2014-09-13, 22:18
Medlem
Fasen alltså nu börjar man verkligen känna hajpen. Jag kommer ju knappt att kunna sova inatt.

Jag ska ge mig på lite av en gissning, när vi har ett resultat så får jag återkomma och se hur rätt jag fick. Jag vågar inte bli alltför optimistisk då jag inte vill bli besviken men men.

Det absolut sämsta resultatet kommer inte vara under 10%. Med tanke på att runt 10% är medelvärdet för alla opinionsundersökningar och med tanke på att SD så gott som alltid underskattats i mätningarna så tror jag ett realistiskt valresultat blir mellan 12-13%. Jag tror att taket ligger på 15%.

Vidare så tror jag att SD blir tredje största parti och fortsatt vågmästare. Allting i opinionen pekar på detta. Jag vågar inte satsa på att de blir supervågmästare men jag utesluter det absolut inte.

Jag har laddat upp med chips, öl och läsk inför morgondagens valvaka, detta ska bli så jäkla kul.
Kommer flashback att ha någon gemensam valvaka-tråd?
2014-09-13, 22:23
Medlem
Är det klockan 22 de börjar redovisa röster imorgon?

Fundera faktiskt på att hålla mig borta från media eftermiddag/kväll. Vill inte se några ValU eller hur de verkar luta. All spekulation osv.
Vill bara bänka mig när de riktiga rösterna börjar falla in.
2014-09-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Fasen alltså nu börjar man verkligen känna hajpen. Jag kommer ju knappt att kunna sova inatt.

Jag ska ge mig på lite av en gissning, när vi har ett resultat så får jag återkomma och se hur rätt jag fick. Jag vågar inte bli alltför optimistisk då jag inte vill bli besviken men men.

Det absolut sämsta resultatet kommer inte vara under 10%. Med tanke på att runt 10% är medelvärdet för alla opinionsundersökningar och med tanke på att SD så gott som alltid underskattats i mätningarna så tror jag ett realistiskt valresultat blir mellan 12-13%. Jag tror att taket ligger på 15%.

Vidare så tror jag att SD blir tredje största parti och fortsatt vågmästare. Allting i opinionen pekar på detta. Jag vågar inte satsa på att de blir supervågmästare men jag utesluter det absolut inte.

Jag har laddat upp med chips, öl och läsk inför morgondagens valvaka, detta ska bli så jäkla kul.

Detta är något vi har väntat på i 4år! Det så jäkla hyped.

Känns som om man ska ta studenten igen nästan.

EDIT: Bara SD kommer över 14% och Fi inte kommer in i riksdagen så är jag glad.
2014-09-13, 22:27
Medlem
Jegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Är det klockan 22 de börjar redovisa röster imorgon?

Fundera faktiskt på att hålla mig borta från media eftermiddag/kväll. Vill inte se några ValU eller hur de verkar luta. All spekulation osv.
Vill bara bänka mig när de riktiga rösterna börjar falla in.

Svensk politik från 2014. Direkt från studio 1 i Stockholm. Så röstade svenska folket. Resultat, intervjuer och analyser kring riksdagsvalet. Preliminära hålltider: 20.00 presenteras en prognos beräknad på Valu, SVT:s stora vallokalsundersökning. Ca 21.30 väntas den första prognosen baserad på räknade röster, och ca 22.30 väntas ett resultat i procent. En prognos för mandatberäkningen kan i så fall presenteras vid 22.45 och 23.15 väntas ett valresultat kunna presenteras.
2014-09-13, 22:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream

Det ser ut som det kommer finnas valvaka-tråd. Den öppnar 19:59 i morgon enligt moderator

(FB) Flashbacks valvaka 2014-09-14 (Låst tom 14/9 kl 19.59)
2014-09-13, 22:32
Medlem
Herre jävlar!
Hörde på radion nu precis att Tyskland och lilla Sverige tillsammans har 50 % av alla asylsökningarna till eu.
Det kommer bli otroligt obehagligt att som etnisk svensk bo här i landet i framtiden.
Vad tänker våra politiker med? och det är nästan bara kvinnor som för den svenska debatten och det är nästan bar män/killar som invandrar.
Detta är den stora orsaken till att sd ständigt ökar i opinionen.
Senast redigerad av anteW 2014-09-13 kl. 22:35.
2014-09-13, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Herre jävlar!
Hörde på radion nu precis att Tyskland och lilla Sverige har tillsammans 50 % av alla asylsökningarna till eu.
Det kommer bli otroligt obehagligt att som etnisk svensk bo här i landet i framtiden.
Vad tänker våra politiker med? och det är nästan bara kvinnor som för debatten och det är nästan bar män/killar som invandrar.

Raskrig om några decennier är inte en omöjlighet.
2014-09-13, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
20000 inlägg...

Och i princip 10 års-jubileum.

Frågar igen,
När trillar de första riktiga siffrorna in och kan man följa per valdistrikt online? Sökt på val.se men sidan suger stenhårt (alt. jag själv på att söka där).
2014-09-13, 22:37
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Herre jävlar!
Hörde på radion nu precis att Tyskland och lilla Sverige tillsammans har 50 % av alla asylsökningarna till eu.
Vad tänker våra politiker med? och det är nästan bara kvinnor som för den svenska debatten och det är nästan bar män/killar som invandrar.
Kvinnobristen är redan mycket akut. Varenda kvinna som inte ser ut som skit har pojkvän verkar det som. Ska bli roligt att se hur det blir med dussintals MENA-män som invandrar varje år och inte får knulla.
2014-09-13, 22:39
Medlem
Måttligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Kvinnobristen är redan mycket akut. Varenda kvinna som inte ser ut som skit har pojkvän verkar det som. Ska bli roligt att se hur det blir med dussintals MENA-män som invandrar varje år och inte får knulla.

Det har vi redan sett i många år. Se bara på den ökade statistiken för gruppvåldtäkter.
2014-09-13, 22:42
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra initiativ, jag ska cykla runt och göra samma sak här på min ort.

Är det du på avataren kommer det se jävligt roligt ut. Jag kommer kolla mitt distrikt, på söder i Stockholm

Min sista gissning inför valet är 11,2. Det är med sorg jag konstaterar att stämningen i tråden imorgon kväll kommer vara dyster. Men sådant är livet.
2014-09-13, 22:42
Medlem
Jag undrar vad slaskpressen kommer att sätta på sina löpsedlar imorgon.

Kommer "vi gillar olika" att återupplivas?

Kommer media i ett sista desperat försök släppa någon "bomb" om SD eller är det för sent?
Senast redigerad av Folstream 2014-09-13 kl. 22:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in