2014-09-14, 15:39
Medlem
Det blev ett hattrick på SD. Dock ä jag medveten om hur många nötter detta parti har men hoppas att Sd blir starka så att något övrigt parti till slut börjar ta tag i invandringen.

Och tyvärr kommer jag nog behöva att vara tyst om mitt val då jag jobbar på skola, eleverna tror att SD vill slänga ut alla invandrare, lärarna säger de är rasistiska as som är precis som nazisterna mm. Tråkigt debattklimat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Jag har ännu inte röstat och ännu inte bestämt mig, men det lutar åt det enda parti som värnar om vårt privatliv på riktigt, även om det in praktiken kan uppfattas som en bortkastad röst.
Inte alls bortkastat att rösta på piratpartiet även om de inte kommer in i riksdagen, du visar att du bryr dig om frågorna. Om du däremot skiter i att rösta så visar du att du inte bryr dig alls.
Citera
Medlem
SD,SD,M, fast jag funderar på om jag ska gå och ändra min röst till M,M,M vilket kan tyckas lite motsägelsefullt. Håller inte helt med något av partiernas politik.
Citera
2014-09-14, 15:40
Medlem
Mrmusics avatar
Har röstat på Moderaterna de senaste 5 valen, men nu 2014 blev det 3*SD
Citera
2014-09-14, 15:41
Medlem
Sverigedemokraterna x3
Det skall bli spännande om de får mer än 12.4%
Citera
2014-09-14, 15:41
Medlem
Dynamiks avatar
S. Kanske kan det här landet bli ett föredöme ännu en gång, och inte den nyliberala katastrof vi nu är på väg mot.
Citera
2014-09-14, 15:42
Medlem
F!, F!, V

Inga ra-sister på vå-ra ga-tor!
Citera
2014-09-14, 15:43
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Sverigedemokraterna x3
Det skall bli spännande om de får mer än 12.4%

Skulle faktiskt tippa på att de får ungefär 12.5%, max ett procent lägre och max två procent högre.

Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
F!, F!, V

F! lär ju landa på typ 2.5%. Ju fler röster de snor från de rödgröna, desto bättre
Senast redigerad av Oldberry 2014-09-14 kl. 15:45.
Citera
2014-09-14, 15:45
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Riksdag: Klassiskt Liberala Partiet
Landsting: SD
Kommun: SD
Lustig kombination. Partiernas politik går helt emot varandra.

La min riksdagsröst på Klassiskt liberala partiet.
Citera
2014-09-14, 15:45
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
F!, F!, V

Nörd. Inga femi-nister på vå-ra ga-tor!
Citera
2014-09-14, 15:47
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
var ute hela natten och söp. Jag och en polare gick förbi vallokalen på vägen hem från krogen/efterfesten. Kommer inte ihåg exakt vad som hände men välte iaf "valbåset" och tror att jag röstade på mig själv.

Börjar vakna till liv nu och skulle gå och rösta igen/omrösta om det inte vore för skammen att se de stackars valmänniskorna i ögonen efter morgonens strapatser.

Hajar inte riktigt vad du faktiskt gjort, men garvar ändå. Masa ditt arsle till vallokalen nu och gör din medborgeliga plikt. Fyllo
Citera
2014-09-14, 15:48
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Det där var nog det vackraste jag läst på länge.

Underhållningen kommer att bli fantastisk.

Låt HBTQ-frågorna få sin rättmätiga förstaplats på agendan!

Smickrare där!

Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hur fan tänker du här? Du vill ha "mer action" i riksdagen. Tror du riksdagen är ett jävla skämt? Att ta in Gudrun är att blunda ännu mer, det är att famla mer i mörkret än vad man hittills har gjort.

SD i kommun?? Så du röstar in F! i riksdagen (som dessutom vill ha fri invandring) men du vill inte ha invandrarna nära dig? Jävla hycklare. Synd att vissa har rösträtt.

När jag läser ditt inlägg, är jag glad över att man i Sverige har allmänna, fria, hemliga och direkta val. Bara tanken på att du skulle få bestämma att någon endaste röstberättigad inte skulle ha rätt att rösta på grund av att du tycker att andra röstberättigande än du själv är dumma i huvet, är direkt skrämmande. Förmodligen menar du inte allvar med vad du skrivigt, men säker kan man ju aldrig vara.

Och spänning, jo det behövs i riskdagen. Där behövs kaosspänning anser jag. Är rädd att bara medelst riksdagsintern spänning kan riksdagsledamöterna avledas från sin ovana att pilla i vanligt folks privata angelägenheter, till att bara ägna sig åt sin egen privata situation i riskdagen. Kan man hålla riksdagsmännens tankar borta från allt normalt folk som bor i Sverige, kommer alla normalas liv bara att bli bättre. Det värsta som finns är nämligen folk som lägger sig i hur andra lever sina liv. Extra värst är de som lägger sig vad folk tycker och tänker. Och värre än värst, det är utan tvekan svenska riksdagsmän. Den uppfattningen anser jag allra bestämdast, att det finns empiriskt stöd för.

Dessutom är det inte hyckleri att ärligt säga vad man tycker. Inte ens när du tycker det som andra sagt är knasigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectBoy
Står i valet och kvalet. Kan det komma ut vad man röstat på? Har för mig tidningarna skrev förra valet vilka som rösta.

När du går och röstar får du tre kuvert, om du får rösta i alla tre valen,vilket väldigt många i Sverige inte får lov att göra, men vi antar att du får rösta i alla tre valen. När du fått de tre kuverten får du gå och ställa dig i, vanligen, ett trebent tygbås. När du är i båset stoppar du en gul valsedel i ett av kuverten, en vit i ett och en ljusblå i ett. Sedan lämnar du valbåset och går till röstmottagarna. För dem visar du din legimitation. Valförrättarna letar upp dig i vallängden, där ditt namn finns nedtecknat. Du lämnar över dina tre kuvert till valförrättarna, som stryker över ditt namn. Därefter stoppar valförrättarna ner dina tre kuvert i valurnorna, en för varje färg.

Vet inte om vallokalens vallängd, där ditt namn finns antecknat, är allmän handling, men är den det, så är det enda som går att utläsa, att du har eller inte har röstat. Är ditt namn överstruket går det alltså att se att du har röstat. Är ditt namn inte överstruket, går det således att se att du inte har röstat. Röstat i vallokalen vill säga.

Du behöver inte vara orolig över att det går att se vad just du röstat på. Såvida du inte är ensam röstberättigad i din valkrets.

F! i alla val. För en kaosriksdag så att jag och andra får vara i fred och ostört kan få leva våra vardagligt behagliga tråkiga liv, utan att nån lägger sig i hur vi lever våra liv.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-09-14 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in