2014-09-14, 12:48
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Bara för att du röstar emot Sverige.

Nä, Svenskarnas parti är inte emot Sverige.
Citera
2014-09-14, 12:49
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Blev ingen röst alls. Blir bara att man kommer bli körd i röven av alliansen eller beskattad till döds och körd i röven av rödgröna. Det enda man kan vara säker på är att man kommer bli körd i röven av MP för dom säljer sig till vem som.

Sen känns det som ett jäkla hyckleri att rösta på någon som ska sätta upp regler som man inte har någon som helst intention att följa att börja med.

Blir skatterna för höga? Ja då skiter jag bara i att betala
Något bidrag jag nekas? Ja då tar jag det iallafall om jag så måste ta fk´s inredning och sälja
Skolan och Sjukvård suger? Ja klart som fan den gör men inte fan använder man sig av den statliga när det finns privata.

Knata nu ner och rösta SD , dom vill legalisera kaffe.
Citera
2014-09-14, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrPointyHead
Fri invandring är en nyliberal konstruktion som C gärna få stå för.

Sluta sprid massa dynga. Det är ingen inom Centerpartiet som vill ha fri invandring, det är CUF som vill det.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Nä, Svenskarnas parti är inte emot Sverige.

Nej visserligen, men en bortkastad röst.
Citera
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det var en hon.

Och ja, SvP är nazister. Känns det problematiskt? Nazister, nazister, nazister.

På tal om anledningar till att skära sig själv...
Du startar en tråd och sen kladdar du själv ner den med massa OT. Ja SvP är nazister whoop-de-fucking-do...
Citera
Medlem
Mr.Effes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Sluta sprid massa dynga. Det är ingen inom Centerpartiet som vill ha fri invandring, det är CUF som vill det.

fel hela centern är FÖR fri invandring, läs innan du röstar.
Citera
2014-09-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Hellre muppar som vill väl , än psykopater som avsiktligt förstör.

Invandringen hade tom kanske kunnat funka, om det hade varit det avsikten...

Problemet för SD:s del är att de som är vettiga aldrig skulle vilja gå ut med att de är Sverigedemokrater då de riskerar att bli av med vänner, eventuellt förlora jobb osv. Därför är det vanligare att låginkomsttagare eller outbildade är öppna med sina åsikter tror jag.

P.s. Med det sagt vill jag bara påpeka att jag inte har något emot vare sig låginkomsttagare (jag är själv en) samt människor utan eftergymnasial utbildning.

TS: Jag röstade rött. Är helt enkelt beredd på att punga ut mer i skatt om det skulle innebära bättre sjukvård/skola/förutsättningar för utsatta.
Citera
2014-09-14, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot

Ingen dynga alls. Många i C som föreslog och slogs för att få in fri invandring i partiprogrammet. Sen tror jag nog att även många i CUF är även medlemmar i C.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15937853.ab
Citera
2014-09-14, 12:52
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Nej visserligen, men en bortkastad röst.

Om Sverigedemokraterna resonerat som dig hade dem aldrig kommit in.
Hade du istället lagt din röst på oss så är du med och krattar manegen för 2018.
Citera
2014-09-14, 12:52
Medlem
Förtidsröstade i förrgår;

Riksdag: SD
Landsting: M
Kommun: M
Citera
2014-09-14, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
fel hela centern är FÖR fri invandring, läs innan du röstar.

Men det stämmer ju inte? Centerpartiet vill inte ha fri invandring. Sen att det är en slags vision i framtiden är något som alla partier har, V och S vill ju ha 6 timmars arbetsdag trots att det skulle haverera Sverige ekonomiskt. Det finns inte en chans att 6 timmars arbetsdag eller fri invandring genomförs under natten.

För att fri invandring ska vara möjligt måste välfärdsstaten monteras ner. Det är ingen i Centerpartiet som vill ta bort välfärdsstaten. Det är Hanna Wagenius och hennes anhang som driver denna fråga i CUF, precis som att SDU står närmre SvP än SD eller att MUF och LUF står närmre den klassiska liberalismen än vad moderpartierna gör.
Citera
2014-09-14, 12:53
Medlem
CpPraktikantens avatar
SD
SD
SD

Gick lugnt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto