Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
Jag är mest orolig över fyllekajans parti. SD klarar nog vågmästarrollen om F! inte kommer in.
Känns om det är 1 på 3 att de klarar spärren. Det damoklessvärdet känns inte roligt att ha hängande över sig.
La ett bet på SD under 12.5 på unibet i söndags. Fick 2.70. Ett bet jag gärna förlorar.
Brukar alltid spela emot mitt favoritlag. På så sätt får jag lite ekonomisk komp vid fel utfall.
Ett Sd på 12.4 och F! under spärren blir win-win.
So bring it on.. Jag vill se en skrikandes pascalidou, gråtande sossar, experter som försöker förklara SD:s siffror utan att nämna elefanten i rummet. Jag vill se programledare som sitter som fågelholkar när resultatet presenteras. Först då kommer jag att somna gott.
Du behöver sannolikt inte vara orolig för FI. Det är fortfarande mycket osannolikt att de kommer in i riksdagen och de kommer med all sannolikhet hamna runt 2%. Radikala inbitna feminister kommer rösta på dem, men de vanliga (nåja) människor som röstade på dem i EU-valet omprioriterar nog sin röst för regeringsfrågan. Samma sak gäller troligtvis för SD i nån mån... Dessutom får man ju hoppas att folk är bättre pålästa inför riksdagsvalet än vad de var i EU-valet.
Det fetade kommer vi med all säkerhet få se imorgon

Det är nog de bästa stunderna när man hejar på SD - när de politiska motståndarna som gör allt som står i deras makt för att motarbeta oss står totalt uppgivna, gråtandes över att SD fortsätter marschera fram. Då kan man vara säker på att det går åt rätt håll
För övrigt gissar jag på 14,7%. Enligt min matematiska modell skulle SD om de har haft exakt samma tillväxtshastighet som mellan EU-valen få 14,6%. Så
14,7% är min gissning. Att de får >12,5% ser jag nästan som statistiskt säkerställt vid det här laget