2014-09-14, 14:02
Medlem
RVRSs avatar
Ja, det var sannerligen en del kreativa röstläggningar här. Flera stycken som röstar på M och V eller MP samtidigt... haha.
Citera
2014-09-14, 14:03
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
riksdag: FI
landsting: FI
kommun: SvP (känner han som kandiderar)
haha, hur gick resonemanget? 2 totala motpoler
Citera
2014-09-14, 14:04
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Ja, det var sannerligen en del kreativa röstläggningar här. Flera stycken som röstar på M och V eller MP samtidigt... haha.
Du röstade på fortsatt massinvandring så du kan knappast tänkas vara den vassaste kniven i lådan eller?
Citera
2014-09-14, 14:05
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Du röstade på fortsatt massinvandring så du kan knappast tänkas vara den vassaste kniven i lådan eller?

Nja, det var ett tufft val eftersom jag gick och grumlade på detta i ett år ungefär

Jag röstade på FP i Riksdagen då jag tycker ekonomin, skolan och NATO-frågan är viktig. Är ekonomiskt liberal och socialt konservativ.

Röstade på SD i kommunen eftersom de beslutar om lokala invandringsfrågor. Jag bor i en av Sveriges större kommuner så därför har jag möjlighet att påverka frågan.
Citera
2014-09-14, 14:06
Medlem
nedboys avatar
När jag var förbi så var det några stycken som stod där (ett kompisgäng typ) med egenskrivna valsedlar. De hade skrivit:
Citat:
svp
och ingenting annat. De visade gärna lite provocerandes upp för alla att se. Ingen säger något förutom jag, "gäller det verkligen om ni skriver så? Måste ni inte skriva ut namnet", varpå de andra vanliga medborgarna börjar stöna och se surt på mig. Jag drar in ett djupt andetag och ser ut som jag gjort bort mig och säger, "oj, nu fixar de nog sitt fel, jag skulle aldrig sagt något".

En av SvP:arna springer iväg och kommer efter någon minut tillbaka med nyskrivna valsedlar där han skrivit ut hela namnet. Han delar ut till de andra och tar de "felskrivna" som han slänger.

On-topic:
Riksdag: Svenskarnas parti
Kommun: Vänstern (är tvungen då kommunfolket här endast möjliggör detta)
landsting: SAP (någonstans måste man välja Olof Palmes parti)
Citera
2014-09-14, 14:07
Medlem
Senapstjuvens avatar
Kör vidare på Kattpajs sammanställning

SvP: 6,1% (14/229) -1,1
SD: 52,4% (120/229) +1,4
S: 6,1% (14/229) -0,6
V: 6,1% (14/229) +0,4
MP: 1,3% (3/229) +0,3
C: 2,2% (5/229) +0,1
KD: 7,4% (17/229) -0,3
M: 6,5% (15/229) +0,8
FP: 1,3% (3/229) -0,2
FI: 2,6% (6/229) +/-0

Övrigt: 5,7% (13/229) -0,5
Blankt: 2,2% (5/229) -0,4

T.o.m. inlägg 387
Citera
2014-09-14, 14:08
Medlem
Mr Bs avatar
SD rakt igenom , glad att se majoriteten av flashback folket gor det samma.
Citera
2014-09-14, 14:08
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Förtidsröstade tidigare i veckan:
Riksdag: Taktikröst på KD
Landsting: Moderaterna
Kommun: Centerpartiet

Som jag skrev i tråden om Expressen överväger jag dock att rösta SD enbart på grund av medias smutskastning mot partiet.

Gör det! En proteströst mot nya Stasi.
Citera
2014-09-14, 14:09
Bannlyst
Reinfeldt sa det bäst i LIVE-sändning just nu. "Jobbmaskinen kommer att fortsätta" Den där maskinen är en väldigt ond skapelse och jag ska göra allt i min väg för att rasera hans slavagenda.

Jag röstar Socialdemokraterna och alla i min familj och krets gör det. Reinfeldts 0.1% utopi, den slutar ikväll. Kommunikation, natur, disciplin, kärlek gentemot den andre. Det här är viktigt i livet. Jag kunde inte bry mig mindre om hur mycket cash du har i plånboken, det är de själlösa människorna som ruttnar bort först när Reinfeldt avgår ikväll.
Citera
2014-09-14, 14:10
Medlem
Bbobis avatar
SD SD och åter SD
Citera
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Nja, det var ett tufft val eftersom jag gick och grumlade på detta i ett år ungefär

Jag röstade på FP i Riksdagen då jag tycker ekonomin och NATO-frågan är viktig. Men SD i kommunen eftersom de beslutar om lokala invandringsfrågor. Jag bor i en av Sveriges större kommuner så därför har jag möjlighet att påverka frågan.
Fortsätter alliansen i makten kommer det aldrig någonsin bli slut på vansinnet. Hundratusentals kommer fortsätta strömma in i landet. Kommunen kan inte göra ett piss i sammanhanget.

NATO? Inte så viktigt. Det kommer inte bli något krig mot Ryssland och EU skulle hjälpa Sverige med eller utan NATO.

Ekonomin går åt helvete med okontrollerad asylmottagning.
Citera
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:

Jag röstade på FP i Riksdagen då jag tycker ekonomin, skolan och NATO-frågan är viktig. Är ekonomiskt liberal och socialt konservativ.

Röstade på SD i kommunen eftersom de beslutar om lokala invandringsfrågor. Jag bor i en av Sveriges större kommuner så därför har jag möjlighet att påverka frågan.

Nu är ju kommuners självbestämmande angånde invandringen enormt reducerad. Därför behövs SD i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in