2014-09-14, 13:55
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Sossarna
Sossarna
Sossarna

Visst, men vilket av dom S eller Nya M?
Citera
2014-09-14, 13:55
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
F! i alla val. För det är det galnaste alternativet.

Hoppas på rena cirkusen i riksdagen och att det inte kommer att gå att bilda regering på ett bra tag. En riksdag med ledamöter som är upptagna av att misslyckas bilda regeringen, kommer att ge mer frihet åt alla i Sverige. Bland annat slipper vi olika myndigheters klåfingriga uppfostringskampanjer.

Efter ett tag kommer fler och fler förhoppningsvis att inse, att mycket blir många gånger bättre med en riksdag, som främst har ett värde som tokrolig underhållning. Skulle också leda bort det mesta av medias uppmärksamhet från dagens huvudsakliga uppgift, som verkar vara att hålla koll på folks åsikter och att uppfostra dem.

Efter ett tag inser förhoppningsvis tillräckligt många att riksdagen kan bestå av bara 100 personer, som träffas max två gånger om året, och att det räcker med en regering med färre än tio ministrar. Främsta vinsten med en period av kaosriksdag, blir då att många i Sverige till slut inser att det är de som är Sverige och att landet fungerar utmärkt och inte upphör att existera, bara för att riksdag och regering är pyttesmå och inte har tid att peta i folks liv.

Så har jag röstat och så tycker jag.
Citera
2014-09-14, 13:56
Medlem
yeuxouvertess avatar
Självklart högern - trött på vänstertomtarnas smutskastning och falska påståenden om vad som åstadkommits de senaste 8 åren:

http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2485418-kan-de-rodgrona-vinna-valet-utan-logner-
Citera
2014-09-14, 13:59
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
F! i alla val. För det är det galnaste alternativet.

Hoppas på rena cirkusen i riksdagen och att det inte kommer att gå att bilda regering på ett bra tag. En riksdag med ledamöter som är upptagna av att misslyckas bilda regeringen, kommer att ge mer frihet åt alla i Sverige. Bland annat slipper vi olika myndigheters klåfingriga uppfostringskampanjer.

Efter ett tag kommer fler och fler förhoppningsvis att inse, att mycket blir många gånger bättre med en riksdag, som främst har ett värde som tokrolig underhållning. Skulle också leda bort det mesta av medias uppmärksamhet från dagens huvudsakliga uppgift, som verkar vara att hålla koll på folks åsikter och att uppfostra dem.

Efter ett tag inser förhoppningsvis tillräckligt många att riksdagen kan bestå av bara 100 personer, som träffas max två gånger om året, och att det räcker med en regering med färre än tio ministrar. Främsta vinsten med en period av kaosriksdag, blir då att många i Sverige till slut inser att det är de som är Sverige och att landet fungerar utmärkt och inte upphör att existera, bara för att riksdag och regering är pyttesmå och inte har tid att peta i folks liv.

Så har jag röstat och så tycker jag.

FI är ju nära på att komma in i Riksdagen, 3.9 % häromdagen. Om de kommer in bildar de en majoritetsregering på vänstersidan. Känns faktiskt inte som det där var så genomtänkt om din plan var att skapa kaos En röst på högern eller SD hade varit mer effektivt.
Citera
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Riksdag: Moderaterna
Kommun: Vänsterpartiet
Landsting: Vänsterpartiet

Motiv: Jag vill se Reinfeldt försöka sänka skatterna och ösa in fler somalier, samtidigt som kommunerna och landstingen skriker efter mer pengar. Sveriges kollaps blir mer komisk på detta sätt.

Det här är taktikröstning på nästan diabolisk nivå. Imponerande.
Citera
Medlem
JohnnySenaps avatar
Gul: KD
Blå: KD
Vit: SD
Citera
2014-09-14, 14:00
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Inget
inget
inget

tror inte på politik.

Men politiken tror på att styra dig.
Citera
Medlem
FI i riksdagen och MP i landsting och kommun + ett Ja till trängselskatten i gbg
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Riksdag: C
Landsting: KD
Kommun: FP
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
FI är ju nära på att komma in i Riksdagen, 3.9 % häromdagen. Om de kommer in bildar de en majoritetsregering på vänstersidan. Känns faktiskt inte som det där var så genomtänkt om din plan var att skapa kaos En röst på högern eller SD hade varit mer effektivt.

Friskt vågat, hälften vunnet. Det är min devis denna valdag. Och serisöt så tror jag att du underskattar F! som destruktiv kraft.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-09-14 kl. 14:03.
Citera
2014-09-14, 14:01
Medlem
SD x 3

Nästa val blir det Svenskarnas Parti!!
Citera
2014-09-14, 14:02
Medlem
Freeze89s avatar
SD.. Enda rätta väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera