Citat:
Ursprungligen postat av
molndans
Jag frstr inte hur du har kunnat komma fram till att " katolicism r den ENDA rtta religionen " men nd inte kan besvara frgorna som du stller.
Sjlvklart finns frltelse fr dessa synder bde som katolik eller protestantisk kristen.
Katolicismen har en del byrkrati runt skilsmssa och dina mjligheter att gifta om dig eftert.
Jag tror inte att du satt dig in s vl som du tror. Visst erbjuder katolicismen mycket ritualer och traditioner. Men den riktiga kristendomen r den som r bibelbaserad och det r inte Katolicismen, den lgger till en hel del som inte har ngot med bibeln att gra utan r snt som hittats p i Rom senare. Men det r bttre att du r katolik n helt utan religion.
Det gr protestantiska ocks.
En protestantisk lra i eget land r inte som en protestantisk kyrka i annat land. S r det troligtvis med de flesta religioner, att de mter aversion utefter att folkslaget str frmmande fr bl.a utlndska influenser, det kallas fr diskriminering. Jag tycker sjlv inte att protestantiska eller SvK p ngot stt inte skulle vara lika bra eller lika dlig men lika bra r vad det handlar om hr i trden. Sjlvklart att SvK alltid haft fulldig seris lra att erbjuda med just den konfesion och hller ganska enhetlig samsyn med katolska fr den delen, annat r ondsinta rykten spm man inte ska bry sig om, men finns tyvrr mnga antiteister i Sverige, och i Finland som r Sveriges broderland,, och Danmark som ocks r broderlandet med antipati gentemot latinska lror eller ryskortodoxa lror, dock inte alla men mycket mycket svrt att frst hur de raggar sympatier, alla de dr antipatisterna som gr med antiagendor i rasismens namn. Mycket obehagligt nr heliga ting kapas av extremister.
Det dr med att vnda kors upp och ner, det tror jag hrrr ur KU KLUX KLAN dr klanarna frgriper sig ocks p protestantism, och s har vi Irland med verhghetens hgkyrkliga som r minst sagt snedsprade, i England vnder man ju oavsett upp o ner p allt, dr r ingenting heligt. Allt r kommersialiserat, precis allt.
Man har vl komplex dr... kolla bra in allt spoperawskit som produceras ur usa och U.K rena skiten, ls mer.... frlita dig icke p tv, till en brjan.
Hr med katolska kyrkan alt. seris prst. inte flashback.(dvs aldrig flashback i sdana hr sprsml, aldrig = never) du fr fel info, s enkelt r det.
men om du r mediavurmare, kanske du hittar populrprelle hr, som raggar... och fr in dig i sekteristiska tolktolktolkmaniska tramsare.