Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-09, 00:39
Medlem
Från dagens expressen ska det vara ca 3 mil mellan Jonnas bostad och brottsplatsen (inte tänkt på det tidigare), det tar ändå sin lilla stund att köra 3 mil så hon har ju varit uppe tidigt den aktuella dagen. Ger kanske också ett annat perspektiv på tiden, tror inte hon kört som en dåre för att hinna fram/tillbaka.

Vad tar 3 mil att köra om man kör i "normal" hastighet och följer de vägskyltar som kan finnas i det aktuella området?
Citera
2014-09-09, 00:46
Medlem
Ska bli intressant att se vilken av kvällsblaskorna som har pålitligast informatörer.

I aftonbladet har vi kunnat läsa att Jonna attackerat Lovisa när hon öppnat dörren, dvs i hallen.

I expressen står det att Jonna attackerat Lovisa när hon stått i badrummet.

Någon av tidningarna bör ju ha felaktiga uppgifter och en dålig informatör.
Citera
2014-09-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad tar 3 mil att köra om man kör i "normal" hastighet och följer de vägskyltar som kan finnas i det aktuella området?

Tar väll cirka 20-25 minuter och köra. Men hade jag gjort något sådant så hade inte jag kört lagligt i ren panik.
Citera
2014-09-09, 01:48
Medlem
Snobbs avatar
Äntligen lite nyheter om JH. Att hon inte är allvarligt psykiskt sjuk eller störd är inte en överraskning direkt. Det var väl det de flesta av oss redan trodde. Sen håller jag fast vid min gissning att hon inte kommer att få maxstraff. Jag tror inte de kommer att lyckas fälla henne för mord, utan snarare grov misshandel och vållande till annans död alternativt dråp. Det om det dödande vapnet var en hammare och om det stämmer att JH inte hade med sig egen kniv samt styckverktyg.
Citera
2014-09-09, 02:00
Bannlyst
Så då är hon ute igen om 4år, efter ha styckat en människa.
Citera
2014-09-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbiedukkan
Så då är hon ute igen om 4år, efter ha styckat en människa.

Enbart styckningen ger max 2års fängelse. Brott mot griftefriden.
Idet här fallet kommer så som jag förstår det griftefridsbrottet att konsumeras av
en dråp eller morddom. Det är i alla fall min gissning i nuläget.
Citera
2014-09-09, 15:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
I aftonbladet har vi kunnat läsa att Jonna attackerat Lovisa när hon öppnat dörren, dvs i hallen.

I expressen står det att Jonna attackerat Lovisa när hon stått i badrummet.

Någon av tidningarna bör ju ha felaktiga uppgifter och en dålig informatör.

Alternativt en ypperligt dålig planlösning på lägenheten. Jag tror inte vi ska sätta så stor vikt vid vad tidningarna skriver.
Citera
2014-09-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Alternativt en ypperligt dålig planlösning på lägenheten. Jag tror inte vi ska sätta så stor vikt vid vad tidningarna skriver.

Någon som har koll på när omhäktning/åtal ska ske?
Citera
2014-09-14, 13:39
Bannlyst
Minns inte vad hon hette som stycka kroppen men hon har en kattunge som avatar om de nu är hon
Citera
2014-09-15, 01:38
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbiedukkan
Minns inte vad hon hette som stycka kroppen men hon har en kattunge som avatar om de nu är hon

Läs på bättre.... Bara ett tips!
Emotser relevanta nya uppgifter i målet än någon totalt ointressant uppgift om nån kattunge som GM måhända använt tidigare som avatar!
Nu vill vi veta fakta om när åtal väcks, när FUP släpps och framför allt NÄR rättegången startar!
Citera
2014-09-20, 17:02
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Knäpptyst kring det här mordet.. Hur lång tid ska det ta egentligen? Vad är det som dröjer så nu när man är klar med sinnesundersökningen?
Citera
2014-09-20, 19:07
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Knäpptyst kring det här mordet.. Hur lång tid ska det ta egentligen? Vad är det som dröjer så nu när man är klar med sinnesundersökningen?
Kan bara hålla med, jag vill ju skumma igenom fup:en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in