommun och landsting. MP, S eller Fi till riksdagen. Kommer grubbla tills jag antingen exploderar, imploderar eller kommer fram till något konkret.
Citera
Medlem
Kommun: Vänsterpartiet
Landsting: Direktdemokraterna
Riksdag: Direktdemokraterna

Tänkte köra Direktdemokraterna i kommun också men blev Vänstern då Alliansen fått för sig att peta runt i området där jag bor utan att, enligt min åsikt, ha någon som helst majoritet för det, och på vänsterflanken var det enbart V som hade någon vettig framtidsvision för mitt område. Att Stockholms stadsdelar inte är mer egenstyrda är pinsamt. Det bor ju närmare en miljon människor i kommunen så varför är allt styrt från innerstan? De rödgröna hade haft egen majoritet i min kommunvalkrets som har typ 200 000 invånare men ändå är det moderaternas Joakim Larsson som härjar runt här.
Citera
2014-09-14, 18:06
Avslutad
Förtidsröstade den 27:e augusti. Det blev SD i alla tre.
Citera
2014-09-14, 18:07
Medlem
Overminds avatar
Funderar på att lägga en blank röst på [x] Stannis Baratheon partiet. Någon som gillar idén?

Skall iväg om 40 min och rösta på S på allt!
Citera
2014-09-14, 18:07
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
Det blev KD för hela slanten, kryssade Skyttedal till riksdagen. Riktigt imponerad av henne i valrörelsen.

Bra kryssat i min mening, hennes svar i valkompassen tyder på en verklighetsförankrad bild av vad politiken ska ha inflytande över. Hon har en ljus framtid i KD!
Citera
2014-09-14, 18:08
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Känn dig lurad bondpöjk!
Centern företräder numera bara nougatplöjarna vid Stureplan
Nej du. De är det enda parti som brinner för lantbruket och faktiskt är beredda att göra någonting för det. Att de försöker bredda sin väljarskara är knappast någon nyhet, men du kan inte hävda att det är ett parti som inte är gynnsamt för landsbygden.
Citera
2014-09-14, 18:09
Medlem
Filantropis avatar
Landsting: SD
Kommun: M
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Det stämmer. Bytte medborgarskap i efter valet 2010 (SD).

Man kan trots allt ha dubbla medborgarskap. Iaf med en del länder.
Citera
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Kommun: Vänsterpartiet
Landsting: Direktdemokraterna

Tänkte köra Direktdemokraterna i kommun också men blev Vänstern då Alliansen fått för sig att peta runt i området där jag bor utan att, enligt min åsikt, ha någon som helst majoritet för det, och på vänsterflanken var det enbart V som hade någon vettig framtidsvision för mitt område. Att Stockholms stadsdelar inte är mer egenstyrda är pinsamt. Det bor ju närmare en miljon människor i kommunen så varför är allt styrt från innerstan? De rödgröna hade haft egen majoritet i min kommunvalkrets som har typ 200 000 invånare men ändå är det moderaternas Joakim Larsson som härjar runt här.

Hörde talas om direktdemokraterna nu i veckan. Röstade på klassiskt liberala partiet och centern nu, men ett direktdemokratiskt parti låter faktiskt spännande och nytänkande! Ska försöka läsa på om dom i för nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in